Wie heeft er ook Utrogestan voorgeschreven gekregen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door S1978, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Om mijn 2e deel van de cyclus te verlengen heb ik utrogestan voorgeschreven gekregen. Na mijn eisprong moet ik 2 weken lang utrogestan gebruiken om te voorkomen dat mijn progesteron te vroeg 'dipt' en ik ongesteld wordt en dus geen innesteling kan plaatsvinden. Herkenbaar voor jullie?

Wat zijn jullie ervaringen?

Thanks alvast,
    S

2. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    hoi,

ik heb 7iui gehad waarvan de laatste met de bolletjes en zie mijn banner :D
    succes!

groetjes mik

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik heb de laats ronde voor het eerts utro gekregen (na veel aandringen van mijn kant) en ook bij mij...zie banner

4. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Ik heb dinsdag de punctie gehad en vanaf die dag begonnen. 3x2 daags!

5. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mik en Stefanie, Dat is nieuws waarop ik hoopte;) Hopelijk doet het bij mij ook zijn werk.

@Stefanie, voor jou nog heel pril! Voel je je goed? Kan je het al een beetje geloven dat het echt zo is?

@allemaal, hadden jullie last van bijwerkingen?

groetjes,
    S

6. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Hai,

Ik heb eigenlijk nergens last van gehad behalve wat afscheiding natuurlijk. Ik moest 3Xdaags 2 bolletjes "nemen".
    Mijn bij naam (door mijn man) was al bolletjesslikker :p

7. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Ik heb ook last van afscheiding. Tot nu toe nog niet.

8. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hoi!

Ik gebruik nu al ongeveer een jaar utrogestan, 3x2 pd. Eerst in eigen cyclus en sinds december in combinatie met iui. Hier helaas dus nog geen resultaat. Maar mijn LF was ook niet heel erg extreem kort, maar " op t randje" (9/10 dagen) en zaad is dus ook niet denderend.
    Ik heb wel wat bijwerkingen, maar vind het goed te doen hoor. Zijn veel dingen die op de achtergrond aanwezig zijn. Ik wordt er wat misselijk van en vooral de eerste dagen moe. Bij mij trekt dat gelukkig weer weg. Een andere bijwerking is dat ik hele heftige, levendige dromen heb. Het duurde even voor ik de link met de utro legde, maar nu ik dat weet is het echt heel duidelijk. Maar ik zou me vooral geen zorgen gaan maken nog vooraf over bijwerkingen, dat hoeft echt niet en is voor iedereen verschillend.
    Pas wel op met het interpreteren van kwaaltjes, want door utrogestan ga je je dus "zwanger" voelen. Zere borsten kunnen erger worden (heb ik ook, maar heb ik ook in eigen cyclus vrij heftig), die ochtendmisselijkheid (die trouwens de hele dag aanhoudt hoor) en dat je dus in principe niet of later ongesteld wordt. Dat is niet bij iedereen zo, maar bij mij houdt het ongi goed tegen. Dus dat betekent elke maand testen... (en nee, dat vind ik inmiddels echt niet leuk meer om te doen, stomme omo-testen!). Nu ik iui doe moet ik trouwens ook bloed laten prikken op hcg ivm de utro. Ze willen zeker weten dat je niet zwanger bent, voor je ermee mag stoppen.

Veel succes en ik hoop voor jou dat de utrogestan net dat is wat je nodig had!

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik voel me gelukkig prima, maar wat vasca zegt klopt. Ik voel meer van alle hormonen dat van ene zwangerschap. Ik heb deze ronde 10.000 pregnyl gesporten en 3 keer 200 mg utro, nou dat is genoeg om elk stabiel mens van de kaart te brengen, je voelt je behoorlijk zwanger ;) Omdat ik zoveel hormonen gebruik ga ik alleen maar uit van positieve testen en bloedtesten. Die laatste heb ik deze ronde ook voor het eerst. Om zeker te weten dat je zwanger bent en ik ben vrijdag geprikt en vandaag weer om te kijken of het HCG ook goed dubbelt. Ikheb wel wat last van afscheiding, de eerste 10 dagen niet maar nu wordt het meer

10. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks Stephanie en Vasca!

Volgens mij is jullie dosering wel veel hoger dan die van mij. Ik moet savonds voor het slapen 2 tabletten inbrengen, that's it. Goed dat jullie het ook hebben over de bijwerkingen. Een vriendinnetje vroeg me gisteren wat voor bijwerkingen ik kon verwachten... ik zei inderdaad 'alle kwaaltjes die lijken op een zwangerschap' grrr

Maar goed... wat opeens heel spannend is dat ik vandaag 10 dagen na de eisprong nog steeds niet ongesteld ben! Dat is echt heel bijzonder voor mij. wie weet..... ik heb besloten als ik donderdag nog niet ongi ben ik ga testen. Dat kan toch wel, 12 DPO?

@Vasca, Succes met ronde 24! Begrijp ik het goed dat je nu aan het wachten bent of de IUI poging is gelukt?

Liefs,
    S

11. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inmiddels alweer op dag 10 van mijn cyclus en we gaan inderdaad over ongeveer een week beginnen aan de Utrogestan. Best spannend allemaal, zeker aangezien ik nooit de pil heb kunnen slikken omdat ik allemaal rare symptomen kreeg. Ben benieuwd wat deze medicijnen doen. In ieder geval ben ik nu, ook dankzij jullie, wat beter hierop voorbereid. Ik hou jullie op de hoogte!

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Had je nog overlegd over je dosering, Want volgens mij kan je beter 3 keer 100 nemen (om de 8 uur) dan 2 keer 100 voor het slapen gaan? Maar wel spannend hoor, ik gebruik het nu nog en merk wel dat je van al het progesteron wat kriebeliger wordt maar de beeb zit er nog steeds :)

13. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hoi S!

helaas dus wel ongesteld geworden vorige keer begrijp ik. Spannend nu utro gebruiken!

Ik denk ook dat een bolletje 's ochtends en een 's avonds beter is dan 2 tegelijk. Dan wordt het nl wat gelijkmatiger verdeeld. Ik moet het ook echt iedere 8 uur doen nl. Mag iets variƫren maar bv niet 2 uur ofzo. En is een kleine moeite toch, 2x per dag? Ik zou dan zelf kiezen voor 1 voor slapen gaan (bv 23.00 uur als je dan meestal naar bed gaat) en dan de volgende de volgende dag om 11.00 uur. Het is nl wel handig het voor het slapen te doen, omdat je er wat moe van kunt worden en dat merk je dan niet als je toch al in bed bent.

Lief dat je naar me vroeg. ik was idd aan het wachten of iui 4 gelukt was, maar had heel weinig hoop omdat de iui niet goed getimed was (te laat) en het zaad deze keer ook heel slecht was. Het is hem dus ook niet geworden en ik ben vandaag weer begonnen met spuiten. Nieuwe ronde, nieuwe kansen en deze keer ga ik lekker eerder, zodat we niet te laat zijn hopelijk.

veel succes met alles!

@stefanie: veel succes met de zwangerschap!

14. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks Stephanie en Vasca, misschien toch maar even de arts bellen om zeker te weten wat ik nu moet doen. Klinkt logisch om het evenredig te verdelen. Vasca, denk je dat ik gewoon op 'eigen houtje' de verdeling kan aanpassen? Of toch maar de arts bellen? @Stephanie, Als het deze cyclus niet lukt om zwanger te worden dan moet ik zowieso even bellen met de arts en dan kan ik gelijk overleggen of de dosis moet worden opgehoogd. Eerst maar eens beginnen met 200. Fijn dat die kleine nog steeds goed op zijn plek zit ;). Nog een paar weekjes en dan kan je het iedereen vertellen!

@Vasca, Ik duim dat deze IUI poging goed zal gaan! Succes!

Liefs, S

15. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik moet ook in de avond 2x100mg inbrengen.
    Naar aanloeiding van dit forum had ik mijn twijfels en toen een afspraak bij de gyn gemaakt. Zij gaf mij aan dat dit de gebruikelijke dosering is ( heeft het mij ook laten zien in het medicatieboek). Daarnaast gaf ze aan dat ieder ZH verschillend is en dat de ene wel 3x200 voorschrijft en de ander maar 2x100. Dus tja, we doen het er maar mee.

Ze heeft mij wel voldoende vertrouwen gegeven. Ik ga het proberen en blijkt het over 2 maanden nog niet te werken gaan we anders proberen. In ieder geval starten we volgende ronde al met Pregnyl omdat mij eitje regelmatig blijft "hangen".

Succes meis!

16. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks FbdB! Jij ook veel succes met de Utro!

17. Melief

Melief Niet meer actief

Ik ben vanmorgen ook met utro begonnen, 2 keer 2 bolletjes per dag!
    Dit ivm miskramen en korte lutale fase!

18. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Melief, spannend! Als ik volgende week begin laat ik even weten hoe het met mij gaat. De komende 14 dagen worden dus weer spannend voor je. Aftellen is weer begonnen;). Wij eerst nog even aan de klus!

19. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, hier ben ik weer... goed geklust en nu drie dagen aan de Utro. Gisteren even wat misselijk omdat ik niet op tijd had gegeten, dat herkende ik ook van mijn zwangerschap dus daar let ik nu goed op en vandaag geen last van gehad. Waar ik wel last van heb is dat ik heel moe ben en als iets niet lukt of ik kan mijn sleutels niet vinden ik gelijk mijn irritatiegrens heb bereikt. Dan ben ik gelijk van slag. Maar ja, vind dat alllemaal meevallen als dit voor het goede doel is.

Hoe is het met jullie? Nog nieuwtjes?

20. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik ben inmiddels zwanger, maar helaas 2 dagen bruinverlies gehad en sinds vanmiddag ook helderrood bloedverlies. Het is niet veel, maar het is er.
    Morgen het ZH bellen, dit weekend was echt slopend! Die onzekerheid, bah!!

Ik hoop voor je dat de bolletjes zijn werk doen meid!! Duimen!!

Liefs!

Deel Deze Pagina