Ogen laseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Tijgertje88, 22 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik heb min 11... dus ook een optie.
    Hoe werkt zoiets en wordt het vergoed?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Vergoeding is uit de basisverzekering en toendertijd moest je meer dan -10 hebben en niet tegen lenzen kunnen. Het is iets wat je moet aanvragen bij de verzekering en dat gaat dan met een verklaring van de arts die de implantaten gaat zetten. Ik heb ze laten zetten bij de focus kliniek en ik heb gekozen voor de visian ICL lenzen. Die lenzen worden achter je pupil geplaatst. Operatie is echt heel simpel, en zo klaar. Ik had helemaal geen napijn.

3. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ik ook. Ik zat te twijfelen en ik lees dit en denk: Mwah mijn lenzen zijn zo slecht nog niet

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #44 tupp, 24 sep 2020
    Laatst bewerkt: 24 sep 2020
    Ik heb mijn ogen járen geleden laten laseren. Misschien al wel 15 jaar geleden ofzo. Oudste is nu 10 en het was al heel wat jaren ervoor.
    Je zult dus niet veel aan me hebben wat betreft gebruikte technieken, prijs e.d. Die ontwikkeling heeft natuurlijk ook niet stil gestaan.

Wat ik je wel kan vertellen is dat ik er geen dag spijt van heb gehad. Ik vind het nog steeds heerlijk om vanaf het moment dat ik 's ochtends wakker wordt totdat ik 's avonds naar bed ga, gewoon helder zicht heb.
    Vandaag weer door de regen gefietst. Heerlijk: geen natte bril. Zwemmen: ik zie alles prima. Nooit vieze glazen en straks in de winter geen bril die beslaat.
    Ik vond lenzen ook prima, maar mijn ogen raakten daar steeds vaker geïrriteerd van. Dus laseren was voor mij echt een uitkomst.

Het blijft wel een medische ingreep. Dus laat je goed voorlichten. En neem de nazorg serieus. Ik moest een tijdje met oogkapjes op slapen om te voorkomen dat ik in mijn ogen zou wrijven. Verder moet je nog een tijd druppelen. Ik geloof een ontstekingsremmer en iets om de ogen goed vochtig te houden. Die kunsttranen heb ik nog iets langer nodig gehad dan voorgeschreven was.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik schrijf net wel dat het voor mij lang geleden is. Maar ik weet zeker dat ik een brandlucht en gesis inderdaad wel onthouden zou hebben.
    Dus @TS en anderen die een laseroperatie overwegen: wees gerust. Geen brandende ogen hier. :rolleyes: Ik heb ook echt nog nooit eerder van iemand gehoord of gelezen dat dit voorkwam.

Ik kreeg een licht ontspannend middel. (Wat volgens mij niks deed... maar misschien heb ik als ADHD-er gewoon een zwaarder middel nodig. Iets voor paarden ofzo :roflmao:)
    De oogbol wordt netjes verdoofd. Je ogen worden met een soort klemmen open gehouden. Dat is vervelend, maar meer in de zin van 'irritant dat je niet kunt knipperen'. Ik heb dat niet als pijnlijk ervaren en het laseren zelf ook niet.
    Nadat de verdoving was uitgewerkt, voelden mijn ogen wat branderig. Net als wanneer je heel erg moe bent. Dus ben ik ook maar lekker gaan slapen. ;) Daarna heb ik nog even het gevoel gehad van een zandkorreltje in mijn oog.
    Meer last dan dat heb ik er niet van gehad.

Ik kan echt alleen maar zeggen dat ik het oprecht nog steeds méér dan het geld, het ongemak en de 'moeite' van het druppelen enzo waard vind. En dat zeg ik niet alleen omdat je het meeste daarvan na 15 jaar toch weer vergeten bent. Ik weet nog dat ik echt vanaf dag 1 al verbaasd was hoeveel ik al zag zonder bril, terwijl je ogen dan nog iets herstellen. En vamaf dag 2 genoot ik al echt van meer dan 100% zicht.
    Ik was nog maanden èlke ochtend gelukkig als ik wakker werd en alleen maar mijn hoofd opzij hoefde te draaien om op een haarscherpe wekker te kunnen zien hoe laat het was. :D Voorheen was dat een wazig vlek en moest ik moeite doen om op mijn zij te rollen en de wekker op te tillen en naar mijn gezicht te brengen.
    Dat dat niet meer hoefde, voelde al als een ongekende luxe. En dan was ik mijn bed nog niet uit, kun je nagaan hoe happy ik de rest van de dag was. :D

6. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Google maar dan....

Plus maak je ook geen onderscheid in het door mij aangegeven aantal methodes.

Deel Deze Pagina