Bandenpijn of bekkeninstabiliteit?

Discussion in 'Gezondheid' started by Stefania, Sep 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stefania

Stefania Actief lid

Dec 21, 2012
    111
    0
    0
    Groningen
    Hallo Iedereen. Ik vroeg me af of iemand mijn pijn herkent. Een half uur geleden kreeg ik bij mijn ouders thuis ineens enorme kramp en steken links onder bij mijn buik.. dit trekt dan door naar mn linker been en naar het midden van mn rug. Het doet echt vreselijk pijn!! lopen en rechtop staan wilde niet meer. Mijn vader heeft mij uiteindelijk naar huis gebracht, maar door de hobbels in de weg ben ik uiteindelijk in de auto flauwgevallen van de pijn. Zo raar.. ik kan kon niet meer verzitten of bewegen. Eenmaal thuis heeft mijn vader even de verloskundige gebeld, maar die zegt dat het erbij hoort. Herkent iemand dit? Is dit nou bandenpijn? Het is mijn 1ste zwangerschap en ben nu 19weken. Groetjes Stefania

2. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Vervelend hoor zo'n pijn hebben.
    Bandenpijn voel je in je liezen en in je onderrug bij die twee kuiltjes. Daar zitten je banden aan vast.
    Ik heb ook wel eens rare pijnen gehad die maar eenmalig waren. Even afwachten dus of het nog eens voorkomt.

3. biancs

biancs Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    1,197
    0
    0
    Volgens mij kenmerkt bekkenpijn zich als een opstartpijn bij bewegen. Ik heb sinds 2 wkn echte bekkenklachten en ik kan niet meer opstaan, bewegen zonder pijn te hebben. Als ik eenmaal in beweging ben, gaat het wel. Ik heb ook bandenpijn gehad, die trad op bij bijv lang lopen en zorgt voor een trekkend/stekend gevoel in de spieren in mijn onderbuik.

Ik zou even rust nemen. Houden de klachten aan, dan even met vk contact opnemen en evt naar fysio.

4. Stefania

Stefania Actief lid

Dec 21, 2012
    111
    0
    0
    Groningen
    Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik heb dan het gevoel dat het bij mij meer mijn bekken zijn. Ik moest nog 10min in de auto zitten maar ik kon me geen mm bewegen want dan ging ik neer van de pijn. ook mijn linkerbeen kon ik bijna niet bewegen. De verloskundige zei dat het flauwvallen kon komen van een te lage bloeddruk. Vanacht ben ik ook telkens duizelig geweest zodra ik mijn ogen maar even open deed.. begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben over het niet kleinzielig, maar ben er echt van geschrokken. Dit was trouwens al de 2e keer in 1 week. Ik zal inderdaad even rustig aan doen nu. groetjes

5. wwrr

wwrr Fanatiek lid

May 14, 2013
    1,280
    448
    83
    Ik weet niet, maar ik heb vanaf een week of acht tot een week of 16 behoorlijk last gehad van bekkenpijn, maar ik zou dat absoluut niet als kramp omschrijven. Bandenpijn komt daar meer in de buurt. Maar daar heb ik nog niet zo heftig last van gehad, zeker niet zoals jij het beschrijft. Ik moet zeggen dat ik vind dat flauwvallen van de pijn er niet 'gewoon bijhoort'...

6. Stefania

Stefania Actief lid

Dec 21, 2012
    111
    0
    0
    Groningen
    Hoi wwrr, dus met bekkenpijn heb je niet echt kramp? meer steken dan ofzo? Ik heb opzich een lage bloeddruk (105/60) al is het ook weer niet schrikbarend laag ofzo.. of hij moet in de auto ineens flink gezakt zijn. Loop vandaag de hele dag met een kruik te zeulen en ben maar een beetje eigen doktertje aan het spelen. Ik zie dat je 23 weken bent, alweer over de helft! :D

7. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

Dec 12, 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat klinkt heftig zeg! Ik heb nog niet echt bandenpijn gehad, soms wat steken. Maar flauwvallen vd pijn vind ik wel ernstig hoor...

Heb wel bekkeninstabiliteit en dat voel je rond je stuitje, SI gewrichten en ik heb daarbij ook uitstraling naar m'n benen. Zeer pijnlijk.
    Is een scherpe pijn. Ik vind het moeilijk om ermee om te gaan, omdat je veel rust moet nemen. Ik ben echt een doener en doe zwaar werk, dus geen handige combi ;)

Ik zou echt even rustig aan doen! Heb je de heftige pijn nog steeds?

8. Babbona

Babbona Actief lid

Mar 20, 2013
    488
    0
    16
    Ik wilde dezelfde vraag posten! Mijn pijn is niet zo erg dat ik flauwval maar een constante pijn in onderbuik en rug (zelfde hoogte, als een cirkel om me heen) bij staan en lopen :(. Nu lig ik en ik voel niets, herkenbaar voor iemand?

9. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik 3 keer op het eerste hulp beland door bandenpijn. Bijna flauwvallen, door de pijn in paniek geen adem meer kunnen halen etc etc.
    Vergis je niet, bandenpijn kan echt enorm zeer doen.

Nu bij de 2e heb ik het 3 keer gehad. Verschrikkelijke pijn, maar het valt tov de 1e zwangerschap reuze mee. Ook heb ik de steun/bandendoek van het merk Anita gekocht.

10. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

Jan 28, 2012
    450
    0
    0
    Ik had veel last van bandenpijn maar bij mij liep het ook onder mijn buik door. Soms kon ik echt niet verder lopen dan het einde van de straat en dan verging ik al van de pijn. Zo'n band van Anita hielp bij wel, alleen kreeg ik wel het advies hem niet teveel te dragen omdat je spieren er lui van worden. Sterkte ermee!

11. Stefania

Stefania Actief lid

Dec 21, 2012
    111
    0
    0
    Groningen
    Hallo Meiden! joh heftig, klinkt misschien even lullig (zo bedoel ik het niet natuurlijk!) Maar ben wel een beetje opgelucht dat ik dus niet de enigste ben die dit heeft. Het voelt inderdaad als een circel van pijn en ik heb het ook als ik sta/zit/of loop. als ik lig dan voel ik het na een paar minuten weg trekken. IK probeer met wandelen al steeds mijn buikspieren wat aan te spannen.

@Kwekkie4u Ik hoop dan maar dat het bij mij ook bij 2 or 3 keer blijft. Had je deze pijn in het begin van de zwangerschap?

Ik moet even afkloppen, maar heb sinds ik dit topic ben gestart geen pijn meer gehad. fjoew!

12. wwrr

wwrr Fanatiek lid

May 14, 2013
    1,280
    448
    83
    Ja ik zou het inderdaad meer als steken omschrijven, of dat het wat op slot zit als het ware (ik weet niet hoe ik dat anders moet zeggen, mijn man snapt dat nooit als ik dat uitleg)... Elke beweging is dan een soort steek inderdaad. Fijn dat het nu weer mee lijkt te vallen! Bij mij is de bekkenpijn nu inmiddels weer behoorlijk terug :(

13. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    De bandenpijn bij de 1e zwangerschap begon met 20 weken en bij de 2e al met 16 weken. (of iets eerder)
    2 keer zo'n goeie band van Anita om gehad en sinds vandaag heb ik t weer om. Nu mijn buik groter begint te worden, merk ik dat ik toch meer ondersteuning nodig heb.

Share This Page