Hi. Ons kleintje van 3 maanden heeft wat opstart problemen gehad. Maandag weer bij ostheopaat geweest die al veel verschil merkte. Het probleem is alleen dat hij nu erg kort slaapt. We mogen over de nachten niet klagen. Uiterlijk 19u naar bed, 22 u laatste fles Forte en na 0700 wordt hij wakker. Af en toe een kort huiltje in de nacht (afgelopen 4 nachten niet meer). Vanmorgen zelfs een mega poepbroek waar hij niks over heeft laten horen. Na de fles even knuffelen en de box in en bij 1e gaap naar bed... en dan begint het... na 20 minuten wakker. Huilen, jengelen soms alleen kletsen en soms krijsen. Zijn oogjes staan op half 7 zo moe is hij en aan het huilen hoor ik dat hij moe is. Uiteindelijk valt hij weer in slaap...voor even althans.. Maar gister middag oef..... na 14 u nog maar een half uurtje geslapen..... uiteraard op bed gelegd toen hij gaapte maar mooi niet dat hij wilde slapen. Na een half u proberen en krijsen vond ik het mooi geweest. Weer uit bed gehaald, even 10 minuten bij ons gezeten en daarna douchen en fles. Wat een drama... alleen maar huilen.... viel na 2 minuten uitgeput in slaap om vervolgens elke 20 minuten weer te huilen... zo zielig... maar hij is optijd in bed gelegd. Is ingebakerd.. wat gaat er mis? Dragen wil hij niet, uitvoerig geprobeerd... met wandelen in de wagen lukt het ook niet echt, zeker niet omdat ik vanaf volgende week werk. Wat moeten we nu doen om dit niet nogmaals voor te laten komen?
Heel herkenbaar hoor. Hier ook een die hazenslaapjesdoet of weigert te slapen Hoe moe ze ook is. Ze wilt alles zien een volgen ze is veel te nieuwsgierig
Als echt niets werkt en het overduidelijk is dat er niets anders is dan vechten tegen de slaap dan houdt ik mijn zoontje in een soort houdgreep en wieg ik hem net zo lang tot hij aan zijn slaap toegeeft. Met 3 maanden heb ik dit misschien wel dagelijks gedaan. De houdgreep is trouwens buik tegen buik vasthouden in mijn armen, geen echte houdgreep natuurlijk. Hij ligt horizontaal en ik sta of zit. Een speentje helpt soms ook.
Vanmiddag helaas weer. Moe om 4 u naar bed. 25 minuten later gillen. Alles geprobeerd. Samen in bed. Op mijn borst. Zelfs nog 20 min gaan wandelen maar helemaal over ze zeik was hij.. resultaat... 1815 in bed.. bijna 2 uur ertussen.. pffff. Wat een ellende.... hopeloos... volgende week werken... totaal geen ritme en een onhandelbaar kindje aan t einde van de middag... zo sneu...
Toevallig dit.. Ik heb net zo'n zelfde topic geplaatst. Mijn zoontje is bijna 3 maanden en ook helemaal uit z'n doen. Ik denk ook een sprongetje maar wil het zeker weten omdat hij in de 1e weken zeer onrustig was.. Ben al heel snel bang dat ik weer terug bij af ben
TS probeer je niet druk te maken over hoe het gaat als je weer gaat werken. Het gaat hoe het gaat en je weet hoe baby's zijn: er kan morgen weer een nieuwe fase aanbreken. Ik zat me in mijn verlof constant op te vreten dat we geen goed ritme hadden en dat niemand doorsliep 's nachts. Verloren energie, want je kan er weinig aan doen. Inmiddels zijn we 3 maanden werken verder, hebben we gewoon een ritme (die nog wel steeds verandert) en wordt er af en toe doorgeslapen. We leven nog steeds en we genieten ontzettend van ons kleine ventje. Probeer niet te veel te verwachten, want dan wordt je alleen maar teleurgesteld terwijl het echt wel goed komt!