Zwanger maar angstig

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by PixieDust, Mar 25, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PixieDust

PixieDust Bekend lid

Mar 12, 2019
    537
    493
    63
    Female
    #1 PixieDust, Mar 25, 2019
    Last edited: Mar 25, 2019
    Hoi allemaal,

Vorige week dinsdag had ik mijn aller eerste positieve test in handen, ik kon het niet geloven en was onwijs blij:). A.s. woensdag heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige, erg spannend dus.

Ik krijg van mijn omgeving vaak te horen dat ik in mijn achterhoofd moet houden dat het fout kan aflopen. Hier word ik enorm onzeker door. Als ik aangeef dat ik onzeker ben zeggen ze dat ik er wel van moet genieten. Het is een behoorlijk dubbel gevoel. Het ene moment ben ik zo blij en het andere moment ben ik bang om blij te zijn "voor het geval dat".

Mijn symtomen zijn:
    Menstruatie achtige krampen.
    Rommelende darmen.
    Vermoeidheid.
    Vaker moeten plassen.
    Sinds een aantal dagen honger.
    Gevoelige tepels en mijn borsten zijn iets veranderd, plus een ader over mijn borst.
    Ik ben alleen totaal niet misselijk.

Zijn hier meiden die deze onzekerheid kennen? Ik kan wel wat tips gebruiken ;)

2. AprilM

AprilM Lid

Apr 9, 2017
    89
    67
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Snap je gevoel helemaal, maar toch proberen los te laten. Symptomen verschillen flink van persoon tot persoon. De verloskundige zei tegen mij dat de kans dat het goed gaat nog altijd groter is dan dat het misgaat. Daar probeer ik mij maar aan vast te houden. Hoop ook voor jullie dat alles goed mag blijven gaan!! :thumup:

EvitaDedu, Visje62 and PixieDust like this.
  3. Goldrose

Goldrose Actief lid

Feb 4, 2017
    326
    197
    43
    Uiteraard heel herkenbaar. Ik heb de dagen tot de eerste echo echt afgeteld. Ik vond het ook zo spannend. Je voelt van alles en je hebt geen idee of het goede tekenen zijn. Ik heb op momenten dat ik toch ongerust was even de verloskundige gebeld, dat vond ze helemaal niet vervelend en ze kon me goed geruststellen.

En wat hierboven al gezegd werd, de kans dat het goed gaat is groter dan de kans dat het mis gaat. Ook ik hou me hier maar aan vast. En geniet echt bewust van ieder moment, zodat ik me ook minder zorgen maak over "wat als...".

PixieDust likes this.
  4. PixieDust

PixieDust Bekend lid

Mar 12, 2019
    537
    493
    63
    Female
    Bedank voor jullie reacties! Dat stelt mij alweer iets meer gerust.

Ik zal proberen mij daar vanaf nu ook meer aan vast te houden. Voor zolang ik symptomen heb zal het wel goed zijn:) En hopelijk komt de verloskundige ook met goed nieuws.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Hier hetzelfde hoor. Die onzekerheid blijft!
    Gefeliciteerd!

PixieDust likes this.
  6. Krily

Krily VIP lid

Jul 20, 2017
    5,050
    3,780
    113
    Female
    Hier ook heel onzeker. Hopelijk onterecht dit keer. Helaas is het afwachten.

Gefeliciteerd!

PixieDust likes this.
  7. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Heel normaal dat je onzeker bent, maar je kunt er maar vanuit gaan dat het goed gaat. Kans dat het fout gaat is er, maar heel erg klein. Je symptomen passen perfect bij je termijn. Die misselijkheid kan nog komen, en dan zal je blij zijn dat het er nog niet zo vroeg was ;)

PixieDust likes this.
  8. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    2,073
    465
    83
    Female
    Drenthe
    Ik snap goed dat je daar onzeker van word. Zoals eerder gezegd blijft dat (voorlopig) helaas ook nog wel even zo. Niemand kan je garanties geven maar inderdaad, de kans dat het fout gaat is veel kleiner gelukkig :) inderdaad, proberen los te laten en gelukkig mag je morgen al naar de verloskundige. Fijn!

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

PixieDust likes this.
  9. Visje62

Visje62 Fanatiek lid

Oct 10, 2018
    1,834
    1,323
    113
    Female
    Hey jij inmiddels zwanger? Kom jou ook al een poosje tegen hier... wat super. Gefeliciteerd!
    Ik nog niet hoor kom stiekem even kijken hoe het met vriendinnetje @PixieDust gaat.
    Maar hoop snel op zekerheid en mooie echo's voor jullie!

PixieDust and Nina Sanders like this.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Dankjewel! Ja eindelijk! En nou maar duimen dat alles goed mag gaan. 5 april heb ik de eerste echo!

11. wens09

wens09 Fanatiek lid

Dec 1, 2013
    1,028
    224
    63
    Ik snap je hoor! Zo spannend, zelfs de derde keer....

We lopen best gelijk en ik herken je symptomen! Heb er nog niet veel last van. Bij de eerste twee kwam het echte beroerd voelen vanaf zes weken pas..

Nu: af en toe krampen, trekkerige steken
    Af en toe ‘gloeiende’ borsten
    Erg moe (maar ook een ziek kind dus zeer slechte nachten..)
    Dizzy als ik te snel op sta

PixieDust likes this.
  12. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,986
    6,984
    113
    Female
    En ook zonder symptomen kan het goed gaan :) Ik ben bijvoorbeeld de hele zwangerschap niet misselijk geweest en alle andere symptomen waren er soms een hele dag niet. Succes morgen!

PixieDust likes this.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Dit had ik ook tijdens de eerste zwangerschap!

14. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Niet om je nog ongeruster te maken maar meer om wat verwachtingsmanagement te doen. Bedoel je met woensdag morgen? Krijg je dan al een echo? Want houdt er dan sterk rekening mee dat er of nog helemaal niets te zien is of wellicht een zwangerschapsring. Hier de eerste echo gehad met 5+2 en daar was op de foto enkel een ring te zien en live heeeeel voorzichtig een vrucht(zak). Is er een reden dat je zo vroeg al een echo krijgt?

15. Flamingooo

Oh en on topic. Natuurlijk is er altijd een kans dat het mis gaat. Die kans wordt niet groter of kleiner als je je daar druk om maakt dus gewoon volop genieten van het feit dat je zwanger bent!

PixieDust likes this.
  16. PixieDust

PixieDust Bekend lid

Mar 12, 2019
    537
    493
    63
    Female
    Ja dat weet ik, dat had de verloskundige mij uitgelegd. Dus ik ben er op voorbereid.:)

Er is niet speciaal een reden. Mijn cyclussen waren rond de 40 dagen dus zou ik eigenlijk volgens het boekje nu 5/6 weken zwanger zijn, maar dat is niet realistisch. Dus ik ben benieuwd naar morgen. :D

Visje62 and Flamingooo like this.
  17. Flamingooo

Gelukkig dat ze je goed heeft voorbereid :) zou zo zonde zijn als je teleurgesteld werd. Veel plezier in ieder geval!

PixieDust likes this.
  18. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,256
    12,632
    113
    Female
    Hoe laat mag je voor een echo? Hopelijk kan je dat wat gerust stellen!

19. PixieDust

PixieDust Bekend lid

Mar 12, 2019
    537
    493
    63
    Female
    Zoals verwacht was er niet veel te zien.
    Wel zagen ze dat mijn baarmoeder verdikt is en er een stipje zat. Ze zei dat je kon zien dat mijn baarmoeder zich ergens op aan het voorbereiden was:D.

Ook heb ik mogen bloedprikken en zal ik denk ik over 2 dagen daar over kunnen bellen naar de verloskundige.

Share This Page