Hoi Mss een domme vraag maar kan de oogkleur van een baby die bruin zijn nog veranderen naar een andere kleur of blijven ze bruin? Ik weet dat blauw nog alle kanten op kan maar bruin? Alvast bedankt.
Ja! Komt niet vaak voor maar het kan, de dochter van een vriendin van mijn moeder was geboren met bruine ogen, toen wij op kraambezoek waren weet ik nog dat die vriendin zei, ik hoop dat ze blauw worden (Ik was 8 jaar ofzo) In mijn zwangerschap schoot het mij te binnen en heb ik ok fb die dochter opgezocht... Die heeft nu heldere blauw ogen!
Zo lang er nog een blauwe gloed is in het oogwit kan de kleur nog veranderen. Zo uit mijn hooft blijft de kleur rond je 4 wat het is. Dan zou de blauwe gloed ook weg zijn.
Ik heb die gloed nog steeds, zou bizar zijn om na ruim 30 jaar nog van kleur te kunnen veranderen (Verder overigens kerngezond!)
Ligt er een beetje aan hoe oud je baby is.. Als er een blauwe gloed doorheen zit heb je kans dat ze nog blauw worden, maar als ze nu echt bruin zijn denk ik dat de kleur wel bruin blijft, welke kleur hebben jullie zelf?? Ik weet wel dat bruin dominant is.
Bij mijn zoon werd donkerblauw/bruin echt steeds bruiner, bij mijn dochter is het al vanaf haar geboorte blauw/bruin/grijzig ik hoop nog steeds dat ze mooi blauw worden, maar ik denk net zo bruin als haar vader en broer
Wat ik heb gezien is dat je kleur vanaf begin wel kunt zien. Mijn zoontje had echt vanaf dag 1 best licht blauwe ogen en die zijn alleen lichter geworden. En bij mijn nicht is bruin ook alleen maar nog bruiner geworden.
je oogkleur kan altijd nog veranderen hoor, niet alleen tot je 7e, maar volgens mij gaat dat voornamelijk over blauwe ogen. ik had als kind felblauwe ogen, de kleur van de lucht op een heldere dag. maar nu zijn ze groen. dat is zo rond de puberteit veranderd. schijnt te maken te hebben met de zon.. net als pigment in je huid
Volgens mij blijft bruin meestal bruin, bij blauw kan het nog alle kanten op. Ik heb zelf ook groene ogen en mijn man bruin (hij heeft een donkere huidkleur). Mijn dochter had direct bruine ogen bij de geboorte en die zijn nog donkerder geworden. Mijn zoon had direct blauwe ogen bij de geboorte en die zijn later nog lichter blauw geworden.
Dan zullen ze idd wel bruin blijven! Misschien als ze ouder word dat ze iets lichter worden door jou groene ogen
Hier zelf bruine ogen gehad en deze zijn nu overheersend groen (pas gebeurd in puberteit). Man heeft bruine ogen. Ogen van onze zoon zijn net als die van mij van bruin naar overheersend groen gegaan. Dat de kern bruin is en de rand groen zeg maar.