hij heeft helemaal geen poot om op te staan en ik zou hem als ik jou was dan ook helemaal niet financieel gaan helpen. en je hebt daar ook heus geen schuld in, het slaat nergens op wat hij en zijn ouders zeggen. hij heeft zelf zijn schulden gemaakt en kan ie er mooi ook zelf voor zorgen dat ie er weer afkomt. Dat is jouw probleem niet meer! sterkte met de situatie! groetjes suus
Idd je handen ervanaf trekken en houden. Het is zijn pakkie aan, maar omdat je zwanger bent van zijn kindje denkt hij je natuurlijk wel te kunnen boetseren/bewerken. Je poot strak houden hoor! Persoonlijk zou het me vreselijk aan het hart gaan om 1 van de paarden weg te moeten doen, maar je moet idd kiezen en dan lijkt me deze keuze de beste! Als je ze beiden weg zou doen (buiten dat je het niet kan omdat het ontspannend werkt en hij mishandeld is voor je hem kreeg en nu een goed leven heeft) ..zou je waarschijnlijk ontzettende spijt krijgen. Je komt er wel meid ..je zwangerschap en de baby zijn nu het belangrijkste! Gelukkig is het jouw huis dus die problematiek heb je gelukkig allemaal niet. Je komt erg sterk en krachtig over! Ik wens je veel succes en sterkte me alles...en fijn dat je ouders achter je staan! Mirre
Helemaal eens. Echt geen cent geven 1 hij is vreemd gegaan tijdens je zwangerschap. één van de ergste dingen die je kunt doen als man 2 het zijn zijn schulden. Om de tafel met hem en zijn ouders, waarom...? Mensen kunnen prima relaties hebben met hun ex, maar dit is er één die dat niet verdient. heel simpel : ander telefoonnummer, ander slot op de deur, einde verhaal en lekker genieten van je zwangerschap. Zijn ouders pfff het is een volwassen man, die zoekt het maar lekkerzelf uit. En echt, dat kun je in je eentje. Het lijkt een zware taak, maar als je ervoor staat kun je het, en zelfs daarnaast nog een normaal gezellig sociaal leven hebben. Ik heb het jaren gedaan, en ik ben echt geen superwoman.
ik had hem moeten controleren, wat zijn uitgaven waren, en wat hij wel en niet betaalde. Dat blijven ze nu steeds zeggen. Ik ben er voor mezelf al vaak achteraan geweest, en heb dikwijls gevraagd of hij nog rekeningen had liggen, zodat hij die ook betaald zou krijgen, maar altijd was alles betaald, volgens hem. Hij kan het huis niet in, want hij heeft de huissleutel vanaf het moment dat ik hem de deur gewezen heb, ingeleverd. Gelukkig woont hij nu 100km. verderop, dus ik zie hem niet elke dag, en hij heeft nu ook geen auto meer
Loran, hij is een volwassen man, dus jij hoeft echt niet op te letten of er nog rekeningen liggen van hem en als hij niet de waarheid zegt tegen jou.... Je bent zn moeder niet, dat had zijn eigen moeder dan maar moeten doen.. Nee meis, lekker op afstand houden en geen cent meer uitgeven aan hem. Denk lekker aan jezelf en de kleine. Als je besluit een paard te verkopen kun je dat geld ook aan de kant zetten voor de kleine bijv.
de knoop heb ik doorgehakt, en ik heb 1 geintresseerde voor mijn paard. Deze ken ik vrij goed, en ik blijf op de hoogte van evt. vorderingen etc. en kan altijd langsgaan op afspraak. Maar nu hopen dat ze besluit tot koop. Het geld wil ik apart zetten voor de baby straks. Zodat die wel zijn/haar genoegen makkelijk krijgt.
Kom nou zeg, dat zij nou zo'n onverantwoordelijk jong hebben grootgebracht! Die zijn helemaal mooi! Dat zou ik overigens ook gewoon zo zeggen hoor.. Stelletje idioten! Ik snap best dat als je samenwoont, je samen zorgt voor de rekeningen enzo. Maar dat staat los van het maken van schulden waar jij niets vanaf weet. Pff.. ik zit me hier dan helemaal kwaad te maken hè. Hoe oud is je ex eigenlijk? En hoe ging dat dan bij hem thuis?
ik kan me er ook ontzetten kwaad om maken zeg, zijn ouders geven jou de schuld, terwijl zij de schuldigen zijn! zij hebben hem blijkbaar niet tot een volwassen verantwoordelijk iemand laten kunnen opgroeien. Hun probleem dus! Wat fijn dat je dat dan wel kunt blijven volgen hoe het met je paard gaat, ik hoop voor je dat alles goed komt. groetjes suus
Weet je wat het is? Dat zijn echt van die ouders die vroeger zeiden * dat doet onze zoon niet hoor* Makkelijk is het natuurlijk wel om jou de schuld te geven van zijn nalatigheid. Immers is er niks makkelijkers dan met het vingertje naar de ander wijzen. Onzin dat ze het gooien op *jij had het moeten controleren* maar wel weer de makkelijkste uitweg...Voor hetzelfde ben je zon makkelijk beivloedbaar type dat er wel intrapt. Gelukkig doe je dat dus niet. Als ik heel eerlijk mag zijn zou ik zorgen dat je baby gewoonweg jouw achternaam krijgt en die allimentatie lekker laten voor wat het is, de man heeft schulden en dus zal hij niet heel veel hoeven meebetalen als je het via de rechter bijv speelt. Meebetalen betekend ook dat je ex kan eisen dat hij jullie kindje mag zien he? En met hem ook de ongelooflijke vreemd-denkende opa en oma... Als ik jou zo lees dan denk ik dat jij je zaakjes meer dan prima op een rijtje hebt,meis...je hebt hem absoluut niet nodig! Succes!
En idd hoe oud is je ex... Als ie nog onder de 22 is dan zijn zijn ouders nog financieel verantwoordelijk he? Vandaar het willen verhalen op jou...anders moeten zij betalen voor zijn nalatigheid...
Loran. allereerst vindt ik het vreemd dat JIJ moet opdraaien voor ZIJN schulden..... ik heb wel niet alle posts gelezen dus kan zijn dat ik wat informatie mis. ten tweede ik heb zelf geen huisdieren dus ik heb ook geen idee hoe gehecht je echt kan raken aan een dier, maar ik weet wel dat als ik door dit alles in een moeilijke financiele situatie zou komen, ik er niet lang over zou hoeven nadenken om alles voor mijn kind te laten dus ook de twee paarden....ik zou elke extra cent liever aan mijn kind besteden dan aan huisdieren.. nogmaals ik heb geen dieren dus weet ook niet hoe het voelt om ze dan weg te doen. ik kan je niet helpen natuurlijk maar voor wat het waard is kan ik je op zijn minst wel wat pakken pampers opsturen vanaf de kleinste maat tot een paar kilo verder, scheelt voor jou toch weer een beetje laat maar weten als je interesse hebt
Loran, ik zou als ik jou was ff helemaal niks ni weg doen zeker jouw eigen beesten ni! Zal ff lkkr worden zeg wat een gelul! HIJ heeft die schulden gemaakt en jij bent hem helemaal niets verplicht! Jullie zijn ook ni getrouwd dus laat hem lkkr opbokken naar z'n ouders na wat hij jou/jullie gefikt heeft. Bah wat een misselijkmakend mannetje. En als je ni rondkomt voor je huur kan je toch huurtoeslag aanvragen? En zorgtoeslag, want als alleenstaande ouders kan je daar best eens recht op hebben. Ik zou dat soort dingen eerst eens uitzoeken voor je dingen gaat doen om hem te 'redden' war je geheit spijt van krijgt. Van zo'n man zou ik niks meer willen hebben, dus ook geen alimentatie voor m'n kind. En trouwens helemaal geen voogdij of zijn achternaam! BAH
Maar omdat je er qua loon op achteruit bent gegaan toch? kan je je huurtoeslag veranderen door de wijzigingen van je inkomsten door te geven. k zou echt wel ff 3x nadenken voor je je paardjes weg doet hoor! en al helemaaaaal ni voor hem!
Loran, als je toestaat (of wilt) dat hij alimentatie gaat betalen, betekent dat automatisch ook de erkenning voor jouw kind. Dan kan hij bezoekrecht eisen, etc. Vraag jezelf even goed af wat je daarmee wilt doen. Wil je dat je kindje opgroeit met zijn moeder EN vader? Dat hij zijn vader kent en bezoekt, etc. Dat hij leuke dingen gaat doen met zijn pa? Wil je geld/ alimentatie krijgen voor je kindje? Dat betekent dat je ex-vriend het kind zal moeten/ mogen erkennen. Wil je niets meer met hem te maken hebben en wil je ook niet dat je kind zijn opgroeit met zijn vader? Dat betekent dan dus ook: geen alimentatie. En wat betreft dat sms-je....GOED GEDAAN!