Klinkt misschien vreemd, maar na 11 maanden niets gedaan te hebben, heb ik sinds 3-4 weken weer erg veel zin in gemeenschap, ik mis m'n partner en hij mij (op dat gebied) ik bloed sinds 2 weken niet meer, alleen nog afscheiding, maar omdat ik hechtingen heb gehad weet ik niet of ze al genezen zijn na 6 weken..ik had eigenlijk mijn 6 weken check-up moeten krijgen morgen, maar omdat het zo druk is krijg ik deze dus pas met 8 weken. Ik voel me goed, heb nooit ook maar een beetje last gehad van de hechtingen en ik bloedde tot 3.5 week, daarna ook niet meer. Maar ik krijg de check-up dus pas met 8 weken ipv deze week, terwijl ik dus echt m'n partner op dat gebied mis Maar ik mag natuurlijk pas na de check-up seks hebben.. Nu vroeg ik me af of je misschien wel andere dingen mag doen op dat gebied? Of kan dat ook kwaad?
Volgens mij gaat het meer om penetratie, maar dat andere dingen niet echt kwaad kunnen ofzo. Kun je er niemand over bellen? Niets is zo fijn als weer lekker intiem kunnen zijn met je partner toch!
Volgens mij mag je gewoon sex hebben hoor? Als je maar niet meer vloeit....de hechtingen kunnen geen kwaad denk ik....
Ze raden het af omdat je alles kunt scheuren als je nog geen check-up gehad hebt, en ik weet dus niet of alles goed heelt of niet omdat ik zelf niet kan zien hoe of wat omdat de hechtingen heel diep zitten/zaten
Ik heb dat nooit gehoord eigenlijk.......maar heb ook niet so vroeg sex gehad, te veel pijn en ik vloeide dan nog altijd...
Maar wat versta jij onder vloeien? Want ik weet bv ook niet of dit gewoon afscheiding is, wat ik voor de zwangerschap ook altijd had, of nog van de wond..
Echt bloedverlies...... Wat heb jij dam? Als het vreemde afscheiding zou ik zeker even aan de bel trekken bij de vk/gyn.
Nee, geen vreemde afscheiding en ook zeker geen bloedverlies, dat was gestopt rond 4 weken. Ik denk of nog wondvocht of gewoon afscheiding (waar ik altijd al "last" van had helaas)
Raar.. ik had ook hechtingen en bij mij werd gezegd tot het bloeden over is.. wel tegen infecties enzo met rubber gedaan.. al na vier weken.. Was ook bij de vragenlijst... tussen kunt u al weer goed wandelen en heeft u al gefietst.. heeft u al sex gehad... dat fietsen moest ik snel maar eens gaan doen van de vk...
Heb vorige week ook gewoon gefietst, ging makkelijk maarja heb dan ook (of had natuurlijk ) inwendige hechtingen, de dokter kon ze amper zien na 1 week (of zouden ze toen al opgelost zijn??) ik vind het gewoon zo rot dat ik nu nog eens 2 weken extra moet wachten, ik zal zo graag willen weten of alles goed is weet je
Hier toch wel lang last gehad van de hechtingen.....zeker tot 8-9 maanden....maar dat is wel uitzonderlijk hoor...
Ik zou zelf wachten tot de check-up. In principe zeggen ze dat je moet wachten tot 6 weken na de bevalling omdat je misschien anders wat kan beschadigen. Maar uit nieuwsgierigheid, je schrijft dat je hiervoor 11 maanden geen seks hebt gehad? Je hele zwangerschap dus niet?? Geen behoefte?
Hier hebben ze gezegd als je niet meer vloeit een paar dagen. Vocht is niet vloeien, dus dan zou je weer gewoon seks mogen hebben. Ik zou zeggen: steek de kaarsen vanavond aan en zie wat er gebeurt! Misschien blijft het wel alleen bij wat voelen vanavond en heb je daar al genoeg aan, misschien gebeurt er meer. Koop elk geval condooms mocht je niet gelijk zwanger willen worden. Ik heb geen check-up gehad omdat ik dat niet nodig vond vorig keer. Dus toen het voor mij goed voelde hebben we het weer geprobeerd. Nu ben ik hard aan het wachten tot het vloeien over is... me gedult raakt bijna op.
Ik ben tijdens de bevalling uitgescheurd en heb ook hechtingen gehad, maar toen ik de volgende dag naar huis mocht werd er gezegd dat ik 6 weken geen sex mocht hebben, daarna wel weer. Check-up was bij mij 9 weken later, maar die heb ik nooit gehad, want heb die afspraak afgebeld aangezien ik het niet nodig vond. Voelde me goed Na 6 weken hebben wij dus idd gewoon weer sex gehad, en de 1e keer was niet pijnlijk, maar ook niet fijn. 2 dagen later nog een keer gedaan en toen voelde het weer als vanouds
11 maanden idd geen seks gehad omdat ik daar echt geen behoefte aan had, sowieso de 1e 25 weken misselijk geweest. Het is nu dus alweer 6 weken geleden en verlies geen bloed meer sinds week 4 Had/heb overigens ook maar een heel klein scheurtje, ze zeiden dat ze maar een hechtingje of 3 nodig hadden en na 1 week zag de dokter er nog maar 1 zitten, doet ook echt geen pijn of ik nou loop, ren of fiets. Traplopen deed ook nooit pijn, en we zullen het sowieso met bescherming doen, hoewel ik stiekem wel nu al een 2e wil
Nee, eigenlijk niet nee Maar ze zijn ook lekker tegenstrijdig hoor hier. De een zegt geen seks meer tot check-up van 6 weken, de een zei zelfs dat ik NOOIT meer seks mocht hebben omdat ik bloedverlies had (okeee...) en de ander zegt weer dat je voor de check-up (nadat je gestopt ben met vloeien ofc) seks mag hebben zodat je eventuele pijntjes etc kan bespreken met je dokter. Maar aangezien ik dus dacht dat een beetje afscheiding ook onder vloeien viel durfde ik niets..Maar het is al 2 weken geleden dat ik voor het laatst een beetje vloeide (na anderhalve week was het al oud bloed)
Ooow mijn hechtingen waren ook nog niet helemaal weg en na 4 weken toen het vloeien stopte gewoon sex gehad. Ik had 3 dagen na de bevalling alweer zin dus 4 weken wachten was al heel wat! Geen last gehad van die hechtingen hoor. Zaten niet in de weg. De gynaecoloog vroeg na 6 weken of ik alweer sex had en het was prima als het voor mijzelf goed voelde en het vloeien was gestopt. Alles zag er vanonder nog tiptop uit. Als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat je het gewoon moet proberen.
Afscheiding is normaal bijna iedereen heeft dat. Zodra het vloeien gestopt is en de hechtingen zijn opgelost/uitgehaald mag je weer sex hebben. Zou wel een condoom gebruiken. Maar het mag gewoon weer. Dus lekker genieten ! Hier is nooit wat gezegd over een check up terwijl ik veel nieuwe mama's zag rond 6 weken voor nacontrole. Maar hier dus nooit gehad. Hechtingen waren ook best snel opgelost en wond was goed. Wel nog echo's gehad(inwendig)en allen schrokken dat ik geknipt was want ze zagen niks
Nou ja, ik neem aan dat alle hechtingen weg zijn na 6 weken als de dokter er nog maar 1 ziet na anderhalve week en ik ze nooit heb kunnen voelen terwijl mijn zadel toch wel erg hard en puntig is En ja, ik snap je helemaal, na 2 weken had ik weer erg zin maar toen vloeide ik nog, en nu dus al 11 maanden niets, kleine slaapt snachts door, geen last, niet vloeien, allemaal tekenen dat het weer mag beginnen..