Hoi dames, Ik ben even in de war. Op 13 dpo werd ik ongesteld (rood bloedverlies) m'n temperatuur die ochtend Tel ik niet mee, want had slecht geslapen en was een uur te vroeg gemeten. Voorafgaande had ik al zo'n 8 dagen wat bruinverlies. (Waterig met donkere minisliertjes ,Sorry). Dus ik dacht sjemigdepemig 8 dagen en dan ook nog op 13 dpo ongesteld worden. Had al dagen last van menstruatiepijn/gevoel. Omdat ik op vakantie was heb ik tampons gebruikt, doe ik normaal niet. Gisteren op cd2 werd het al veel minder en weer meer bruin. (Op de tampon is logisch omdat het er dan al een tijdje opzot toch?) En na de 2e tampon van de dag (8uur zat ie ivm vliegen) zat er maar weinig op. En daarna kon ik gewoon met een inlegkruisje verder. Zelfs daar zat toen ik vanmorgen wakker werd maar iets bruin op. Nog wel iets rood gehad met de nr 2 zeg maar maar nu alleen nog iets bruin na plassen. Dat is toch raar? Normaal heb ik wel 5 dagen bruin en dan 5 dagen rood. En ook best een boel. Nu was alleen op dag 1 behoorlijk wat rood, maar wel met veel slijm. Ik ben dus in de war was dit nou m'n menstruatie? Wordt deze korter door het gebruik van tampons? Iemand ideeën? Had m'n temperatuur niet meer opgenomen, dacht even rust en temperatuur wel weer halverwege m'n cyclus om te kijken wanneer m'n eisprong was.... Bedankt voor het lezen
Heb je al een testje gedaan? Voor zover ik weet maakt het gebruik van tampons je menstruatie niet minder. Ik duim! Hoop op goed nieuws.
Nee, want ik heb vanaf 4 dpo op en af bruinverlies gehad en iig 1 volle dag rood verlies, genoeg voor menstruatie bloed alleen gisteren en vandaag dus vooral bruin, vandaag maar heel weinig alsof het het einde is van de menstruatie. Ik vroeg me af of dat kon door het tampon gebruik. Dat het bloed als het ware eruit gezogen word door de tampon ipv wat meer geleidelijk. Al zouden de tampons voller moeten zitten onder m'n bloedverlies normaal best heel veel is meerdere maandverband per dag.
Nee door een tampon is je menstruatie niet anders dan met maandverband ik gebruik altijd tampons mijn menstruaties verschillen altijd ene keer heel lang en hevi andere keer bijna niks heel normaal
Ook als je áltijd eenzelfde soort menstruatie hebt? Een menstruatie moet toch altijd minimaal 2 dagen roodverlies zijn?
Geen idee ondanks dat je altijd zelfde heb kan t ineens anders zijn je lichaam is geen machine en als je er echt mee zit kan je altijd de huisarts ff vragen
Hmmm ik begrijp wel dat m'n lijf geen machine is. Ben daarom juist vanwege het niet kunnen vinden van een eisprong naar de fertiliteitsarts geweest om m'n cyclus te monitoren. Nu 2 maanden achtereen een eisprong gehad. Maar dit is weer helemaal nieuw voor mij. Als ik morgen nog niet fatsoenlijk bloedverlies heb dan neem ik wel contact op met de fertiliteitsverpleegkundige. Ben al vaker door de huisarts naar huis gestuurd met de mededeling dat hij het ook niet zo goed wist. Elke arts ziet een menstruatie anders. De 1 zegt minimaal 2 dagen helderrood bloedverlies en de ander zegt weer dat het niet uitmaakt hoe lang het rood is als er maar een keer rood bij zit en dan is die dag cd1.....
Raar dan toch, als je cyclus een stuk korter is dan normaal dan zou ik bog kunnen begrijpen dat er minder schoongemaakt hoeft te worden en je dan misschien wel minder bloed verliest, maar als is zelfs een paar dagen laner is dan normaal dan zou je toch denken dat je minstens zoveel bloed verliest als normaal....
nee hoor ik heb een cyclus gehad van 40 dagen met weinig bloedverlies een een cyclus van 24 dagen met gigantisch veel dus dat zegt niet zoveel
Heus joh? Nou het zal dan wel zo kunnen idd. Sta wel te kijken van mijn lijf, ben dit echt zo niet gewend. .
Nee dat durf ik echt niet, te vaak voor nod gestest met omowitte testen. Of m'n temperatuur moet ineens omhoog schieten.....