Hallo allemaal, Heb ongeveer bijna 3 weken geleden een miskraam gehad. In eerste instantie heeft mijn lichaam het vanzelf afgestoten. Er zaten wat restjes dus kreeg ik toch nog een curretage. Heel vervelend allemaal maar nu is mijn vraag wanneer kunnen wij weer beginnen aan een kindje? Wat is verstandig? Ik wou er eerst mee wachten maar nu ik op het forum lees hoe snel iedereen weer zwanger is na een misraam wil ik het ook heel graag.. Na de miskraam hebben wij het nog niet gedaan ik ben bang dat ik pijn zal hebben. Zal ik eerst op mijn cyclus wachten of nu al beginnen. Of moet ik eerst wachten zodat alles weer op zijn plekje terug komt en ik heb ook gehoord dat het verstandig is om minstens 3 maanden te wachten als je een narcose heb gehad? Klopt dat? Een heleboel vragen te gelijk sorryyyy groetjes van iemand die heeeell graagg zwanger wil zijn!
Bij mijn vorige miskraam heb ik mijn eerste menstruatie afgewacht. Daarna zijn wij weer begonnen. Gelijk die maand ben ik weer zwanger geworden en helaas is dat nu weer een miskraam geworden. Ik weet niet of het ook geldt wanneer je een curretage hebt gehad, want bij mij is het vruchtje er vanzelf uitgekomen. Ik heb toen geen curretage gehad. Misschien krijg ik vrijdag wel een curretage, dat is nog even afwachten wat de echo laat zien. Veel sterkte ermee. Liefs Hummel.
Hoi hoi, Bij mij heeft m'n lichaam het vruchtje zelf afgestoten, dus geen sprake van curretage. Na ongeveer een week hebben we de draad weer opgepakt, om zo maar te zeggen. En ik was direct weer zwanger, zonder menstruatie tussendoor! Ik heb het verder niet als pijnlijk ervaren. Wat wel verstandig is, is om te wachten op het moment dat je nog bloedverlies hebt van na de curretage. Is dit niet het geval, dan kun je rustig weer beginnen! Succes en houd moed, kijk naar mijn banner! Bij mij verloopt het nu allemaal prima!
Ik denk dat het er heel erg vanaf hangt wat jij zelf wil, wat je psychologisch aankan of juist niet. Mijn kinderwens is zo mogelijk alleen nog maar groter geworden. Ik moet nu m'n eerste menstruatie na de curettage nog krijgen, curettage is 5 weken geleden. We zijn het wel meteen weer gaan proberen, niet heel fanatiek maar meer zo van je weet maar nooit. Mijn gyn heeft tegen me gezegd dat je na een curettage, mits geen problemen erna, direct zwanger mag worden. Dit is ook wat ik veel lees. Het is alleen iets onhandiger met het berekenen van de zwangerschapstermijn, maar dat kunnen ze op een gegeven moment per echo wel bepalen. Over niet zwanger mogen worden na narcose weet ik niets.
Ik sluit me helemaal aan bij Natas 1. Wanneer je bent uitgevloeid en je er ook geestelijk weer aan toe bent, is het de tijd om te gaan voor een nieuwe zwangerschap. Twijfel je nog, wacht dan even. Ook bij ons is de wens voor nog een kindje groot en wij zijn steeds weer opnieuw ervoor gegaan.
Waar je wel rekening mee kunt houden is dat als je na een curretage meteen weer zwanger wordt, de kans op een meerling groter is. Ik ken 2 mensen die meteen na en curretage zwanger raakte en allebei kregen ze een tweeling. Mocht je dit dus stiekum eigenlijk niet willen (wat ik me wel kan voorstellen) zou ik even wachten Anders kun je er volgens mij gewoon meteen weer voor gaan... Sterkte nog....
OOOwwww een tweeling wat zou ik dat toch graag willen! Echt waar dat is iets wat ik echt maar dan ook dolgraag wil! Maar ja in beide families komt het niet voor maar we hopen maar op een tweeling! Wat zou dat toch geweldig zijn! Ik denk dat ik niet meer zo lang moet wachten na jou bericht te hebben gelezen aaaaaaaaaaaa een tweeling was daar maar een formuletje voor!
ik heb een curretage gehad en zei dat het best was dat het van de curretage tot zwangerschap toch 6 weken best kunnen wachten.
2,5 week na curettage gaan wij het ook gewoon weer proberen, zonder er al te veel van te verwachten deze eerste keer. Ik ga ervan uit dat een vruchtje zich al snel niet zal hechten als de baarmoeder er niet klaar voor is. Voor mij is een miskraam binnen zo'n korte periode net als een menstruatie. Lichamelijk en geestelijk is alles weer tot bedaren gekomen, maar het verdriet en de kindjes zijn nog steeds bespreekbaar. Ik vraag me wel af of er echt meer kans op een tweeling is na een curettage. Voor een tweeling moeten er twee eicellen rijpen en vrijkomen. Dat gebeurt ver van de baarmoeder, dus ik kan me weinig invloed ervan voorstellen. Of zijn de tweelingen die je kent een-eiige tweelingen? Dat is natuurlijk weer een andere situatie? Ik was zwanger van een tweeeling, zonder het nog te weten overigens. Een tweeling was wel heel welkom bij ons. Ik wil graag meer dan 1 kindje en of dat er dan nog inzit op mijn leeftijd is erg onzeker. Ik ben er een klein beetje bang voor, dat ik 'teleurgesteld' ben bij een volgende zwangerschap van 1 kindje. Zal ik niet het speciale missen van twee kindjes? Waarschijnlijk niet, want een eenlingzwangerschap kent minder risico's dan een tweelingzwangerschap. Iedereen sterkte en vooral ook succes!
wij hebben 1 cyclus afgewacht en zijn toen weer begonnen.. zo van, we zien wel.. meteen weer aangeteld en inmiddels al weer 18 weken zwanger..
Bij bijde mensen waar ik het over had, vertelde de gynaecoloog ook dat je na een curretage extra vruchtbaar bent en dat er dus meer eitjes vrij kunnen komen.......bij hen kwamen tweelingen ook niet in de familie voor.
Nou Marlie, we zullen wel zien dan. Behalve extra risico op complicaties zouden we het eerder fijn vinden, dan vervelend.
gewoon er lekker meteen voor gaan! Ik ben altijd van mening dat als een lijf er nog niet aan toe is, je ook niet zwanger wordt. Na mijn miskramen hebben ze nooit gezegd dat we moesten wachten dus we zijn er altijd weer meteen voor gegaan. Het is alleen lastig je ei dan te ontdekken want je cyclus kan dan wat langer zijn.
Precies. gewoon er lekker meteen voor gaan. Bij ons hebben ze ook nooit gezegd dat we moesten wachten, dus ook wij blijven er gewoon voor gaan en blijven hopen, dat het de volgende keer wel goed mag blijven gaan.
We hebben meteen na het bloedverlies weer gevreeen. Niet echt voor een zwangerschap, maar omdat we blij waren dat het bloedverlies na twee weken eindelijk weer over was. Ik heb de dag hierna ook getest op mijn eisprong, die bleek al geweest te zijn. Dus het lijkt erop dat het lichamelijk herstel ook goed gaat. We hopen maar weer flink!
Na de curettage moesten we van de gyn eerst mijn eerste menstruatie afwachten en daarna mochten we het weer proberen en gelijk raak!
Mamatje, als jij zo graag wil, ga er dan direct weer voor. Hopelijk is 't snel raak. Voor mij is 't een beetje anders denk ik, omdat ik geen curretage heb gehad enzo, en ik ben normaal ongie geweest, kort na de mk. Maar wij hebben niks afgewacht, zijn gewoon direct weer 'verder' gegaan.
ik heb op 26 september ook een curettage gehad, ze hebben mij verteld dat we het beste de 1e menstruatie af kunnen wachten en dan weer mogen proberen, dit is om de baarmoeder wat rust te geven en te laten herstellen! maar ik hoor idd ook dat je extra vruchtbaar bent na een curettage, dus weet ook niet zo goed wat ik ermee moet doen... want we willen graag zo snel mogelijk weer zwanger worden. ik heb nu twee dagen later alleen een klein beetje bruinverlies, verder niks meer! wat denken jullie? liefs rebbel
wij zijn ook weer meteen begonnen nu maar ja ik heb ook al 2 weken geen bloedverlies meer gehad van de mk en in mijn lichaam is het vruchtje opgelost dus ik kan wel wachten maar mijn baarmoeder zag er netjes en rustig uit afgelopen woensdag op de echo dus deze keer gaan we meteen proberen. De vorige keer heb ik curretage gehad en heb ik op de eerste ongi gewacht en daarna weer begonnen met klussen. het is maar net rebbel waar jij je goed bij voelt. En ze zeggen dat je eerste ongi moet afwachten omdat het dan in principe wat makkelijker tellen is als je weer zwanger zou zijn. Dus meid je bepaald het helemaal zelf waar jullie je goed bij voelen. xxx Joyce succes