Huis huren, schuldenvrij bewijs?

Discussie in 'De lounge' gestart door mevrouwtje, 14 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Misschien hebben jullie ervaring, bij het huren van een woonhuis is een bewijs van inkomen nodig en bewijs van schuldenvrij maar hoe kan dat aangetoond worden? Is dat ergens op te vragen?

Voor het inkomen de werkgeversverklaring maar hoe zit het met de schulden?

2. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik denk dat je een verhuurdersverklaring bedoelt.
    Althans zo gaat het hier in Nederland.
    Vaak kan je die downloaden bij de woningstichting en die door je verhuurder te laten in te vullen en te laten ondertekenen. En anders kan de verhuurder deze zelf ergens vandaan halen.

Het gaat erom dat de nw verhuurder kan zien, dat je geen huurachterstand hebt en dat je geen overlast hebt veroorzaakt.

3. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Geeft de verhuurder niet aan wat ze dan precies bedoelen?
    Kan een overzicht zijn van je bkr, maar kan ook een verklaring zijn dat je je vorige huur altijd betaald betaald hebt.
    En als je van koop naar huur gaat een verklaring dat je geen achterstand op je hypotheek hebt.

Ik zou het even vragen bij de verhuurder.

4. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als je voor de eerste keer gaat huren kan het zijn dat er een verklaring van de aflossing van de hypotheek bedoelt word (als je vorige huis een koopwoning was) zodat ze er zeker van zijn dat je geen dubbele woonlasten hebt en daardoor gelijk betaalproblemen krijgt.
    Verder heb ik alleen maar een verhuurdersverklaring nodig gehad toen ik van huur naar huur ging,buiten de andere dingen om.Een historisch uittreksel uit de brp duurde bij mij het langst, regel die op tijd.
    Welke documenten moet ik meenemen als ik een woning ga bekijken? | Rijksoverheid.nl
    Wat is een verhuurdersverklaring? | woonbond.nl

5. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt!

De verhuurder zal het misschien nog aangeven maar hier kan ik wat mee ter voorbereiding!

Deel Deze Pagina