Hoi hoi, Bij een bedrijf heb ik al 2 gesprekken gehad en dit voelde zeer positief. Toch heb ik zelf gezegd dat ik nog even de sfeer wilde proeven. Nu ben ik er wel achter dat ik eigenlijk de stap wil nemen. Ik heb een maand opzegtermijn, als ik 1 november zou willen beginnen is 30 september dan op zn laatst dat ik op kan zeggen?
Correct, mits je een maand opzegtermijn hebt. Sommige bedrijven hebben de optie om per elke dag van de maand op te zeggen maar meestal is het idd per het einde van de maand. Staat in je contract (of in de bijlagen/CAO oid).
Je bedoelt dat als ik vandaag op zou zeggen dat het dan exact een maand later zou eindigen? Dat ben ik niet tegengekomen in mijn contract zover ik weet. Er spookt zoveel door mijn hoofd nu dat ik even bevestiging wilde, dankje
Bij ons kan je ook halverwege de maand weg gaan, dat gaat in overleg. Maar ik denk dat dat per bedrijf verschilt.
Ja, klopt inderdaad. Maar dat kom je niet zo heel vaak tegen dus ik denk dat je dan idd per kalendermaand moet opzeggen. Het opzeggen van je baan is altijd spannend en heftig, ergens opnieuw beginnen ook. Maar het is vooral ook leuk spannend: aan een nieuw hoofdstuk beginnen en weer “opgerekt” worden Ipv vanuit de comfort zone dingen te doen. Heel veel succes!
Het is inderdaad heel erg spannend en heftig. Zo ervaar ik dat, nu is het moment om een keer voor mijzelf te gaan kiezen. Ik hoop dat ze er aan de andere kant ook zo tegenaan kijken. Op dit moment beval ik nog liever Het hoort ook bij ontwikkeling.
Ik herken wel dat het spannend is, ik heb ook al een paar keer op het punt gestaan en toch niet aangedurfd… maar neem wel de tijd, als het 1 december wordt, ook geen man over boord, het gaat om jouw proces.
En ik had zeker geen makkelijke bevallingen.. Alleen dan weet je wat de uitkomst is. Een mooi kindje. En nu weet ik het niet. En dat is best wel eng. Bedankt voor je wijze woorden!
Spannend zeg @bluedrake. Ik zou het ook heel spannend vinden. Maar waarschijnlijk is dat meer het denken over... en dan als je daadwerkelijk opzegt valt het vast mee. Dus kan je beter snel door de zure appel heenbijten
Dat wil ik ook het liefst, alleen het arbeidsvoorwaarden gesprek moet nog plaats vinden.. mijn looneis heb ik al neergelegd dus dan zou het alleen gaan om wat formaliteiten. Vaak zijn inderdaad de gedachtes enger dan het daadwerkelijke proces zelf.