Wie heeft er ervaring met wandelschoenen van ANWB? Of welke schoenen zijn goed? Ik heb wel Lowa al gepast maar zijn natuurlijk best prijzig. Alvast bedankt.
Geen persoonlijke ervaring mee, maar mijn moeder heeft ze van de ANWB. Dan wel echt de wandelschoenen voor hier in Nederland. Ander profiel als bergschoenen. Zij vindt ze heel fijn en lekker lopen. Qua levensduur weet ik het niet, want zij heeft ze net gekocht. Nu heeft zij wel aangepaste zolen erin, dus ja wat dat zegt over de schoenen weet ik niet. Let bij het kopen van wandelschoenen vooral ook op de klasse waar ze in vallen. Goed nadenken waar je ze voor gebruikt. Wij gebruiken onze bergschoenen zowel hier op de Veluwe als in de bergen, dus wij hebben categorie b/c. Omdat wij ze wekelijks gebruiken, bezuinigen wij niet op onze schoenen en kopen gewoon schoenen bij de plaatselijke outdoor winkel. Dan zijn we 200-250 euro kwijt, maar over het algemeen doen we 8-10 jaar met de schoenen, dus dan vind ik het qua kosten wel weer meevallen. Goed passende schoenen zijn wel essentieel om blaarloos te wandelen.
Ik zou ook in een outdoor winkel gaan passen. Ik heb heel veel soorten gepast voor ik iets vond wat lekker zat en waar ik ook een tijd op kan lopen. Wel duur, maar ze kunnen jaren mee.
De aanschaf is duur. Maar ik loop inmiddels al 15 jaar op mijn paar schoenen. Dus zou er niet op bezuinigen. Ik ga in Utrecht naar Kathmandu. Veel keus en goed advies. Ik vind hoge wandelschoenen niks. Is zwaarder aan mijn voeten plus ik heb een ader lopen op die knobbel aan de zijkant van mijn voet en die komt klem te zitten. Ik heb alleen ervaring met kleding van anwb (oa human nature) en dat is goede kwaliteit. Ik draag de wandelsokken van human nature.
Ligt er aan waar je ze voor gebruikt. Is het voor 1 vakantie dan heeft scapino mountain peak die ik persoonlijk lekker vind lopen. Voor onze kinderen ook vaak gehaald, de jongste loopt nu nog op die van de oudste omdat ze weinig gebtuikt zijn. Ook hebben wij mc kinleys . deze haal ik bij de plaatselijke intersport in de aanbieding heb ik goede gevonden voor nog gern 25 euro lage zijn in de winter in opruiming erg handig .
Voor de kinderen haal ik denk ik de Mountain Peak schoenen. Mijn dochter draagt die van haar al een tijdje en zijn nog steeds goed.
Ik heb hier meindl, lopen erg lekker. Voor de kinderen scheelt het wel eens, of in de afprijzing of van mountain peak.
Ik heb geen echte ervaring met anwb behalve dat ze voor mij geen goede pasvorm hadden. Ik wou graag een lichte schoen voor in Nl erbij naast mijn gewone bergschoenen. Uiteindelijk toch naar Bever geweest en Lowa's gekocht. Deze zijn tegenwoordig veel lichter dan die van vroeger dus scheelt al veel. Hiervoor Meindl gehad en daarvoor Hanwag. Beide ook erg fijn. Hanwags vervangen omdat ze na het verzolen helaas toch te klein waren geworden en meindls waren na de zwangerschappen te klein geworden. Anders had ik die nu nog gehad. Mijn man loopt al 10 jaar heel veel op zijn Lowa's en is er nog blij mee. Voor jou lijkt het me belangrijk om te kijken waar je ze voor wilt gaan gebruiken. Alleen in nl of ook in de bergen? Voor 1 vakantie (bijv ver weg) of het voornemen elk jaar naar de bergen te gaan? Wij gebruiken onze bergwandelschoenen wekelijks met korte wandelingen hier maar ook met dagjes uit en bergwandelen. Dan is het bedrag van rond de 200 euro wel veel in aanschaf maar over 8 of 10 jaar uitgestreken is dat natuurlijk niks dan Onze kinderen hebben quechua van decathlon. Nog geen 30 euro en prima schoen voor buitenspelen, wandelen, vakantie en scouting. Nadeel van anwb of decathlon is dat er weinig hulp is bij het kiezen van schoenen. Bij bijv bever of intersport nemen ze uitgebreid de tijd om te testn en informeren wat je wil. Succes!
Ik heb een paar van de ANWB. Bewust geen decathlon gekocht omdat die niet voldeden aan mijn eisen. Heb een duurder paar van de ANWB en tot nu toe heel tevreden. Heb er inmiddels de nodige km op gelopen, zowel in NL als bergachtig gebied!
Mijn man en ik hebben grisport wandelschoenen. Heb ze nu 4 jaar en ze zijn nu aan vervanging toe. Heb ze ook heel erg vaak aan gehad, het waren de enige schoenen waar ik toen tijdens de zwangerschap op kon lopen.