Ik ben nu al 8 dagen overtijd en heb na 5 dagen overtijd een zwangerschapstest gedaan die negatief was. Ik heb geen enkel symptoom van zwangerschap. Het enige dus dat ik 8 dagen overtijd ben. Ik vraag me af of ik uberhaupt zwanger kan zijn omdat bij onze laatste vrijpartij mijn partner niet klaar is gekomen. Maar ja ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad hooguit 2 dagen later, maar meestal precies 28 dagen of een dag eerder (27 dagen cyclus). Een kind is erg gewenst. Ik wordt namelijk 37 jaar deze maand en heb nog geen kinderen. Vandaag mijn arts gebeld en die zegt dat het niet mogelijk is om zwanger te zijn zonder ejaculatie en dat het een hormonale kwestie kan zijn. Dat als je het te graag wilt je lichaam ook in de war kan raken. Dus als ik over een maand nog niet ongesteld ben dan pas een afspraak maken. Wat denken jullie? Is er iemand van jullie (of een bekende van jullie) zwanger geworden zonder ejaculatie? Groetjes, Elizabeth
In welke tijd leeft die arts? Van voorvocht kan je ook zwanger worden hoor! De kans is wel klein maar het is zeker mogelijk.
Ik sluit me bij Harley aan, de kans is klein, maar het kan zeker! Ik zou over een paar dagen nog eens testen en anders maar eens een afspraak maken met de huisarts... Misschien dat je geen eisprong hebt, of dat er iets anders met je hormoonhuishouding aan de hand is. Liefs, Tijgetje
ik heb juist gehoord dat het voorvocht juist het belangrijkste is weet niet of dit klopt hoor. Maar je kunt er zeker wel zwanger van worden...
Haahahah... uit welk tijdperk komt jouw huisarts? Er word niet voor niets gewaarschuwd voor het gezegde: "voor het zingen de kerk uit gaan."
Ja beetje vreemd advies van je huisarts. Voorvocht bevat ook zaadcellen, hetzij in kleine mate. Je hebt het over laatste vrijpartij. Heb je kort daarvoor ook geklust (gevrijd) en is hij toen wel klaar gekomen. Zaadcellen (afh van kwaliteit) kunnen wel tot ongeveer 5 dagen leven. Dus het is best mogelijk dat je zwanger kan zijn. Ik hoop het voor je.
Lieve allemaal, Bedankt voor jullie antwoorden! Ik begin steeds meer te denken dat ik misschien toch zwanger kan zijn. Vandaag viel me op dat het gebied rondom mijn tepels wellicht ietsjes donkerder lijkt dan normaal. En ook de kliertjes in het gebied. Of verbeeld ik het mij. Ik check om het uur zowat... En ik heb ook last van brandend maagzuur. Ik las dat dit ook een bijverschijnsel van zwanger zijn was. Als ik over een paar dagen nog steeds niet ongesteld ben (inmiddels 9 dagen over tijd) en mijn tepels zijn zichtbaar donkerder test ik voor de 2de keer met een zelftest. Eigenlijk ben ik nu al aan het fantaseren terwijl ik het niet eens weet. Dus ik hoop niet dat het straks tegenvalt. Mocht ik zwanger zijn is hiermee het levende bewijs geleverd dat je ook zonder ejaculatie zwanger kunt worden. Na die ene keer hebben we namelijk niet meer gevreeen. Maar voorlopig test ik nog niet, want ondanks de spanning ja/ nee is het toch leuk om te dromen. Een eventuele teleurstelling wil ik nog even uitstellen. Lieve groet, Elizabeth
Jep, in voorvocht zitten ook zaadcellen, en ik kan het weten... Ik zit niet zonder reden op dit forum