Ofo...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door madelein, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hallo allemaal,
    Nog niet actief bezig met behandelingen, maar sinds eind januari zitten wij in het zogenaamde OFO traject... Ik heb sinds ik met de pil gestopt ben enorm lange cyclussen ( tussen de 40 en 91 dagen). Helaas is het tot nu toe niet gelukt om spontaan zwanger te raken. We zijn sinds januari 2011 bezig.

Zijn er dames die ervaring hebben met dit traject?! Hoe voelden jullie je? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik moet zeggen dat het mij ( eigenlijk ons..) enorm tegenvalt.
    De onzekerheid, het lange wachten op uitslagen. Het gemak waarmee sommige dingen verteld worden. Om een voorbeeld te noemen:
    Ik heb 2 cyclussen getempt ( dat valt niet mee, ik ben 4,5 maand aan het tempen geweest om 2 hele cyclussen te 'vangen') en was erg blij om te merken dat mijn temp omhoog ging, en ik dus ( dacht ik) een eisprong had. Nou schijnt dat dus niet per definitie zo te zijn. Kan ook een reactie van je lichaam zijn, zonder dat er dus een eisprong is. Vertelt de gyn doodleuk dat ik waarschijnlijk helemaal geen eisprong heb... Pff...

Tot nu toe zijn we wel iets wijzer geworden:
    -Manlief is helemaal gezond.
    -Inwendige echo is goed.
    -Kweken en uitstrijkjes hebben niks bijzonders laten zien.

Ik heb een kuur primolut gekregen en moet nu op bepaalde dagen in mijn cyclus bloed laten prikken, om de hormoonlevels te bepalen. 5 maart moet ik de laatste keer prikken, en dan kan ik 21 maart terecht voor een afspraak. Dan gaan ze alles op een rijtje zetten en volgt een plan.

Ik voel me best rot, en vind dit een hele onzekere periode. Ik merk dat ik steeds meer moeite krijg met alle zwangeren om me heen. Werkelijk iedereen lijkt wel zwanger. Collega's, buurvrouw, zus, 2 vriendinnen... Heerlijk voor hun, maar ik moet erg veel moeite doen om me groot te houden...
    Herkennen jullie dit?

2. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik zag je berichtje bij mijn topic!

Mijn cycli zijn perfect; 26 of 27 dagen, dus daar zal het niet aan liggen. Morgen bloed laten prikken en dinsdag moet mn vriend zn zaad inleveren. Spannend, spannend, spannend!! Jullie hebben al wat testen gehad lees ik. Nu verder met jullie plan, ook wel eng! Je kunt ook niet meer doen dan wachten. Je bent gwn machteloos!

Bij mij in mijn vriendenkring, familie, dorp en op het werk zijn ook steeds meer zwangere dames. Idd erg leuk voor hun en ik gun het iedereen van harte, maar nu willen wij een keertje aan de beurt zijn.

We houden elkaar op de hoogte!

Deel Deze Pagina