ogen draaien weg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dani27, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    hoi iedereen,

Ik liep in de stad met mijn meisje en ging van de donkere parkeergarage het licht in.
    Ze draaide toen een paar keer achter elkaar haar ogen schuin omhoog zeg maar. Het leek op een stuipje die ze ook weleens heeft vlak voordat ze in slaap valt, alleen nu was ze gewoon wakker.

Het gebeurde drie keer kort na elkaar, tussendoor keek ze normaal en was ze gewoon rustig, niet verstijft.
    Ze had ook de hik op dat moment.

Heb het CB gebeld, die zeiden misschien was ze aant vechten tegen de slaap. En zeiden dat de huisarts er zonder het te zien waarschijnlijk ook weinig mee kan.

Heb het daarna niet meer gezien bij haar. Moet over drie weken pas weer naar de kinderarts, maar misschien moet ik dan eerder een afspraak maken.

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik denk ook vechten tegen de slaap, of de ogen dicht willen knijpen tegen het felle licht, maar ze tegelijk open willen houden om niks te missen.
    Als je je ogen dichtdoet draaien je ogen altijd naar boven om je hoornvlies te beschermen tegen uitdroging als je oogleden mogelijk niet goed sluiten. Probeer maar bij jezelf wat er gebeurt als je je bovenste ooglid tegenhoudt en tegelijk probeert om je ogen dicht te doen: je oog draait weg naar boven!
    Geen zorgen dus: als ze probeert twee dingen tegelijk te doen, dus haar ogen zowel open als dicht te houden dan draaien ze weg.
    Je kunt het voor de zekerheid en geruststelling nog even aankaarten bij de kinderarts.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Onze oudste deed dit, was dan niet aanspreekbaar (reageerde niet) en stopte met haar handelingen van dat moment: bij haar duidde het op absances. Maar dat was niet een eenmalig iets, het kwam steeds vaker voor.
    Zolang het niet vaker voorkomt, zou ik mij er niet druk om maken, maar als het vaker voorkomt misschien toch even aankaarten.

4. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    bedankt meiden, ik hou het zeker in de gaten. toch fijn om jullie reacties te lezen.
    wat had jouw kindje Abri?

Deel Deze Pagina