Hallo dames, Ik ben vandaag weer terug geweest naar het ziekenhuis, na een half jaar zelf proberen. Nu mogen wij starten met iui na deze ronde! Maar nu heb ik menopur 75E en pregnyl 5000E mee gekregen, en ben ik benieuwd naar jullie ervaringen hiermee! Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad en altijd van me zelf een eisprong. Ik ben nu dus bang dat ik te veel eitjes krijg, of hoeft dat niet perse?
Hoi! Ja ik heb nu net mijn tweede ronde met menopur erop zitten. Ik heb 150IE gespoten. ik doe zelf geen iui maar dus wel de voorbereiding en ook pregnyl. Het hoeft niet zo te zijn dat je teveel eitjes krijgt, ik ken iemand waarbij menopur niks deed, haar lichaam deed gewoon 1 ei en meer niet dus toen is ze overgegaan op gonal f. Ik had zelf de eerste keer 5 eitjes waarvan twee grote en nu maar 1. Ik had na de eerste ronde wel een cyste er aan over gehouden.
Oh oke! Jij krijgt wel 2 x zoveel als ik! En dat is dan best veel 5 eitjes! Mochten jullie wel gewoon seks hebben toen of niet? Wij mogen dan geen iui hebben bij 1 en 2 eitjes gaat het door bij 3 in overleg en bij 4 word het afgebroken. Ben echt benieuwd wat het bij mij gaat doen, hoop op 1 of 2 eitjes maar mijn gevoel zegt dat ik teveel eitjes krijg de eerste x. Heb jij ook bijwerkingen ervan? En hoe vind je het prikken is het pijnlijk? En die cyste kan dat kwaad?
Bij mij ook altijd alles prima. Ik kreeg 75eh en had dan vaak 1 eitje, soms 2. Bij ophoging naar 112,5 werden het er 3 en werd het afgeblazen Het kan echt voelen alsof er van alles gebeurd en je eierstokken helemaal volzetten, dat had ik in ieder geval, maar viel dus alles mee... Ook dacht ik steeds dat ik mij eisprong al voor de iui steeds had gehad, maar dit bleek bij ivf helemaal niet zo te zijn, daar had ik hetzelfde gevoel, maar alle eitjes zaten er nog... Succes!
Ik had bij 75 en 112,5 geen reactie en bij 150 ineens teveel en dus afgebroken ik kon hier dus geen goede dosis vinden. Soms is het 1 of 2 rondes even aftasten, dus houd er rekening dat je moet afbreken en dat dit een oefenronde is. Houd er bij pregnyl rekening mee dat het met gemak 2 weken je zwangerschapstest kan beinvloeden en dat je lichaam je nog meer voor de gek gaat houden als anders. Door pregnyl kun je van alles gaan ervaren. Spannend, succes!
Hier ook ervaring met bijde. Ik zit nu in de eerste ronde. Bij mij ging het ook bijna niet door omdat ik ook 3 grote eitjes aanmaakte. Wel door laten gaan. Nu hebben ze voor de volgende keer de dossis omlaag gedaan. Van de pregnyl ben ik erg moe IND net zwangerschapskwaaltjes.
Ik heb mijn eerste iui gespoten met menopur 75eh! Er leken 2 mooie follikels te groeien, maar de laatste fm bleek er toch ook een derde meegegroeid te zijn. De iui is toen ook afgeblazen omdat het de 1e was en ze nog niet wisten hoe goed iui zou uitpakken voor mij! Nu vijf iui's later heb ik daar natuurlijk spijt van, het was een driedubbele kans! Hierna ben ik overgestapt op gonal-f in minder eenheden! Helaas wil het niets voorspellen voor jou...het kan net zo precies goed uitpakken! Ik duim voor je!
Ja we mochten gewoon seks hebben. Rechts zaten er drie van 15mm/14mm/13mm en links twee van 17mm/14mm en nu maar 1 van 18mm. Bij cystes moet je meestal een maand rust nemen zodat ze weg gaan maar ik mocht van mijn arts toch starten en uiteindelijk is de cyste die 5cm was verschrompeld deze maand. Maar dat mag bijna niemand, ik hoorde toen eigenlijk alleen maar dat ze dat nog nooit hadden gehoord hier op het forum omdat een cyste ook kan gaan groeien door de hormonen en dan kan hij knappen of om zijn as draaien en dan knelt hij je eierstok af. Dus cystes zijn niet zo best. Verder heb ik niet echt last van bijwerkingen, soms kan ik een beetje fel reageren op iets en op het einde gaat het prikken behoorlijk zeer doen, maar dat komt omdat ik heel lastig te stimuleren ben, ik moet dus heel vaak prikken.
Bedankt voor jullie reacties! @doortje, ja ik denk dagbik de eerste paar x bang ben dat de inseminatie te laat zou zijn. Kan het niet dat je lichaam zelf het eitje al laat springen, voor je de pregnyl zet? Omdat mijn lichaam het altijd al zelf heeft moeten doen. Of houden de hormonen ook de eisprong wat tegen tot je de pregnyl zet? @catmommy, ja ik hou wel in me achterhoofd dat het afgeblazen kan worden de eerste (paar?) keer. Heb het mijn vriend ook verteld want die hoopt nu al heel erg op de eerste x. En ja ik had ooit ergens een x gelezen dat je door de pregnyl een positieve test kan hebben. Maar dat het ook ligt aan welke dosis je hebt gehad. Ik hoop dat ik niet te gek word van de symptomen dan na de pregnyl haha. Ben benieuwd laat het maar op me af komen, bij iedereen pakt het weer anders uit. @nienie, oh oke! Gelukkig mocht het dan toch door gaan voor je! Anders toch weer een 'verloren' ronde. @dame, dat is ook balen! Denk dat je er 2 eitjes mooi gegroeit zijn en dan toch ineens een 3de en dan niet doorlaten gaan.. Werkt de gonal f bij jou nu wel goed? @blondie, oh oke! Was je niet bang dat je dan een meerling ( meer dan 2) zou krijgen? Want die kans is dan natuurlijk nog groter met 5 eitjes! Wel fijn dat je geen maand rust hoefde te nemen en dat je cyste nu weer gekrompen is! Dat prikken lijkt mij ook wel lastig om bij jezelf te doen, je weet wanneer je gaat prikke. En wanneer je dus die prik voelt als een ander dat doet heb je dat natuurlijk niet! Maarja het moet wel gebeuren. Je went er misschien ook wel aan na een tijdje Ik vroeg me eigenlijk af wat is het verschil tussen al die hormonen? Gonal f en menopur en clomid? Het doet allemaal het zelfde. Word het ene meer bij pcos gegeven of maakt het niet uit, en is het gewoon waar de arts voor kiest?
Je wordt in de gaten gehouden dmv echo's. Een eitje springt vaak zelf pas vanaf 22mm en op 18mm wordt al pregnyl gezet, dus zo zit je doorgaans altijd voor de LH piek. Wat betreft het vals positief testen hangt er vanaf hoe vroeg je test. De dosis die je bij IUI krijgt is 5000. Met 5000 test ik op 14 dpo nog vals positief helaas, maar bij heel veel vrouwen is het er op 12 dpo al uit. Het is dus een beetje afwachten hoe snel het uit je lichaam is. Je kunt de pregnyl volgen door bijvoorbeeld op 6, 8 en 10 dpo een zwangerschapstestje te doen. Dan zie je de pregnyl aflopen en hopelijk na 10 dpo weer oplopen! En dan weet je dat het van een zwangerschap is. Wat betreft de verschillende merken verschilt het wel per ziekenhuis, met welke leverancier ze voornamelijk een contract hebben dacht ik. Ik kreeg eerst ook menopur voorgeschreven, dit wordt gewonnen uit urine van vrouwen in de overgang, dus is 'natuurlijker'. De gonal F en Puregon etc zijn synthetisch. Het kan per vrouw verschillen hoe je er op reageert.
Oh oke! Ik vroeg me al af hoe dat nou zat! Dankje En na klopt maar ik denk dat ik gewoon me menstruatie af ga wachten dan ( als dat me lukt) en als die weg blijft dan maar testen. Ja ik had dat ook in de bijsluiter gelezen dat het van vrouwen in de overgang kwam. Maar het heeft dus gewoon allemaal het zelfde doel alleen andere bestandsdeling.
Ja ik baalde ook enorm...was de eerste keer en wist er nog niets vanaf! Maar de assistente was enthousiast en ik geloofde er in dat we meteen de goede dosis te pakken hadden! Die laatste fm viel toen dus wel rauw op mijn dak! Maar ja! Gonal-f gaat prima! Hoewel ik hoopte op iets consequenter 2 follikels! Heb in ieder geval altijd 1mooie en soms nog 1 extra! Vind overigens gonal-f wel veel gebruiksvriendelijker...het zit in een handige doseerpen en is dus overal toe te dienen! Menopur is nogal een gehannes met ampullen! Prima als je thuis bent, maar ik heb genoeg avonden dat ik niet thuis ben! De gonal-f neem ik overal mee naar toe en spuit ik makkelijk op het toilet!
Het scheelt dat ik weet hoe ik met ampullen moet werken. Ik werk in de zorg dus gebruik regelmatig ampullen! Maar die kant en klare dingen zijn wel makkelijker Moet menopur iedere avond gespoten worden? En moet dat op een vast tijdstip? Of kan je ook in de ochtend of middag spuiten? Omdat ik dus in de zorg werk, werk ik onregelmatig. Dus ochtend, dag en avonden. Sorry dat ik steeds net meer vragen kom, maar het stukje hormonen is helemaal nieuw voor mij
Ik mocht kiezen wanneer ik wilde spuiten (ochtend of avond), maar wel iedere dag op hetzelfde tijdsstip! Ik spuit het om 22.30 omdat ik op dat tijdsstip meestal thuis ben! Ik begin met spuiten op de dag van de uitgangsecho (cd 1,2 of 3 dus)! Dan spuit ik een week lang en heb ik de 1e fm! Dan doorspuiten tot de 2e fm, die is meestal een paar dagen later! Over het algemeen genomen was mijn follikel dan rijp, maar het kan ook zijn van niet en dan spuit je dus door! Dat verschilt per vrouw en ook nog eens per maand! Ik denk dat ik gemiddeld 12 dagen spuit! Spannend he als het allemaal zo nieuw is, maar gaat vanzelf wennen! Komt goed! Succes!
Oké! Dan moet ik nog maar even denken wat voor mij het handigste is! Ik zal dan toch ook op mijn werk moeten spuiten in me avonddienst.. Ze had mij uitgelegd dat ik op cd 3 moest beginnen. En dan moest ik bellen en ongeveer week later een echo. En moet door spuiten tot hun zeggen dat het niet meer hoeft. Maar zal het misschien ook nog wel allemaal horen bij de prikinstructies. Heb nog wat vragen maar dat vraag ik dan wel allemaal! Heb niet alles meer goed kunnen onthouden van gisteren! In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden
@dame82 lijkt me heerlijk maar 12 dagen spuiten. Ik heb nu al twee keer tot cd 26 moeten spuiten en de laatste keer ben ik 10x in het ziekenhuis geweest voor fm. Ik zit nu in de wachtweken en ik kom helemaal bij nu
Ja ik realiseer me goed dat ik daarmee bof Vandaar dat ik tegen ts ook zeg dat het per vrouw kan verschillen! Lijkt me nog meer belasten als het zo lang duurt, respect voor je doorzettingsvermogen!
@blondie, dat is dan ook lang pas op cd 26! Ik verwacht dat het bij mij niet zo lang duurt, omdat in maandelijks een eisprong heb. Ben dus eerder bang voor te snel heel veel eitjes. Maarja het kan natuurlijk ook dat me luchaam er anders op reageert