2 cycli geleden begonnen met temperaturen en ben er daardoor achter gekomen dat ik wel een hele korte luteale fase heb. Een keer 6 en een keer 5 dagen. Ik lees hier dat 10 al aan de korte kant is . Ben al naar de huisarts geweest en die heeft me aangeraden om eerst 3 cycli te temperaturen. Daarna wil hij me wel doorverwijzen. Nu ben ik natuurlijk onwijs onzeker over die korte lf. Is daar iets aan te doen met medicijnen? Of kan het nog van het ontpillen zijn (ben in januari '13 gestopt). Kan iemand mij geruststellen?
Ik heb een LF van 7 dagen. Ik hoorde dat tarwekiemolie moet helpen; ik begin na mijn ei met slikken. Ik heb ook een verwijzing naar de gyn. Ben benieuwd. Ik hoorde dat je extra hormonen moet krijgen via prikken en vaginaal inbrengen van iets... Maar ben nog niet bij de gyn geweest.
Als ik het goed begrijp is het in elk geval dus niet helemaal hopeloos. Ik ga nu nog niet aan zelfmedicatie doen. Dan heeft de gyn straks een goed beeld van wat mijn lichaam uit zichzelf doet. Ben wel erg benieuwd welk effect die tarwekiemolie bij jou heeft. Wil je me op de hoogte houden? Voor je temperatuurkaartje kun je in ff een homepage aanmaken. De link daarvan heb ik in m'n handtekening geplakt.
hoi igone, daar is zeker iets aan te doen hoor ik heb dit zelf ook gehad, nu krijg ik clomid (dit zijn 5 tabletjes die ik slik, vanaf de 3e cyclusdag tot de 7e) en de laatste keren had ik steeds netjes een luteale fase van 14 dagen. ik hoop dat mijn verhaal je een beetje gerust stelt, ze kunnen tegenwoordig zoveel
Hier had ik ook elke keer een lf van 5, en 1 keer zelfs maar 3 dagen. Uiteindeli ook bij de gyn terecht gekomen. Die wilde eerst zelf een maand mijn cyclus bijhouden dmv eitje opmeten en bloedprikken. Toen bleek dat ik juist in de maand geluk kon hebben edat mijn lf ongeveer op 8 dagen uit zou komen...! En ja hoor juist in die maand ben ik zwanger geworden, zonder medicatie of iets. Dus helemaal hopeloos is het niet, en daarbij kunnen ze tegenwoordig zoveel!
tarwekiemolie schijnt te helpen en heb idd wel gehoord dat men via gyn er medicatie voor kan krijgen. Trouwens ook op dit forum tweemaal gelezen dat iemand zonder hulpmiddel zwanger werd ondanks korte lf.