Buikgriep??

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerbloem, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Afgelopen donderdagmiddag werd ik ineens niet lekker, werd echt overvallen door niet lekker zijn, lamlendig voelen, misselijk zijn, last van maag en darmen en spierpijn tussen schouderbladen en onderrug. Ik dacht meteen aan de griep, moest naar de wc en had wat diarree. S'avonds vroeg naar bed gegaan en vrijdagmorgen werd ik wel redelijk goed wakker. Naarmate de ochtend vorderde kreeg ik steeds meer last van m'n darmen met als gevolg dat ik elk half uur naar de wc kon rennen. Ik heb de huisarts gebeld voor advies aangezien mijn zoontje ook waterdunne diarree had en dit ontzettend stonk, uiteindelijk rook ik hetzelfde... :)volgens de assistente is het buikgriep want dat heerst. Uiteindelijk de hele dag af en aan naar de wc geweest en het was waterdun, net een kraan die opengaat.

Maar nu is het zondag en er is niets veranderd... Eten kan ik slecht verdragen, word er misselijk van en na een uur kan ik meerdere keren naar de wc en ben ik het weer kwijt. Heb een aantal dagen ors gedronken maar dat krijg ik niet meer weg, vanmorgen werd ik na het eten van een geroosterd sneetje brood zelfs niet goed en stond te wankelen op m'n benen... In een paar dagen ben ik 3 kilo afgevallen, wat voor mij heel veel is (ben 1,82 lang), afgelopen dinsdag woog ik 67,5 kilo, zaterdagochtend 65,2 en net met kleren aan en wat gegeten vandaag 65,5 kilo...

Iemand enig idee hoelang dit nog kan duren, of tips om te stoppen? Heb al wat glazen cola gedronken maar daar moet ik nu van overgeven...

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Kippensoep en droge crackers.

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Morgen in iedere geval even met de huisarts overleggen, van diarree kun je goed uitdrogen.

4. Zomerbloem

Wat ik eet is allemaal licht verteerbaar, crackertjes, beschuit, geroosterd brood maar zelfs daar word ik niet goed van.
    Ik durf bijna niet te eten omdat ik daar niet goed van word...

5. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    niets.. alleen even helder vloeibaar. Water thee appelsap bouillon toch ORS proberen ! Het moet er toch uit. Je lijf kan zichzelf dan reinigen en ja je valt er w.s. nog wel meer van af. Maar als je voldoende vocht binnenkrijgt EN ORS hoe vies ook ( mag je ook mengen met appelsap he) en even je darmen rust geven. Als je geen koorts hebt kan je dit ongeveer een week hebben dan wordt het tijd om naar de huisarts te gaan. Neem dan gelijk wat ontlasting mee dat zullen ze willen onderzoeken.

6. Zomerbloem

Het heeft nu geen zin om naar de huisarts te gaan? Assistente zei wel dat als het na het weekend nog niet over was, ik terug moest bellen.
    Ik zit er meer mee omdat ik dinsdag weer moet werken en me absoluut niet ziek kan melden...

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    tja als de assistent zei dat het als het na het weekeinde nog niet over was je terug moest bellen dan zou ik dat doen. Maar meestal " mag" dit een week duren ongeveer. Als je echt heel ziek bent kan het geen kwaad eerder te bellen natuurlijk en bellen kan geen kwaad. Maar ik denk dat je kans hebt dat ze zeggen dat je het nog even aan moet kijken. Heel vervelend dat je je niet ziek kan melden, maar ja.. sommige dingen heb je nu eenmaal niet in de hand. Als het echt super de super belangrijk is zou je om een diarree remmer kunnen vragen, maar daar zijn de meeste artsen niet zo voor. Het helpt meestal in ieder geval tijdelijk wel goed.

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    oh en beterschap.. ik weet hoe vervelend het kan zijn !

9. Zomerbloem

Dank je wel! Aan diarreeremmer heb ik ook gedacht maar ben er ook geen voorstander van, heb liever dat m'n lichaam het zelf regelt.
    Mijn man wil dat ik morgen de huisarts nog eens bel, vooral omdat ik er nu echt mager uit ga zien... Ik ben zelf ook geen hardloper voor de huisarts, dus kijk het nog even aan.
    Bedankt voor je reacties in elk geval!

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    meestal zitten de kilo`s die je na buikgriep verliest er zo weer aan. is vooral ook veel vocht wat je kwijt raakt.
    ( persoonlijk vind ik het altijd het enige voordeel aan buikgriep dat je er wat van afvalt... haha.. )

11. Zomerbloem

Hahahaha... Probleem bij mij is, het vliegt eraf maar eraan duurt heel lang...

12. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Misschien is het geen buikgriep? Een week lijkt me wat lang. Buikgriep dat is toch na 2 dagen wel een stuk beter? leeg is leeg lijkt me. Dat je dan een tijd verminderde eetlust hebt ok. Klinkt meer als een ander soort infectie. Niet iets geks gegeten?

Ben benieuwd wat de ha zegt.

Veel beterschap in ieder geval!

Charlie

13. Zomerbloem

Ik heb niets geks gegeten, de lunch van donderdagmiddag is het laatste wat ik gegeten heb maar dat was allemaal vers...
    Zijn wel een week naar Portugal geweest maar was al ruim een week terug toen dit begon.
    Ik ga toch maar even bellen, moest net weer overgeven maar er kwam weer niets...

14. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Bel de dr. maar. Lijkt me niet ok dit. Meestal kan je op dag 3 toch wel weer een bouillon of zo verdragen.

Laat maar weten wat ze zeggen.

C.

15. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Zou ook even bellen. Al is het maar iets tegen de misselijkheid zodat je wat water/bouillon/thee kan drinken. Beterschap meid!

16. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Even goed toilet reinigen als je bent geweest. Sommige buikgriepjes zijn erg besmettelijk en misschien besmet je jezelf elke keer opnieuw.

17. Zomerbloem

Dat doe ik ook elke keer en was m'n handen constant...

18. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    zou toch weer aan de ors gaan ivm raar worden en neem diareeremmers dit kreeg m,n ma n.l ook van de h.a na een week buikgriep te hebben gehad, na 1,5 week knapte ze wat op.
    de ene buikgriep is de andere niet.

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Lijkt eerder op norovirus. Noro kan wel tot 4 dagen duren.mals het morgen nog niet beter is, zou ik even naar de Ha bellen.

20. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Hier in de regio heerst een besmettelijke vorm van een maag/darminfectie. Zo erg zelfs dat wij vanuit het zorgcentrum het verzoek hebben gekregen om zo min mogelijk tot niet bij mijn schoonmoeder op bezoek te gaan. Daar is het nl ook uitgebroken en met die bejaarden is er geen houden aan.

Hier zaterdag een collega ziek naar huis gegaan, gister begon mijn zoontje, die heeft nu heel zijn billen openliggen het arme kereltje, en ik ben vanmorgen helaas ook begonnen.

Dus we zitten/liggen/hangen het maar uit, mijn collega belde al dat ze morgen weer gaat werken, dus hopelijk komen wij er hier ook zo makkelijk vanaf...

Beterschap!!!

Deel Deze Pagina