OFO/Cyclusopvolging: start in okt/nov/dec

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nena84, 19 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Graag zou ik ervaringen uitwisselen over het oriënterend fertiliteitsonderzoek. Wij zijn onlangs in de MMM beland en het is nog allemaal nieuw en spannend. Ik zou het fijn vinden om ervaringen uit te wisselen en steun te vinden bij dames die ook starten in de MMM eind 2019 :)

    Deze maand wordt mijn cyclus opgevolgd in het kader van oriënterend fertiliteitsonderzoek. Ik ben 35 jaar en mijn vriend en ik zijn nu 1,5 jaar bezig voor ons eerste kindje. Na 9 maanden was ik zwanger, maar verdrietig genoeg eindigde dit in een MA bij bijna 9 weken. Ik heb misoprostol gekregen, helaas bleek dit niet voldoende en volgde 3 weken later nog een curretage.

    Sindsdien ligt mijn hormoonhuishouding totaal overhoop. Korte cyclussen, veel emotionele buien, misselijkheid, PMS. Allemaal heftiger dan ik gewend ben van voor de MA.

    Nu bijna 6 maanden later best wel zorgen en onzekerheid over of ik een goede kans heb om opnieuw spontaan zwanger te kunnen worden. Mijn luteale fase lijkt te kort. Gelukkig heb ik een verwijzing gekregen van de huisarts en twee weken geleden zijn we op gesprek geweest bij de fertiliteitsarts.

    Zij vermoedt dat het bij mij ligt, mijn vriend hoeft voorlopig nog geen onderzoeken. Ze volgen nu deze maand mijn cyclus op. Tijdens de eerste echo werd opgemerkt dat ik weinig eitjes heb. Nu weet ik niet of dit zorgelijk is, misschien heeft het met mijn leeftijd te maken?

    Donderdag de tweede echo gehad, er was een dominante follikel zichtbaar in mijn linker eierstok met een diameter van 1,3 cm. Omdat ze 2 mm per dag groeien en bij 2 cm het eitje springt hebben we voor dit weekend 'gemeenschapsadvies' gekregen.

    Om te checken of ovulatietesten overeenkomen met de conclusies van het ziekenhuis heb ik de afgelopen dagen ook getest en vandaag vond ik de LH piek. Dit zou dus redelijk overeen komen.

    Maandag moet ik weer terug om te checken of het eitje gesprongen is. Een week daarna prikken ze me op progesteron. Indien ik ongesteld word (wat ik niet hoop natuurlijk) doen ze uitgebreid hormoononderzoek op cyclusdag 3. Ze prikken dan op AMH, TSH, FSH, FT4, oestradiol, prolactine, testosteron en LH. Ik denk dat dit standaard is?
     

Deel Deze Pagina