Ben nu op vakantie en gaan volgende week weer terug. Mijn jongste is helaas wagenziek (wisten we niet, nu dus achtergekomen). Mijn auto is te klein om op de achterbank te gaan zitten tussen mijn 2 kinderen in en ben dus zwanger. Nu kan mijn oudste van ruim 3 wel op de voorste stoel zodat er altijd iemand naast de jongste zit om zijn spuug op te vangen. Ik heb reserve kleding en stoelhoezen bij me maar na 4 keer achter elkaar spugen is alles er wel doorheen zeg maar. Mag een kind van 3 voorin. Hij zit in een goedgekeurde autostoel. Vind dit geen ideale oplossing maar het kan helaas nu niet anders. Het is een autorit van de eerste dag 600 km en de tweede 800 km dus kan ook niet denken ach 1 keer spugen en dan hebben we het gehad.
Kan je niet bij de plaatselijke apotheek reistabletjes kopen? Denk wel met goede kinderstoel dat hij voor in kan. Maar of het echt handig is denk het ook niet. De chauffeur moet zijn aandacht toch op de weg houden en niet op het kind dan zit je weer met dat probleem. Dus gewoon achter in en goede voorbereidingen nemen. Genoeg kleding verschoning ect. Zou zelf niet voor de voor stoel kiezen. Ik las het verkeer het gaat over de oudste voor in. Nee zou ik ook niet doen. Sorry aan mij heb je niks.
Hij is nog geen 2 dus veel medicatie mag al niet. Ik ga hier nog naar een apotheek. Ik neem ook voorzorgsmaatregelen maar hij heeft op de heenweg 10 keer overgegeven in 4 uur tijd. Dat is zowat bijna de hele vakantiewas. Als ik of iemand naast hem zit kunnen we het opvangen. Als we niet achterin zitten kunnen we het niet opvangen en zit alles onder inclusief de bank en de voorstoelen. 1 keer vind ik dit niet erg maar 10 keer? Op de heenweg heeft de oudste ook voorin gezeten en dat ging goed. Als er eentje constant achterin zit te spugen rij je ook niet relaxed als je weet dat er niemand bij kan en dat leidt ook enorm af vandaar dat ik denk dat dit de beste oplossing is zoals ik al zei niet ideaal
Ik zou even naar een drogist of apotheek gaan en zien dat je wat krijgt. Opvangen is een oplossing voor het vies worden van de kleding, maar ik vind het erg sneu voor je zoontje dat hij dan alsnog twee keer zo'n eind heel erg misselijk zit te wezen... Wij hebben voor Thirza al een hele tijd primatour-tabletjes, die geweldig helpen, (met dat spul nooit meer overgegeven), en waarvan ze dan een kwart tabletje krijgt. In een goedgekeurde autostoel mag je oudste voorin, MITS er geen airbag zit, (of deze uitgeschakeld is).
Volgens mij wordt het niet aangeraden maar het mag wel. Volgens mij (moet je ff in de handleiding kijken) moet je nog steeds wel de airbag uitzetten!
Ja ik vind het ook ontzettend zielig. Wisten het dus niet helaas...Primatour mag hij nog niet maar kijk wel wat ze hier hebben.
Ja een kind mag voorin in een stoeltje. Ik heb mijn zoon ook regelmatig naast mij zitten in een goede stoel hij kletst nl veel onderweg, en wijst vanalles aan e.d. als hij naast mij zit dan vind ik het wat lekkerder rijden haha.
volgens mij geldt die airbagregel alleen voor type 0? succes met je kleintje! ik zou de oudste dus voorin zetten en de jongste met jou achterin.
Ik zou het ook voorin zetten hoor, in een goede autostoel is dat gewoon veilig lijkt me. Wat sneu trouwens en rot om daar zo achter te komen! Succes met de terugreis alvast.
Nee, voor alle zitjes, want een peuter die een airbag in z'n snoet krijgt, is daarna zwaargewond Wat zijn de regels voor het vervoer van kinderen in de auto? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
Mag wel hoor, alleen airbag uit. Tis niet het meest ideale, maar lijkt mij,beter dan die onrust achterin, fijner als je erbij kunt zitten.
Als de airbag niet uit kan dan de stoel zo ver mogelijk naar achteren. Hier ook een dochter die wagenziek is, primatour werkt heel goed ( is alleen erg vies!!!) En op kleinere stukjes zet ik haar ook wel voorin want wil ook niet voor ieder ritje een primatour geven.
Ohnee mijn jongste is een draak en die gaat overal aan zitten, raam, deur dus nee dan rij ik niet lekker en mocht hij alsnog overgeven dan kan ik helemaal niks doen en ben ik afgeleid. We hebben trouwens ook een boot tochtje gedaan hier en ik kwam er groen en geel uit maar hij had nergens last van...gek toch? Maarja ga morgen naar de apotheek en hopelijk hebben ze wat. Las iets over zetpillen voor kinderen dus dat zou echt ideaal zijn. Heb vroeger primatour gekregen wat ik was ook erg wagenziek. En ik wordt nu nog misselijk als ik aan primatour denk. Want wat is dat smerig. Hierdoor kan ik op de dag van vandaag geen pillen door slikken, dat is dus mijn fobie haha
Heb je al enig idee of je jongste links of rechtshandig is? (weet niet of je dat nu al kunt zien??) Het wil nl ook weleens helpen om in het tegenovergestelde oor (dus als je rechtshandig bent, in je linkeroor en vice versa), een watje te stoppen tijdens het rijden. Bij mijn zus heeft dit altijd heel goed geholpen! Heeft iets met je evenwichtsorgaan te maken, weet niet precies hoe het werkt.
Als je de stoel helemaal naar achteren zet, zodat de airbag niet bij kind kan, dan mag het wel, maar het blijft een minder veilige optie. Dat had je zelf ook al bedacht. Ik kan me voorstellen dat je de keus maakt het wel te doen. Heel veel succes.
Er bestaan ook armbandjes tegen reisziekte. Ik werk in een drogisterij en daar verkopen we deze heel veel tegen reisziekte Seaband Klanten zijn erg enthousiast over.
Er zijn een heleboel tips die misschien kunnen helpen bij wagenziekte. Ik heb het zelf ook. En bij mij werkte een krant onder de voeten heel erg goed. Een seaband schijnt ook heel goed te werken... Sterkte meid. Ik weet wat je kindje doormaakt en het is echt niet fijn om de hele weg misselijk te zijn. Alle bewegingen die je maakt zijn teveel..