Hoi, Wij hebben offerte gekregen voor het buitenschilderwerk (helaas 3 jaar na de oplevering van ons huis al erg nodig) van ons huis (begane grond + 2 verdiepingen) dus de kozijnen en de voordeur enzo. Hiervoor rekenen ze 2000 euro inclusief btw. Dat is dus inclusief materiaal en ongeveer 5 dagen werk. Heeft iemand enig idee of dit duur, normaal of goedkoop is? We krijgen nog wel andere offertes, maar ik ben toch wel erg benieuwd. En valt er bij schilderwerk nog veel te onderhandelen? Groet Rosa
Wij gaan de buitenboel ook laten schilderen en ik vind 2000 euro meevallen (ik had veel duurder verwacht) Ik hoop dat wij het ook voor zo een bedrag kunnen laten doen. Suc6 ermee
Ik vind het erg duur. Onze buren hebben het nog niet zolang geleden laten doen en waren 1300 euro kwijt. Ikzelf was 2 maanden terug 500 euro kwijt incl. alles maar ja, mijn broer is schilder
Ik vind het ook wel duur. Wij doen het zelf maar de buren hebben het pas laten doen, deur- groot voorkozijn- voor boven 3 kozijnen- achter tuindeur- grootkozijn- boven 2 kozijnen en dat was 900euro.
Hoi hoi, Ik maak zelf de offertes voor een schilderbedrijf en ik zie dezelfde bedragen voorbij komen hoor. Volgens mij is het dus een redelijke prijs. Natuurlijk kan het altijd goedkoper, maar ik weet niet wat voor kwaliteit je daarvoor krijgt. Groetjes, Sam
Ik heb het buiten nog niet laten schilderen, dus ik weet niet of het duur is. Wij hebben wel een offerte voor binnen aangevraagd. Dat was toen 2 weken werk en ze vroegen 7000 euro (!). We hebben toen maar iemand anders geregeld. Voor een echte schilder lijkt het mij dus niet zo heel erg duur. Maar speelt trouwens niet ook mee waar je woont? Ik kan me voorstellen dat schilders in Amsterdam een stuk duurder zijn dan in Zuid-Limburg... Het zou niet moeten, maar toch is het vaak zo.
Bij mij gaat het om 6 deuren met glas erin, 4 middelgrote kozijnen, 2 grote kozijnen, 5 kleiner kozijnen en een voordeur. Voor zover ik kan beoordelen is het een goeie schilder, aangesloten bij een vereniging (iets van plan) die met Sikkens producten werkt en garantie geeft over het schilderwerk. Het viel mij eerlijk gezegd ook mee, ik had eigenlijk 2 keer zo veel verwacht... Ben nu wel erg benieuwd naar de andere offertes
Wij betalen ongeveer 1750 incl materiaal. We kiezen ook voor de goede kwaliteit verf en het zit behoorlijk slecht in de verf aan de buitenkant. Ik vond dit erg goedkoop en vind 2000 ook nog wel meevallen.
Een schilder berekend zijn prijs uiteraard ook op het aantal vierkante meters. Sikkens is een uitstekend professioneel merk dat door vele goede schilders gebruikt wordt. 2000 euro valt reuse mee, maar dat ligt uiteraard aan het aantal vierkante meters. (mn pa is schilder)
vindt het niet slecht je kan altijd kijken of er onderhandeld kan worden, maar ben bang dat er niet veel marge in zit.
hier hebben we vorig jaar met de hele straat 3 offertes laten maken... prijzen varieerden van 2500 tot .... heel veel... euro. Uiteindelijk hebben er maar 3 huizen mee gedaan en hebben wij een schilder in de familie gevraagd. we hebben zelf de verf gehaald, ook sikkens, en waren daar zo'n 200 euro aan kwijt en voor de schilder moesten we 15 euro per uur betalen. Hij kwam rond een uur of 5 's middags en ging door tot half 9 ofzo. Binnen een week was hij klaar. 4 avonden geloof ik... dus ik zou zoiets zoeken, als ik jou was
wij laten ook ons huis helemaal schilderen en hebben 2 offertes opgevraagd, de ene vroeg 3000 excl en de ander 3000 incl. de laatste is het dus geworden.. Verder zit daar alles bij in!