De mensen met lensimplantaten, ik word nu toch wel erg jaloers hoor Waar hebben jullie ze laten implanteren?
Wow weer de ondertiteling kunnen lezen op de tv zonder bril of lens, lijkt me echt een verademing. Al 15 jaar lenzen/bril, durf het ook niet zo goed. Volgens mij ben je wel snel uit de kosten, kost me nu ieder half jaar 130 euro.. Ik volg dit topic even!
In papendrecht bij ooglasercentrum drechtsteden. Mijn moeder heeft daar 15 jaar geleden haar ogen laten laseren en was er erg tevreden over. Ik dus ook. Implanteren ging overigens bij mij niet onze narcose, maar alleen met druppels als verdoving. Maar ik voelde er toch weinig van.
Ik volg! Heb al jaren nachtlenzen maar door de cilinder in mijn sterkte komt er een moment dat nachtlenzen geen optie meer zijn. Nu kan mijn opticien nog een bepaalde berekening doen waarbij nachtlenzen kunnen. Ik wil absoluut geen bril en daglenzen zijn geen optie vanwege te droge ogen. Geloof me: heb alle soorten al geprobeerd ook tussendoor nieuwe soorten daglenzen geprobeerd maar helaas. Ik wil mijn ogen laten laseren wanneer nachtlenzen geen optie meer zijn. Maar hoor zoveel over droge ogen!
Volgens mij is het onafhankelijk van sterkte, maar als je in cilinder in de lens nodig hebt kan dat wel een factor zijn. Als ik het goed heb, kostte het ongeveer 5000 euro. Ik heb dat vergoed gekregen omdat ik enorm slechte ogen (-14) heb en ik lenzen niet goed verdraag.