Hoe oorbel ontsmetten?

Discussion in 'De lounge' started by koetjiekoe, Apr 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gaatjes zijn onstoken en daardoor wilde ik mijn zweerknopjes weer eens tijdje in doen. Het lijkt er namelijk op dat mijn gaatjes een beetje zijn dichtgegroeid ondanks ik ze bijna elke dag in heb....

Nu zit ik met die knopje te prutsen voor de spiegel en ja hoor, valt er eentje door de wasbak! Nu heb ik hem door die zwanenhals weg te halen nog kunnen pakken maar hij is wel viezig. Omdat ze dus al zijn ontstoken en er vaak bloed bij komt als ik hem erin doe vraag ik me af hoe ik deze nu het beste onstmet?
    Ik heb alleen sterilon in huis, is dat voldoende? of anders beetje kokend water erover heen?

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Even koken in een pannetje

En sterilon.. Ik weet niet hoe dat werkt bij jou
    Maar bij werd de ontsteking door dt rotspul altijd alleen maar erger..

3. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou eens heel goed kunnen ja! Want merk steeds vaker dat mijn oor dan nog meer uitdroogd en gaat scheuren etc. Kokend water alleen voldoende ja omdat het in een kapot oorbel gaatje gaat?

4. Snne

Snne Bekend lid

Feb 10, 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Voor mijn neuspiercing kreeg ik destijds een flesje met aloë vera spul mee. Da's heel zacht spul en ontsmette ook. Geen idee hoe het precies heet.. dat zou ik op je gaatjes zelf doen. En de oorbellen ff ontsmetten met alcohol en dan uitkoken zou ik doen denk ik.

5. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zitten er alweer in, ff doekje overheen gehaald en onder kokend water gehouden. Benieuwd of mijn oren morgen nog roder zijn :p

6. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alcohol heb ik helaas niet in huis, ofja pure alcohol! Natuurlijk wel wijn haha

7. Talvi

Talvi Niet meer actief

Of insmeren met desinfecterende handgel?

8. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

Sep 13, 2011
    2,088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Kokend water is genoeg hoor! ;)

9. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha heb ik ook niet! Enige is sterilon en kokend water wat ik in huis heb, haha!
    Ik heb er voor de zekerheid toch nog maar even wat sterilon op gedaan.

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Sterilon of flesje pure alcohol voor iets van €1 bij kruidvat

Maar je hebt sterilon in huis, dat zou voldoende moeten zijn

11. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa ik ben altijd zo huiverig met onstekingen maar ik had geen andere oorbellen waar ik niet allergisch voor ben dus deze moesten hoe dan ook in!

12. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Ik zou de oorbel wel uitkoken een aantal minuten...dus niet alleen gekookt water erover heen doen. Sterilon is dacht ik alleen voor wondontsmeting, niet voor voorwerpen.

13. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag bij de juwelier eens naar byoticare voor je gaatjes, echt superspul!

14. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Wat echt helpt om je oor te laten genezen is azijn. Op een wattenschijfje doen echt nat maken en dan om je oorlel heen doen dus voor en achterkant gaatjes en dan knijpen. Als het open is pikt het verschrikkelijk maar het reinigt meteen.

Als ik een open wond heb gooi ik meteen azijn er over heen. Binnen 2 dagen is het genezen.

15. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Mijn bodymod-hart gaat altijd sneller kloppen van dit soort topics, want Sterilon wordt echt vaak aangeraden door juweliers (en ik ben van mening dat die het beter kunnen houden bij sieraden verkopen). Gelukkig zie ik hier vaak de tip voorbij komen om te koken, dat zou ik inderdaad doen.

Om je oor te laten genezen kun je hem het beste zeezouten. Hiervoor kook je water en doe je het in een mok, dan doe je er een kwart tot halve theelepel zeezout in (liefst zonder jodium, en als je er meer in gooit heeft het niet meer effect, alleen maar meer irritatie door zoutkristal wat rond je oorbel gaat hangen)
    Even laten afkoelen en een paar minuten met je oor erin gaan hangen, daarna goed afspoelen met lauw water.

Iedere dag één keer herhalen want oververzorging veroorzaakt vaak meer irritatie.

Zout trekt vuil/ontstekingen uit het wondje, dingen als Sterilon of andere dingen met alcohol zijn echt ontzettend agressief om rechtstreeks op een wond te gebruiken. Als zeezouten niet werkt kun je eventueel nog unicura anti-bacterieel gebruiken.

Misschien heb je er wat aan, misschien niet. Ik dacht, ik tip je toch maar even :p

Share This Page