HEb alleen de eerste pagina gelezen dus misschien koffie na de maaltijd maar; Hier gaven ze van te voren aan dat je de plaatjes moest oefenen zodat je peuter de plaatjes in ieder geval kende voor je de test kwam doen.
Ik herinner me dat bij een van de kinderen de oogarts zolang bovenin de grote plaatjes bleeg hangen dat de interesse bij de kleine plaatjes helemaal weg was. Daarom nog een keer een ogentest moeten doen. Deze was bij een andere arts en die was zo slim om in drie stappen naar beneden te gaan. Oogjes mankeerden niets.
Hier van de week ook de ogentest gehad dat ging prima. Bij de theepot aangekomen zei mijn dochter eerlijk dat ze niet wist wat het was. Maar voor de rest ging het prima
Vanmorgen op cb geweest en 'uitleg' gekregen over de volgende afspraak bij 3 jaar: dat ik een kaart met plaatjes toegestuurd zou krijgen, thuis moest oefenen en dat ze dan daar de ogentest mee zouden doen. Ze had de plaat daar ook hangen, dus vroeg (mede vanwege dit topic) of ik hem eens mocht zien (was nieuwsgierig naar die fluitketel en sleutel!)... De wijkverpleegkundige zei al voordat ze hem liet zien: "we zijn niet zo blij met die kaart, want de plaatjes zijn zo verouderd!" Toen vroeg ze me dus: weet je wat dit is (->was de sleutel) en ik vond het meer op een kerk lijken met een rondje erboven of zo. En toen zei ze: "en hier die fluitketel, wie heeft die nou nog tegenwoordig!" Vond het wel grappig dat ze net die twee dingen aan wees, haha! Hier op het cb zijn ze het er dus wel mee eens dat de kaart écht verouderde plaatjes heeft!! Goed oefenen dus, haha...
Toen mijn zoon drie was moest ik ook voor de ogen test. A hij werkte echt totaal niet mee. Bril op wat dacht je zelf. Moest ook nog een keer terug. En wat deed ik. Ik lied hem met de wvp alleen gaan. Geen moeder in de buurt en het ging prima. Weet alleen niet meer dat van die plaatjes dat is me echt te lang geleden. Maar dame.s die denken van het cb af te zijn. Na het cb komt de schoolarts( je kunt het aan geven om er bij te zijn maar vaak zonder dat je het door hebt hebben ze ineens de schoolarts gezien voor dat jij het weet. een pot nat dus.Vorige keer halve toeren moeten uit halen om er bij te zijn. Van nee geef geen toestemming alleen en ja je mag ook alleen met hem praten maar nee niet alles is zonder mij erbij blablabla. Vroeger zelf bij de schoolarts en die keek even ongevraagd mijn onderbroekje in denk dat gebeurt niet bij mijn kinderen eerst vragen of je wel mag kijken. Snap wel waarom ze willen kijken bij meisje en jongs is er al wat schaamhaar ect blablabla.
potverdorie ja hier dus ook he! mijn zoontje is nét 3 en ze wijst idd die domme kan ofzo aan, weet ik veel wat t was. en hij moest t benoemen. als IK al niet eens weet wat het is, hoe moet een 3jarige dat dan weten en benoemen?! toen wees ze t huisje aan dus mijn zoontje zegt 'uif' Das zijn benaming voor een huis maar zij hoorde t niet dus ik herhaalde het 'ja moeders, je moet het natuurlijk niet voor gaan zeggen he' omg! hij zei t zelf toch, ik herhaalde t alleen omdat hij vet zachtjes praat. kind is verlegen voor iedereen en alles dus was al blij dat hij antwoord gaf. nu moeten we dus terug komen over paar weken, hoe zot is dat. denk dat ik m gewoon afzeg, heb er totaal geen zin in
Huh? Kan ik me echt niks van heugen en zou dat ook echt niet toelaten. Wat boeit het nou of ene kind schaamhaar heeft of niet?
Wij moesten vroeger wel op onze hand blazen, ivm een liesbreuk. Dat weet ik nog wel ( ooooh wat vond ik dat verschrikkelijk! Dat gaat echt niet bij mijn kinderen gebeuren, dat kan ik zelf ook wel zien ). Maar goed, die plaatjes stammen inderdaad uit het jaar 0. Heb nooit geweten dat je die plaatjes van te voeren moet oefenen, maar ik kom ook bijna nooit bij het CB hahaha. De jongste moet de BMR halen, en hij is al ruim 2 jaar. Die zal hij deze maand krijgen. Ik weet ook nu pas dat het om een sleutel gaat, en niet om een raar kasteel wahahaha.
Ja, hier idem dito, staat in de brief van de afspraak. Alleen ben ik het vergeten te oefenen en ik moet morgen, maar ach, ik zal het 's ochtends even met hem doornemen bij het ontbijt.
Grappig. Mijn dochtertje antwoordde thuis met het oefenen "kerktoren met een wolkje" haha. Ze is dus blijkbaar niet de enige die dit erin ziet
Oh, gelukkig, ben ik niet de enige die er een kerk in ziet...haha! Alleen dat wolkje kon ik niet goed thuisbrengen.
Nou het is met toch echt over komen als meisje van 12 jaar. We spreken dan wel over 26 jr geleden. Toen waren artsen nog de baas weet je nog wel.
Ik kan het me ook nog wel herinneren dat dit gebeurde, maar volgens mij was dat tegelijk met de prikken bij 9 jaar of zo? Bij mijn weten was dat niet om te kijken of er al schaamhaar zit (lekker boeiend voor zo'n arts?), maar idd voor mogelijke liesbreuk. Maar kan ook goed anders zijn... Vond het toen ook niet leuk! (en nu achteraf inderdaad onnodig!)
Haha, vandaag bij die test zei hij toen het plaatje van de sleutel kwam 'pomp'! Maar inderdaad, wij hebben een pomp die er zo uitziet, vond het wel leuk gevonden. Een sleutel zag ik er ook niet in hoor de eerste keer, het is dat ik wist dat ze dat bedoelden, omdat ik met de oudste die test al had gehad. Maar goed, hij is er weer helemaal doorheen gekomen , al rukte hij halverwege wel die bril af met de mededeling dat hij niet meer wou.
Hier ging met 3 jaar de ogentest ook niet helemaal goed. 1 oog ging goed, bij het andere oog had ze er geen zin meer in. Toen we met ons zoontje de 1e x naar het bureau gingen weer gedaan en toen helemaal goed. Wij hebben de plaatjes wel even geoefend, ze staan gewoon in het groeiboekje(daarin staat ook dat ze met de 3 jaar afspraak die ogentest krijgen) en anders kun je ze zo via google vinden. Waarom zou je dat niet ff oefenen? En dan met een hand voor een oog. En als ze wel geheel onverwacht die test aanbieden, dan geef je toch van te voren aan dat je niet hebt (kunnen oefenen) geoefend? En hier heeft de wvp aan tafel nog even met mijn dochter geoefend. Met 3 jaar en 9 maanden afspraak krijgen ze weer een ogentest, die met die rondjes waarvan 1 kant open is. Ze moeten dan zeggen welke kant open is.
wat houdt de 3 jaar cb bezoek nog meer in eigenlijk?mijn jongen hoeft de ogentest niet, hij draagt al n bril en gaat om d 3 maanden naar oogarts voor n ogen check. als hij alleen voor de ogentest moet dan moeten wij helemaal niet misschien?wat doen ze dus verder dames met 3 jaar?
Ze deden hier ook spelletjes met blokjes. Verder een praatje over hoe het gaat of je nog ergens vragen over hebt, meten en wegen verder niet. Met 3 jaar en 9 maanden weer, maar dan ook nog een dktp vaccinatie.
Blokjes neerleggen, de vormenstoof kwam nog tevoorschijn, ze vroeg of hij zindelijk was, of hij kan fietsen op een driewieler of fietsje met trappers, of hij goed at, sliep, vitamine-d druppelverhaal, meten en wegen.