Dochter pijn aan plasser, geen blaasontsteking, iemand tips wat het kan zijn?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SDonya, 31 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

mijn dochter heeft sinds gisteren pijn aan haar plasser. Ook heeft ze verhoging en snachts koorts. In eerste instantie dachten wij meteen aan blaasontsteking. Ook omdat ze sinds kort steeds beetjes per ongeluk in haar onderbroek plast en de pijn niet continue is maar met vlagen. Vanochtend is de urine getest en die was schoon. Echter blijft ze klagen dat ze pijn heeft, ze slaat en zit steeds aan haar plasser en ze heeft ook nog steeds verhoging (zelfs sochtends heeft ze verhoging). Iemand enig idee wat het kan zijn als het geen blaasontsteking is?

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hebben ze urine op kweek gezet?

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nee meteen getest bij de huisarts en direct uitslag gekregen dat de urine schoon is

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij mijn dochter kwam er pas na een kweek uit dat er inderdaad een blaasontsteking zat, zij had terugkerende koorts/verhoging en pijn bij het plassen. Na een ab-kuur was het over.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik zal vanmiddag vragen of het op kweek kan! Bedankt voor het meedenken

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Het kan ook een soort schaafwondje zijn, dit kan bijvoorbeeld komen door een keer teveel afvegen of te hard afvegen met toiletpapier. dit prikt ook venijnig en kan ook zorgen voor kleine beetjes plassen.

Dit heeft mijn dochter waarschijnlijk gehad toen ze 2 was. de kweek was schoon, zou die wel ook doen uit voorzorg.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Is het misschien een schimmeltje?

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn huisarts vertelde mij dat bij kinderen met redelijk typische klachten urine altijd op kweek gezet moet worden om zeker te weten.
    Is je kind onderzocht door arts, of alleen urine gecontroleerd? Zeker als er verhoging/koorts is bij dergelijke klachten zou ik wel alert blijven!

Mijn dochter heeft overigens vaak 'pijn aan de plasser' m.n. in de avond/vroege nacht. Meestal heeft ze dan die dag slecht gedronken en ook 'ruw' afvegen (huid is soms rood/rauw) speelt vaak mee. Ik laat haar dan veel water drinken, smeer het in met sudocreme oid en geef paracetamol. De volgende ochtend is het dan altijd weer over.

Ik heb 2 keer meegemaakt dat het dan niet over was en ze de boel bij elkaar krijste van pijn, 1 keer had ze toen duidelijk een blaasontsteking, de andere keer niet (maar wat het dan wel geweest is weet niemand...).

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik weet niet hoe oud ze is , en waarschijnlijk zie je het ook in haar ontlasting maar kunnen het wormpjes zijn? Mijn dochter heeft namelijk een keer wormpjes gehad ( was al wat ouder , veegde zelf haar billen op de wc af) . Ze klaagde over pijn bij haar doos , jeukte ook en ze had echt heel erg pijn. Bleken wormpjes te zijn de jeuk kwam door de wormpjes uit haar anus , maar door dat ze veel wreef ging haar doos echt pijn doen , wed schraal etc. Ze had vooral last in de avond en nacht last.
    Maar goed ze was al wat ouder , ging zelf naar de wc , had veder geen koorts.

Ik gok toch op een blaasontsteking , idd plas op kweek soms zegt een sneltest namelijk niet alles.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Wormpjes kunnen ook naar voren kruipen en gaan ze daar zitten.

Als ze verder niet zit te krabben en voornamelijk savonds/ snachts last heeft dan zou ik ook denken aan blaasontsteking

Als dit het niet is een schimmeltje ?

Deel Deze Pagina