Graag zou ik jullie mening willen horen. Ik vind het zelf namelijk lastig in te schatten. Ben door omstandigheden snel overbezorgd en wil liever niet weer een ritje voor niets naar de huisarts maken. Het gaat om mijn dreumes van bijna anderhalf jaar oud. Hij is nu al weken niet fit. Snotterig en verkouden. Dan is het weer eventjes 'beter' om vervolgens weer de kop op te steken. Volgens mij heel normaal voor deze tijd van het jaar? Hij is echter ook erg bleek en slaapt heel erg veel voor zijn doen. Hij eet niet heel erg goed, maar die fases heeft hij ook wel vaker. Wel drinkt hij enorm goed. Soms vraag ik me af of hij niet te veel drinkt. Kreeg ik er voorheen met moeite een fles vocht over de gehele dag in, zijn dit er nu drie. Hij heeft wel goede plasluiers. Hij klaagt zo nu en dan over pijn in zijn 'piemie". Koorts heeft hij niet, wel zo nu en dan verhoging. Maar niet iedere dag. Zouden jullie naar de huisarts gaan?
Ja ik zou wel gaan ja. Misschien kan je meteen wat urine opvangen en vast meenemen? Vraag me nu alleen af hoe je aan de urine van een dreumes komt...
Ik denk dat we nu met zn alle kunnen gaan gokken wat er aan de hand is maar volgens mij moet je gewoon de huisarts bellen! Daar is hij/zij tenslotte voor! Dat is niet boos bedoelt ofzo maar ik denk dat je echt niet de eerste ouder bent die denkt dat ze overbezorgd is... en dan blijkt er toch wat aan de hand te zijn! (including myself) Als er van de 3 keer dat je naar d HA gaat 1 keertje wat ergs blijkt te zijn is dat ook ok! Want als je die ene keer niet gaat sla je jezelf voor je kop! succes ermee!
Ow ik wil niet gokken wat er aan de hand is, maar wil graag weten of jullie ook met deze klachten naar de ha zouden gaan? Of dat ik me aanstel
Ik zou zeker naar de huisarts gaan! Ook al zou ik waarschijnlijk hetzelfde gevoel hebben als jij, het idee hebben dat ik mij aanstel.. Ik heb dat gevoel zelf proberen naast mij neer te leggen omdat elk keer als ik twijfel om de HA te bellen, zowel voor mijzelf als voor mijn dochter er wat aan de hand bleek te zijn.... Succes!!
Ik zou de huisarts wel bellen. Ze kunnen a.d.h van jouw klachten aangeven of het nodig is dat je kindje gezien wordt. Ben zelf ook gauw bezorgd en je kan dan beter het zekere voor het onzekere nemen.
Ik zou even de huisartsenpost bellen en de klachten bespreken. De assistentes aan de telefoon nemen echt geen risico. Ik moest vaak toch even komen met mijn dochtertje, als ik ze belde. Of ik moest ze later op de dag/in de avond even terugbellen.
De huisartsen post is echt alleen voor zeer urgente gevallen. Een verkouden dreumes die slecht slaapt/eet, geen koorts heeft valt daar niet onder denk ik.
Ik zou ook even gaan. Dat gekwakkel is wel normaal deze tijd van het jaar en zeker bij zo'n kleintje. Daar zou ik niet voor gaan. Maar dat hij pijn aan z'n plassertje aangeeft, dat zou ik wel even gecheckt willen hebben. Even laten testen op blaasontsteking enzo, want mogelijk dat de pijn en verhoging daarvan komen. En dan liever voor niets dan denken dat het niet nodig is en niet gaan en later er achter komen dat je toch had moeten gaan. Onze jongste heeft hier laatst ws al weken met een oorontsteking gelopen, maar omdat ze enkel wat verhoging had, dachten wij aan tandjes. Toen het wel erg lang duurde de huisarts gebeld, juist die dag de praktijk gesloten natuurlijk, maar 's nachts een loopoor. Had ze dus idd een dubbele oorontsteking, met enkel wat verhoging
Ik belde laatst de hap voor een opvangzakje, omdat ik dacht dat mijn dochter blaasontsteking had. Ze was kort daarvoor ook wat ziek geweest, ook gewoon verkouden, maar ik moest toch even langskomen. Bleek uiteindelijk voor nop, maar ze wilden haar toch even zien.
Dat begrijp ik ook wel, maar ik geef aan -dat als ik het niet zou vertrouwen - wel even zou bellen. Niet om langs te komen, maar om te bespreken wat je kunt doen.