Hoe kun je nou 100% zeker weten dat afgelopen woensdag je eisprong was? Heb je ondanks dat het niet je bedoeling was om zwanger te worden, ovulatietesten gebruikt? En waren deze maandag positief en heb je dan dus bewust afgelopen woensdag sex gehad? Of heb je getemperatuurd? Of heb je een inwendige echo gehad? Want een eisprong houdt zich niet aan berekeningen. Je lichaam doet echt niet wat een calculator of berekening zegt dat die moet doen. Het is geen computer. De kans is anders dus ook aanwezig dat je eisprong veel eerder of later was dan je berekend hebt. En dat je dus voor niks in de paniekstand geschoten bent. Over twee weken even een testje wagen. Dan weet je of je in paniek moet raken of niet. En anders voor de zekerheid de MAP slikken als je echt nog geen tweede wil. Houd er dan wel rekening mee dat de MAP je natuurlijke cyclus kan ontregelen.
Wat een bijzondere reactie. Boos... Waarom zou ik boos zijn? Daar is wel wat meer voor nodig hoor. Ik vind het gewoon dom en ontzettend naïef overkomen in je verhaal.
Fijn, dat is hier in Nederland wel anders helaas. Alleen met 3 weken na de bevalling weer moeten werken omdat je anders geen geld hebt vind ik wel raar. Jullie hebben in België toch ook gewoon zoiets als zwangerschapsverlof? Maar ts het klinkt niet als een goede situatie voor een 2e kindje. Financieel maar ook lichamelijk. Zo snel na een bevalling weer werken is niet goed voor je lichaam, 3 maanden na je bevalling snel weer aan het werk en een zwangerschap helemaal niet. Je hebt een map in huis, ondanks dat de kans klein is dat het meteen raak is zou ik hem zeker innemen. Een 2e kindje kan gewenst zijn. Maat in deze situatie niet verstandig.