Het gaat om het lachen erbij en de peace vingers . Vind het echt absurd . Het is geen mening maar een feit dat iemand die het leven uit iemands ogen weg ziet trekken en dan de grootste lol hebt , op z'n mist psychopatische trekken heeft .
Ik denk dat het eerder aan een psychiater is om te bepalen of iemand al dan niet psychopaat is. Sorry maar ik heb het nooit zo op het met ziektes/stoornissen strooien zonder kennis... Net zoals dat er wel eens wordt gezegd "ja die heeft een beetje adhd" of "ben je schizofreen ofzo". Over zo'n situatie zeg zeg ik gewoon liever gestoord.
Ik vind ritueel slachten sowieso walgelijk. Religie is geen excuus. Maja... Dat mag ik vast niet zeggen. Ik vin het hheel belangrijk om een dag stil te staan bij dierenleed. Dat is iets wat nog elke dag speelt Vind het erg naar dat dan zo'n offerfeest waar ik sowies al niks mee heb ggelijk valt. En noem me hypocriet of weet ik t wat. Dit is mijn mening en die geef ik in alle eerlijkheid.
En jij denkt dat er morgen geen dieren geslacht zullen worden voor de supermarkt? Sorry hoor maar slachten is op welke manier dan ook niet prettig dus snap de ophef over ritueel slachten dan ook niet. En de mensen laten een dier slachten bij het slachthuis, ik ken iig niemand die dat zelf doet.
Ritueel slachten is dieronvriendelijk Dierenmishandelin op sdierendag dus En kom niet aan met het is niet zielig en het dier is gelijk dood want dat os pas onzin.
Vagans , inderdaad ritueel slachten wordt altijd zo mooi gebracht . Geen stress enzo . Maar de klemmen waar ze in zitten lijken me niet stressvol en het onverdoofd bah bah . Gewoon vlees heeft ook weer nadelen zoals de vreselijke transport naar het slachthuis . Biologische vlees heeft dan weer veel voordelen , hier komt dus niks anders in huis dan biologische .
Yep. Maar als t om religie gaat maakt men het mooier dan het is en als je daar dan wat van zegt dan schop je helemaal tegen t verkeerde been of bent gelijk racist....
Inderdaad , helemaal mee eens . Er mag niks over gezegt worden en ik heb geen moslim ooit horen zeggen dat ze het ook wel heel erg vinden dat de dieren niet verdoofd worden . Terwijl ik zat mensen ken die het niet met de gewone vleesindustrie eens zijn . Maarja zo ben ik , geloof of niet bepaalde dingen daar kan je je niet achter je geloof verschuilen (onverdoofd slachten , besnijdenis ect ) En dit zeg ik echt niet omdat ik discrimineer , ik zou ongeacht welk geloof ik zou hebben de plicht voelen om kinderen / dieren te beschermen en zelfs geloven dan ondanks de regels god het zelfs ook zo gewild zou hebben . Maarja ik ben vast gek volgens veel mensen .
Nee hoor ik noem je geen racist, het kan me gewoon niet veel schelen wat je ervan vind. En waar de een vind dat ritueel slachten mooi wordt gebracht vind ik dat het verdoven nogal wordt verheerlijkt. Onder verdoven versta ik toch wat anders. Anyway, dit is een jaarlijks terugkerende discussie. Eid mubarak.
Nee hoor lisanne , ik vind je niet gek maar klaag jij alleen toevallig in soortgelijke topics of ook elders? Ik denk dat je nog een aardig woordje kan doen in het goedkope boodschappen topic als om vlees gaat. Verder valt er weinig te beschermen.
Bah goed praterij weer. Het gaat niet zo zeer om het slachten het gaat om het leed. Ga mij niet vertellen dat die arme beesten niet lijden met ritueel slachten. Ik had vroeger dus wel van die randdebiele boven me wonen, heb als kind nooit zoiets afschuwelijks gehoord. Beest sloeg gewoon noodkreten uit, die vent gelukkig ook toen mijn vader woest naar boven stormden. Sta gewoon even stil bij de dierenmishandeling enz. die hier ook steeds erger wordt, kijk of je misschien het dierenasiel wat kan helpen en geef je hond/kat wat dan ook dat extra snoepje en knuffel.
Ik wens iedereen die het viert een mooi offerfeest en of dat schaap nou morgen of zondag aan zijn eind komt, kan me werkelijk niets schelen. En ook niet of het halal of kosher geslacht wordt. Een dagje geen vlees eten vind ik wel weer een mooi gebaar op dierendag. Maar meer dan dat vind ik het niet. (allemaal een beetje minder vlees zou trouwens al een boel schelen). Wij eten morgen dus vegetarisch... puur omdat we het ergens aan moeten ophangen.. dan maar dierendag. Hypocriet eigenlijk he?
Ik werk in een slachterij/slagerij waar dit weekend runderen worden geslacht voor het offerfeest. Deze beestjes lijden niet meer of minder dan de runderen die geslacht worden voor de rest van het jaar. Er zijn zulke strenge regels en er is scherpe controle. families mogen mee kijken als ze willen. De runderen worden "gestoken" Door een opgeleide islamitische slager. En wat betreft het thuis slachten, hebben we er niet in elke cultuur/geloofsovertuiging "gekken" bij. wat betreft dierendag, onze kat krijgt morgen zeker wat lekkers. En wij eten ook een stukje vlees. Ik weet namelijk dat die beestjes waarvan ik eet een heel mooi leven hebben gehad
Dank je wel Cygnet! Trotsemama, je weet toch wel dat zulke praktijken gewoon verboden zijn en de dieren gewoon bij een slachthuis geslacht moeten worden.. En even los van het lot van de dieren: ik hoop dat komende dagen miljoenen armen, wezen, vluchtelingen, alleenstaanden etc op de wereld verrast zullen worden met een zakje vlees. Delen is namelijk een vereiste. Ook hebben veel moskeeen vandaag na het vrijdaggebed, net zoals afgelopen jaren, weer opgeroepen te doneren aan de voedselbank wat ook een geweldig doel is.
Halal slachten hoort op een pijnloos manier te gebeuren. Dat iemand een buurman in gevecht hoort met een dier betekent niet dat alle mensen dit zo doen, of dat dat zo hoort. Dus, dit gaat weer nergens over. Of wel, wederom over alle moslims die over 1 kam worden gekamt. Mijn buurvrouw heeft een hond die hele dagen alleen thuis zit, terwijl zij werkt, dat noem ik pas dieren mishandeling. Ik wens alle moslims een fijne dag morgen.
Dit inderdaad! Het offerfeest is zoveel meer dan het slachten van een dier. Eigenlijk is het gewoon een heel mooi feest.
Ik heb het ritueel slachten nooit als dierenleed gezien, omdat het in het niet valt bij al het dierenlees wat er eigenlijk simpelweg in de dieren industrie er al is. Als het dier goed ge-offerd word dus volgens alle regels, dan lijd het dier minimaal tot niet. Dus alle mensen die hierop aan het steigeren zijn, ga eens de aflevering kijken van keuringsdienst van waarde over waar de haren van de kwasten worden gemaakt (ik noem maar iets), of hoe de plofkip word vetgemest, ik kan hier dus nog wel over doorgaan Ik probeer zoveel mogelijk scharrel of biologisch vlees te eten, en gelukkig leven we nu in een maatschappij dat dit steeds meer in de schappen komt te liggen (had van mij veel eerder gemogen maar goed ). Ik wens iedereen morgen een mooi offerfeest.