Ik wil verder niks met dit topic maar ik wil even kwijt hoe opgelucht ik ben. Nadat mijn schoonouders hier bijna 4 weken zijn geweest zijn ze afgelopen zaterdag weer vertrokken!! Eindelijk nadat ik me gewoon al die tijd niet thuis heb gevoeld in mijn eigen huis. Alles moet en gaat op hun manier. Ze zijn ontzettend negatief ze vinden altijd wel een probleem. Je kan er geen discussie mee voeren. Zijn moeder ziet alles persoonlijk je kan haar niks vragen, zijn vader maakt overal een drama van. Het was zo ontzettend heet in huis, zelfs 's nachts 20 graden en dan vonden ze het nog koud. Alles wordt overdreven er was niks goed hier in Nederland. Je word volgens hen overal ziek van. Drie druppels regen is al een halve longontsteking.. Ze hebben nul komma nul gevoel voor humor en ik ben nogal van de ironische opmerkingen dus dat ging lekker.. Ik kon dus gewoon echt helemaal niet mezelf zijn. Ik kon niks meer vinden in mijn keuken... MAAR NU ZIJN ZE DUS WEG en mijn vriend is het er mee eens ze komen NOOIT meer zo lang!!! Ps. Voor de rest heb ik niet echt een hekel aan ze hoor en we hebben het ook netjes afgesloten maar het was wel echt vreselijk..
Ja en ze schreeuwen de hele tijd tegen elkaar in het dialect en ik versta er niks van en mijn zoontje ook niet.
is echt zo hoor Zolang ze daar veilig ver weg zitten. En ik alleen maar en paar keer in de week mat haar hoef te praten...
Hier is ook geen werk Sommige mensen solliciteren al 2 jaar... Als dat het enige was; vertrokken we vanavond nog!
Het is daar helaas een graatje erger dan hier.. De moeders zijn niet de enige reden dat ze allemaal nog thuis wonen.. Er is daar een hele groep die gestopt is met solliciteren en van degene die wel een baan hebben zelfs als je bent afgestudeerd kan je er geen gezin van onderhouden...
Whahaha, ik wou net vragen: toch geen Italianen he? Je beschrijft mijn schoonouders namelijk Een week of 2 is hier ook echt de max voor mij. Dl is hier nu verkouden, en schoonmoeder heeft mij via de telefoon toch het dringende advies gegeven om vooral niet naar buiten te gaan, anders loopt ze groot risico op een longontsteking. Een week na de geboorte van onze jongste zijn ze hier een dikke week geweest. Vriend en ik allebei moe natuurlijk met net een tweede erbij en we waren het op een gegeven moment ergens over oneens. Komt schoonmoeder erbij staan en zegt ze dat ik me niet mag opwinden want dat is niet goed voor de productie van m'n borstvoeding. Grrrr... Daarnaast gaven ze onze zoon van destijds net 2 een bakje paprikachips als ontbijt en grepen ze de gelegenheid dat hij om 3 uur s nachts wakker werd aan om nog even een feestje te vieren met hem. Verder zijn het prima mensen hoor , maar ik ben stiekem ook altijd wel blij als ze weer weg zijn.
Haha ohhh ik herken het, vreselijk! Daarom blijven zelfs mijn eigen ouders maar max. 2 weken. Meestal niet eens. En mijn schoonouders verblijven in een hotel, als ze al komen. Maar niet iedereen hier heeft zulke mensen om zich heen die begrijpen dat het niet te lang moet duren Mijn vriendin's ouders boekten steeds hun ticket weer om en zijn uiteindelijk 3,5 maand gebleven Haar man werd ècht gek op een gegeven moment! Ik blijf zelf als ik in NL ben ook niet langer dan een week of max. tien dagen achter elkaar bij mijn ouders. Het is ook gewoon vermoeiend, zeker met mijn 3 kids. Ik ben wel een maand in NL hoor, maar boek gewoon een huisje. Blij voor je dat ze weer weg zijn, haha. Even weer wat ademruimte
Kan me er iets bij voorstellen. Mijn familie komt ook van zuid Italie en als ik heel eerlijk ben..."wij" broer en zussen kunnen ook heerlijk "hard" discusseren Weet nog dat een zwager zich daar in het begin geen raad mee wist. We hebben namelijk ook het tegenovergestelde aan partners...rustige mensen ( Fries en Zweeds ) dus...
Ohhhhhh, dat kan ik me heeeeel goed voorstellen. Ik moet er niet aan denken... midweekje in een huisje met mijn ouders of schoonouders is oke, maar langer.... nee, dank je... Dus groot respect voor jou!!!!!