Hallo, ik ben bijna 19 weken zwanger van ons 3e kindje en krijg steeds meer last van mijn bekken. (Vorige zwangerschappen ook) Sinds een paar dagen knakt (kraakt? Schuift?) Mijn bekken tijdens het bewegen. (Voornamelijk met lopen en draaien in bed). Ter hoogte van de si gewrichten. IS dit normaal? Kan het kwaad? Zegt het iets over mijn bekken? De vorige zwangerschap knakte mijn bekken toen ook bij mijn schaambeen maar dit was op het laatst pas
Ik heb hier ook last van snachts met draaien etc.. ben wel al stukje verder, zou toch vk even vragen ik heb het maar heel af en toe.
Verder bij niemand bekend die pas halverwege zijn? Maandag kom ik bij de fysio dus vraag het daar natuurlijk maar hoopte dat hier ook meer mensen het herkenden of me er meer over konden vertellen...
Hier ook. Deze keer bij 9 weken al bekkenklachten, bij de eerste met 13 weken. Naast dat het een rotgevoel is, word ik ook licht onpasselijk van het geluid. ..
Vanaf 13 weken bekkenklachten. Eerst alleen een krakend si gewricht. Later ook schaambeen wat mee ging doen. Met oefeningen van fysio en mensendieck redelijk het kraken en schuiven onder controle kunnen houden. Nu de baby is ingedaald alleen last nog van si gewricht.
Ik heb het nu ook en merk dat het erger wordt. Bij mij knakt en kraakt het vooral bij grote bewegingen zoals van fiets afstappen. Maar ook als ik op bed lig en mn bekken kantel. Is volgens mij redelijk normaal, maar wel erg vervelend. Zolang je nog kunt functioneren is er niet veel aan de hand. Moet je echt dingen laten of krijg je veel pijn dan kun je langs de huisarts. Die zal je waarsch. verwijzen naar fysio of mensendieck.
Heb het ook al vanaf 12 weken( 2de zs). Kan ook niet op mijn rug liggen omdat ik dan niet meer terug kan draaien.
heey wat gek, ik herken dit. Ik heb ook snachts met omdraaien geknak en gekraak (nu ben ik net godzilla, ik ben best grof ik mijn bewegingen) heb je hier ook pijn bij of blijft het bij het knakken? Ik ben trouwens 19.4 weken