Vandaag de box weg gehaald een hele leuke speelgoedkist ervoor in de plaats gezet, hartstikke leuk zou je denken! Tot mijn zoon bedacht dat daar ook goed op te klimmen en te klauteren is en ja hoor, ik zit ernaast en 1 moment van onoplettendheid en daar ging hij... keihard achterover met zijn hoofd op de grond. Opengesperde ogen en meteen brullen (opluchting!!!) Toch maar meteen de HAP gebeld met wat te doen en komen. Nu ieder uur wakker maken en goed opletten. Nu vanavond tot 12 uur ieder uur wakker maken en daarna om de 2 uur, dit is mijn "straf" voor 1 moment van onoplettendheid en ik ga hem maar met stilte en vol schuld dragen. Voel mij nu een knap waardeloze moeder, 14 maanden niets gebeurd en nu wel *edit ik heb wel een bikkel van een zoon want zodra de tranen gedroogd waren klom hij er meteen weer op.
Tja dat soort dingen zullen nog wel vaker gebeuren. Onze dochter heeft al een keer hard haar hoofd gestoten tegen een hoek van de tafel en is al een keer bijna gestikt in een sok. Ze zijn zo razendsnel, je hoeft maar met je ogen te knipperen en er kan iets gebeurt zijn.
Kleinesara ik weet het echt alles is op het moment om op te klimmen en te klauteren zo staat hij geregeld op de stokkestoel om dan op het dressoir te klimmen maar echt het ging 14 maanden goed! En ik zat er verdorie nog naast!
Kan gebeuren, overkomt de beste. Hoef je je echt geen slechte moeder om te voelen hoor. Ging toch per ongeluk! Hopelijk zakt de schrik snel. Fijn dat hij er verder weinig last van lijkt te hebben.
Toen mijn dochter in een sok stikte zat ze vlak naast me. Ik kijk even naar iets anders en binnen een paar tellen had ze haar sok uit en zat hij in haar mond. Dat gaat zo vliegensvlug. Mijn dochter zit nu in de fase van alles in haar mond stoppen en ik ben blij dat het alleen nog maar een sok is geweest waar ze in stikte. Die konden we er makkelijk weer uithalen. Maar wat is het de volgende keer? Doodeng die gedachte. Maar voorlopig ben je er nog niet van af. Dat klimmen blijft nog heel lang en hij zal nog wel van hogere dingen vallen als hij ouder word. Van klimrekken, glijbanen, uit bomen... Maar over het algemeen zijn kinderen oersterk en ondanks dat zo'n val er heel eng kan uitzien kunnen ze heel veel hebben.
Nou echt geloof me het ging per ongeluk! Die kleine klimt ook echt letterlijk overal op en gewoon niet bang zijn niets.
Weetje. Je kunt ze nog zo lang beschermen maar vroeg of laat gebeurt het bij ieder kind Ik heb er hier een van zes maanden die wil lopen. Trekt zich op zet een stap en valt om en dat 30 keer per dag. Ik heb ook wel eens als ik hem hoor vallen dat hij met een plof op het laminaat komt maar ik kan hem niet de hele tijd opvangen. Niet schuldig voelen. Het is echt vallen en opstaan
Van de trap laten vallen, kleding hanger in ooglid (gescheurd), roltrap en kleine vingers: ook geen fijne combi. Ik heb t allemaal gehad. En elke keer zijn het écht ongelukken en geef ik mezelf toch de schuld. Met de trap had ik zoiets van: ik ga ze aan een betere moeder geven, want ik kan er niet zuinig genoeg op zijn. Ik kan t blijkbaar niet!! Na lang genoeg relativeren neemt t gelukkig wel af, maar ik kan er nòg buikpijn van krijgen. Maar, wat kan je er aan doen, behalve zo goed mogelijk opletten?
Pfff meiden voel me nu wel een stuk opgeluchter. Net voor het eerst wakker gemaakt en hij huilt nu de hele boel bij elkaar omdat we hem hebben wakker gemaakt Hij moet ook echt echt wakker wakker zijn zeg maar mag niet half nog in slaap zijn En het erge is we hebben een moeilijke slaper bah bah bah
Hier is oudste dochter met 2 jaar van de trap gevallen,helemaal van bovenaf.... Oh ik zie haar nog met een grote glimlach die eerste stap zetten Vreselijk......... Zeker met jongetjes zal het niet de laatste keer zijn dat er zoiets gebeurd.Mijn zoontje ziet er continue gehavend uit, nu heeft ie een paars oog en een schaafplek op zijn voorhoofd.. Dus het ligt niet aan jou hoor! Jongetjes zijn gewoon heel ondernemend en dan gebeuren er ongelukjes...
Hier ook een klim en klauter aap. En toch, toch laat ik haar voor 10 min alleen als ik douche. Ik woon gelijkvloers dus alle deuren open en meestal is ze in de badkamer aan t zeuren dat ze ook moet douchen . maar op vallen van tafels en banken en glijbaan na is t kidsproof. Ik laat het vallen soms ook maar gebeuren (mits t niet te hoog/gevaarlijk is). Daar leren ze vaak toch het snelst van
Het kistje is ook nog geen 50 cm hoog maar hij kukelde zo achterover Hij heeft net een halfuur liggen krijsen omdat hij was wakker gemaakt en om 22:15 uur mogen we weer
aahh wat kun je je kl$te voelen in zo'n situatie! maar je bent echt niet de enige hier in een gekke,lompe speelbui donderde meneer van de bank af terwijl mijn vriend en ik samen met hem aan het spelen en dollen waren we zaten er dus allebei bovenop maar toch ben je te laat. gossie word een zware nacht voor jullie. hopelijk kunnen jullie/jij morgen rustig aan doen en je kleine ook... sterkte voor nu en beterschap voor je kleintje misschien anders voor 1 nacht bij jullie in bed nemen? als dat een optie is?
Nicole was het maar waar dat dat kon Mijn zoon word overal wakker van en slaapt alleen maar in zijn eigen bed anders is het de hele nacht spelen
Hier is meneer in het zwembad in zijn poging tegen een glijbaan op te lopen vol met zijn gezichtje op de glijbaan geklapt. Hij stond zo weer op zei even tegen mij "auw mama" en ging weer verder spelen. En ik? ik stond huilend van schrik in het peuter badje hahahah
Nou wat een nacht was dit! Ieder uur de kleine man wakker maken om hem vervolgens te vertellen dat hij wel weer mocht gaan slapen.... wrong answer!! Kleine man was het er duidelijk niet mee eens dus iedere keer dat ik of mijn man hem wakker maakte had zoon er flink de pee over in en bleef een halfuur krijsen. Rond 4 uur mochten we hem eindelijk om de 2 uur wakker maken maar hij sliep zo vast dat het nog een heel karwei was om hem überhaupt wakker te maken. Nu ligt hij alweer bijna 2 uur te slapen en mag ik hem zo weer wakker maken ohh wat heb ik een medelijden met mijn arme ventje!! Maar ja aan de andere kant meneer zag vanmorgen de gewraakte speelgoedkist en wilde er weer meteen opklimmen, geloof dat hij er dus nog niet van geleerd heeft
Leren duurt vaak langer dan 1 keer. wij hebben een glijbaan in de woonkamer en ze is er 1 keer vanaf gevallen salto gemaakt plat op haar gezicht geland haha. Ze moest ook niet huilen ofzo hoor maar ze stunt soms nog steeds op dat ding. Soms denk ik dat ik een jochie heb zo druk en wild. Maar dan speelt ze weer zoet met haar popjes en is t echt een meisje Sneu dat je hem zoveel wakker moet maken hoor. Arm kereltje.
Ja echt ik sta er soms versteld van dan maakt hij me een smakker en dan denk je echt nou dat word brullen! En geen kik he! Maar gister was het ook wel even te veel zeg maar. Ja dat iedere keer wakker maken heb vannacht lekker een potje mee staan janken met hem hoor, hij was zo moe en gewoon zo boos dat ik hem wakker maakte om vervolgens te zeggen dat hij weer mocht slapen. Mijn man uiteindelijk wakker gemaakt om hem met zijn tweeën proberen te kalmeren. Tja en om nu alles weg te doen wat gevaar kan opleveren, dan heb ik geen inboedel meer en kunnen we het beste overal van die dikke matten neerleggen
Hij begrijpt natuurlijk niet waarom hij wakker gemaakt wordt. Tja ongeluk zit in een klein hoekje. Heb het ook wel eens gehad hoor. Je draait je ff om en dan is het al gebeurd. Ook al let je goed op. Soms kan je het niet voorkomen
Mijn zoontje zat op de bank en heeft zichzelf in 1 seconde over de leuning gelanceerd. Zo met een bocht en recht op zijn gezicht op ons parket. Huilen natuurlijk en grote bult op zijn voorhoofd en later een grote blauwe plek. Dat lanceren was wel over daarna. Ik liep naar e bank toe en zag hem zo door de lucht vliegen.