Ik neig dan weer naar B. Je moet de randen van het staafje niet meenemen en echt naar de kleur in het midden kijken. De groene kleur vind ik het meest passen bij het linker plaatje van B. Voor A zit er echt te veel ‘geel’ in jouw teststrip. Ook het blauw is te licht. Maar tjonge, wat een waardeloze test. Hopelijk niet te duur.
Ik denk ook 8.3 dus te hoog. Dus econsult doen, klachten beschrijven en bloed laten prikken. Indien de waarde boven de 7 zit zal je week later nog een keer moeten prikken, dan inclusief hba1c. Als dat weer te hoog is, dan wordt het tijd voor actieve. Succes!!!
Ik zou gewoon een afspraak maken en geen e-consult. Dat wordt denk ik bloedprikken en je schreef dat het ook een leefstijl ligt. Geen idee of je dat wil maar vaak als je dat aanpakt kan je ook zonder medicatie af! Heel vervelend dit maar goed dat je er op tijd bij bent! Succes!
Ja die gezonde levenstijl stond toch al op de planning voor 1 jan. Hopelijk kan ik dan zonder meds af.
Dan zou ik zeker een gewone afspraak maken dan kan je meteen alles ondersteuning regelen als je dat wil. En vaak hebben ze speciale verpleegkundige in de praktijk. Zogenaamde poh somatiek die je dan verder zullen begeleiden. Super knap dat je dat als plan hebt!! Daar kan je echt veel winst mee halen!
Ik zou even nuchter uitgebreid bloed laten prikken. Zeker als je aldoor je eigen risico bentt Glucose hb1ac totaal cholesterol HDL-cholesterol LDL-cholesterol triglyceriden (nuchter) eGFR albumineconcentratie (urine) of albumine/creatinine-ratio (urine)
Eigen risico maakt voor bloedprikken via huisarts niet uit. Glucose over de afgelopen maanden oa. Je cholesterol die moet bepaalde waarde hebben. En albumine onder andere hoe je nieren het trekken. Echter laat het vooral over aan je huisarts wat er bepaalt moet worden die kent je beter dan wij mensen op een forum qua gezondheid.
Hba1c is je glucosewaarden over de afgelopen 3 maanden. Aan je cholesterolwaarden kan je afzien hoe hoog de kans is op hart en vaatziekten, die met diabetes ook verhoogd zijn. Je eGfr/creatinine is je nierfunctie, belangrijk om te weten aangezien een langdurig te hoge glucosewaarde voor nierschade kan zorgen. Lijkt mij inderdaad verstandig om dit allemaal te laten controleren, zeker omdat je nuchtere glucose te hoog is. Niet schrikbarend hoog, maar wel hoger dan je zou willen. Ik hoop voor je dat dit met een dieet gaat lukken! Ik heb met eigen ogen gezien dat beginnende diabetes type 2 goed te reguleren is met een dieet!