Dat er onder Nederlanders nog een wij een jullie bestaat? Sorry je maakt een grapje zeker hahahaha . Ik denk dat je andersom bedoelt ? En weetje ik zeg het nu ook gewoon terug "wij" !! Wat moet ik dan , jullie (moslims ) en ik (Nederlander) dat is ook weer niet goed want dan spreek ik me in ikvorm uit over een groep en dan maak dus van moslims een groep en scheer ze over 1 kam en de Nederlanders niet , dat is dan toch ook weer niet goed ?
Lisanne dan lees je duidelijk over mijn post heen ik heb me er namelijk wel over uit gesproken over de manier waarop het soms gaat. En dat dat in mijn ogen niet halal slachten is. En volgens mij hebben naast mij meerderen gezegd dat er bepaalde regels aan zitten en er helaas mensen zijn die zich daar niet aan houden.
Nou sorry hoor, maar als ik het zo lees heb je wel meer problemen met alleen het feit dat offerfeest op dierendag valt. En logan is geen moslim, maar ik wel maar ik die onder jou "jullie" valt, valt ook onder jou "wij" want ja ik ben ook Nederlandse, en volgens mij heeft geloof weinig met je afkomst te maken, 2 totaal verschillende dingen.
Jullie moslims? Wat zeg ik nou net.. Ik ben Nederlands geboren hoor, met twee Nederlandse ouders en vier grootouders. Daarbij is religie iets anders dan afkomst. Misschien handig om te weten, kun je de hokjes wat anders indelen. Nogal off-topic, maar het ergert met ontzettend.
Ik denk dat dat per persoon afhangt. EN wat ook meespeelt, is dat hoe meer een persoon zich aangevallen voelt, hoe meer ze in "wij" en "zij" gaan spreken. Denk bijvoorbeeld aan dit topic, over ritueel slachten, en aan het Zwarte Pieten topic. Nu moet ik wel zeggen, dat - mede door goede moderatie - het op dit forum bescheiden blijft, maar ga maar eens kijken op andere forums, of op de reacties bij nieuwsberichten. Ik word serieus onpasselijk van wat daar wel niet gezegd wordt over medelanders!!!
Heb ik ook heel erg meegemaakt op mijn werk. De Marrokaanse meiden trokken grotendeels met elkaar op. Zodra er een marrokaanse of turkse stagiaire bijkwam, of nieuwe collega, werd die gelijk naar het groepje getrokken. Ze hielden met elkaar pauze, aten met elkaar apart van de andere groep met bv een vergadering, enz...
Eens. Weetje je hebt overal rotte appels, maar ik merk absoluut niet dat alles word goed gepraat over en door moslims, vooral tegenwoordig niet, waar steeds meer mensen hun ongenoegen uiten over bepaalde zaken.
Ik snap dat dat vervelend is hoor . Maar zeg eerlijk , er wordt heel heel veel slechts gedaan waarbij mensen zich achter de islam verschuilen . Ik snap dat jij daar niet bijhoort. En soms vind ik het zo jammer dat ik soms merk dat ik op straat denk "zal dat er ook zo een zijn" terwijl het een hele aardige vrouw is . Ik wil dat niet denken ! Maar ik ken geen geloof waar zoveel misbruik van wordt gemaakt als de islam . Denk dat dat voor jullie ook wel heel kwetsend is dat de misdaden goed worden gepraat door de woorden in de Koran op hun eigen manier op te vatten ? En er staan natuurlijk ook dingen in de Koran die je op je eigen manier kan verdraaien ? . Want bijvoorbeeld over vrouwen slaan . En handen afhakken als er wat gestolen wordt ? En onthoofden enzo , wat staat er nou echt over in ?
Was gisteren ook bij "Dit was het nieuws" (geweldig programma, trouwens). Dat zelfs Al Qaida zegt, dat ISIS te ver gaat en eng is. Best vreemd. Zo van: Twee vliegtuigen kapen en in het WTC boren, dat kan nog wel, maar ménsen onthóófden... nee, dan ga je écht te ver hoor!
Serieus... Dat hier een topic over loopt. Ik ben een groot dierenliefhebber maar eet ook vlees (zo veel mogelijk biologisch) en vind de misstanden in de bioindustrie eigenlijk veel erger dan wel of niet ritueel slachten. Een dier dat geslacht wordt, wordt pas halal of koosjer (ook joden slachten immers ritueel) als dat dier goed behandeld is in zijn leven. Het mag niets merken van het slachten, dwz het mes moet vlijmscherp zijn en de halsslagader moet in een keer doorgesneden worden. Is nog een snee nodig, is het dier niet halal/koosjer. Onkundige slachters gooien dus hun eigen glazen in.
Site doet het niet , jammer . Loopt gelijk vast . Ben wel erg benieuwd aangezien de isis met belachelijke regels komen , vrouwen moeten zo veel mogelijk binnen zitten , vrouwen vanaf 1 jaar mogen al uitgehuwelijkt worden en ze mogen een huwelijk voor een dag aangaan alleen zodat ze een vrouw legaal als seksslaaf mogen gebruiken. En dit allemaal volgens hun wordt goed gekeurd door de Koran ?
Tijdelijk huwelijk is iets van shi'ieten, maar daar is geen bewijs voor vanuit de koran en overleveringen. Lisanne, je kan altijd gewoon de Nederlandse vertaling van de koran lezen. Zo kom je er snel genoeg achter dat IS gewoon een enge sekte is die niks met het geloof te maken hebben.
Overal heb je rotte appels, niet alleen in de Islam. Tussen de katholieken, joden, Christenen en zelfs de atheïsten heb je gekken zitten! In mijn ogen heeft dit niets met geloof te maken maar puur met hun geestelijke gesteldheid.
Ik wordt af en toe gewoon schijt ziek van dat gedoe met geloven! Afschaffen die hap denk ik dan! Want O jee zeg een x dat je het ergens niet mee eens bent en ze staan gelijk op de achterste benen... Pff