dagboek met foto's laten drukken, waar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jalea, 20 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik heb bedacht dat het erg leuk zou zijn om de baby- en kinderfoto's van onze kids in boekvorm te verwerken, maar dan wel met flinke stukken tekst erbij. een soort van dagboek met foto's dus.
    maar ik wil het professioneel gedrukt hebben en dus duurzaam, zodat het mooi is voor later.
    heeft iemand enig idee hoe je zoiets kunt laten doen, en waar? zelf printen is zo snel lelijk dat ik dat geen optie vind. Bovendien wil ik het het liefst ook wel netjes gebonden hebben oid, en niet met een ringbandje erdoor.
    is er een programma'tje wat daar handig voor is? Word lijkt me niet heel erg geschikt, omdat de foto's daar altijd lelijk in worden?

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Dan zou ik kiezen voor Paint Shop Pro of Photoshop van Adobe.
    Daarin kun je een "papier" voor je pakken in alle maten die je wilt en daarop foto's plakken en tekst naar believen.
    Let wel op dat je een maat pakt die bestaat in de wereld van de fotoboeken die je kunt laten drukken. (bijv 21x21 of 3x 30 of A4) En dan kun je het gewoon laten drukken bij Albelli, kruidvat, Hema en noem maar op. Dan doe je alsof het een fotoalbum is, maar dan met meer tekst. Als je snapt wat ik bedoel

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ah das nog eens een goed idee :) ik zat idd te denken om het gewoon als fotoboek te laten drukken, maar ik had nog geen goed idee hoe ik de tekst er dan op een mooie manier in verwerken kon.

heeft iemand nog een goeie tip waar je een heel dik fotoalbum betaalbaar kunt laten drukken? en wat de beste kwaliteit foto's geeft? Ik heb eens een klein album laten drukken via albumservice oid, dat vond ik geen mooie kwaliteit. en ook via Ziggo durf ik zoiets niet te laten drukken, die zijn veel te wisselvallig in afdrukkwaliteit. als je bij Ziggo 3x een zelfde foto laat drukken (op verschillende momenten bedoel ik), kun je 3x een compleet andere foto krijgen. zowel te licht, te donker, als heel andere kleuren.
    hebben meer websites dit?

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb laatst hier een album af laten drukken:
    http://www.webprint.nl/

Het was een cadeautje voor mijn schoonmoeder en bij sommige foto's kwam behoorlijk wat tekst te staan ( dit kan je zelf instellen). Het is echt een boek geworden ( dus met harde kaft) en de kaft zelf bestond ook nog uit een zelf gekozen foto.

5. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik heb ons trouwalbum via de tnt gemaakt en ik moet zeggen dat dat erg mooi geworden is.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind albumprinter mooier dan webprint, dat zijn van die plastic pagina's. Maar een soort van scrappen is idd een goed alternatief. Al is typen wel tijdrovend daarin vind ik.

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik zeg albelli.nl, was voorheen albumprinter en heb alleen maar goed ervaringen met hen, zeker al 10 boeken daar besteld.
    bij webprint vind ik het proggie niet handig en ik heb daar al 3 slechte ervaringen, dus hier geen webprint meer

8. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

lulu.com
    kun je van alles mee maken!
    boeken, albums.... ga zo maar door!

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb ook onlangs bij albelli een boek laten maken/gemaakt met foto's van Thijmen. Heel goed gelukt en met de software kun je echt alles doen. Je kunt de indeling helemaal zelf kiezen en de tekstblokken zo groot maken als je wilt.

Deel Deze Pagina