Ogen & zwangerschap

Discussion in 'Zwanger worden' started by Fabrosa, Nov 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fabrosa

Fabrosa Actief lid

Oct 27, 2015
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe zit dat eigenlijk ?
    Ik kan van mijn zwangerschappen herinneren dat ik echt mega veel last van droge en snel vermoeide ogen.
    Ben nu niet zwanger maar je leest het bij veel symptomen lijstjes.
    Wie weet hoe het komt?

2. xeva

xeva Actief lid

Aug 30, 2015
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook onwijs droge ogen in de ochtend! Iets met slijmvliezen tijdens zwangerschap ofzo.. Weet niet precies hoe dat zit. Heb er iig wel vaker mensen over gehoord!

3. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

Dec 27, 2014
    2,069
    1
    0
    Gelderland
    Het klopt dat je tijdens de zwangerschap last van je ogen kunt krijgen. Ook je zicht veranderd iets.

4. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

Oct 6, 2015
    1,383
    0
    36
    De hormonen spelen een rol bij de productie en kwaliteit van het traanvocht. Als de hormonen veranderen kun je last krijgen van droge ogen. Een voorbeeld hiervan is vrouwen in de overgang of tijdens de zwangerschap die plotseling last krijgen van droge ogen.

Het toch vochtig houden kost dan extra energie waardoor je vermoeide ogen kunt krijgen. Maar ook kan je sterkte door hormoon veranderingen veranderen waardoor je meer moet concentreren, moet er maar eens op letten wanneer jezelf al moe bent word het erger ;) Tijdens en 9 maanden na de zwangerschap adviseren ze ook geen bril sterkte aan te passen omdat dit nog kan veranderen

5. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

Jan 22, 2015
    623
    55
    28
    Female
    Klopt inderdaad, mijn moeder droeg altijd lenzen voor dat ze mij kreeg, sinds de zwangerschap kon ze geen lenzen meer in doen, en draagt 23 jaar later dus nog steeds een bril .. sorry mam :p

Zal inderdaad wel door de hormonen komen, weet alleen niet hoe het komt dat mijn moeder nog steeds geen lenzen in kan, ze heeft het denk ik ook niet meer geprobeerd .. :)

Share This Page