Waarom een glucosemeter halen? Zelf dokteren is nooit slim. Maak even een afspraak met de assistente van je huisarts.
Ik ben zelf doktersassistente dus vandaar dit advies om te laten prikken. Is vrij standaard in de praktijk waar ik gewerkt heb.
Kleine update Vingerprik bij de ha vanmorgen was licht verhoogd. Nu moet ik zeggen dat ik het thuis als volgt deed: mijn handen was, goed laten drogen, vinger prik, 1e druppel bloed wegvegen, 2e druppel testen. De assistente deed niks schoonmaken, ze prikte gelijk in mijn vinger, veegde druppel weg en testte met de 2e druppel. Ik weet dus niet of het veel uitmaakt dat zij test zonder vingers/handen te wassen/schoon te maken. Vervolg is nu verder bloedonderzoek en urine onderzoek. Dit moet echter nuchter en bij ons moet je eerst een afspraak maken. Ik kan dus pas de 20e terecht. Ze gaan hierop testen:
Jij deed het goed, ik geloof dat dat alleen te maken heeft dat er anders nog zoetigheid of iets op je vingers kan zitten waardoor hij verhoogd is.. maar durf dat niet met zekerheid te zeggen. Mij is het ook zo geleerd tijdens zwschap #1. Succes!
Hier zei de diabetesverpleegkundige het als volgt. Als je je handen wast,mag je gewoon de eerste druppel pakken. Als je je handen niet kunt wassen,dan eerste druppel bloed weg vegen,en de tweede druppel gebruiken. Dit indd omdat er altijd iets aan je vingers kan zitten. Dus schone handen eerste druppel bloed. Vieze handen tweede druppel bloed.