Onze peuter was bijna nooit ziek, tot hij naar de psz ging. Hij is nu voor de 3e keer in 2 maanden ziek. De andere keren met koorts en overgeven. Nu heeft hij geen koorts, maar hij is heel moe (tot 3 uur vanmiddag af en aan geslapen terwijl hij normaal om 6 uur smorgens naast zijn bed staat te springen). Hij word nu telkens wakker van het niet lekker zijn, is heel misselijk, heeft keelpijn en alles is teveel voor zijn humeur. Normaal bepaal ik thuisblijven aan de hand van koorts, hij is nu dus in 2 maanden al een aantal keer niet geweest. Ik weet even niet wat wijsheid is.
Als mijn kleintje uit haar doen is, om wat voor reden dan ook, dan blijft ze lekker thuis. Ik vind niet dat je deze beslissing alleen aan de hand van koorts kunt maken. Wij voelen ons toch ook wel eens flink ziek zonder dat we koorts hebben?
Ik bedoelde niet dat hij moet gaan omdat hij geen koorts heeft. Maar verder dan dat had ik nog niet echt grenzen getrokken, het is nog een beetje nieuw voor mij. Maar je hebt indd gelijk. Hij stond met koorts nog te springen om naar de psz te gaan en net zei hij dat hij echt niet wil morgen. Is het normaal dat kindjes zo vaak ziek zijn als ze net naar de psz gaan? Onze jongste heeft ondertussen nergens last van.
Ja hoor dat is wel normaal... zoveel kindjes, je ontkomt er niet aan(helaas) Maar goed, hier zijn de klachten die jij opnoemt reden genoeg om hem niet te laten gaan
Voor de peuterspeelzaal is de drempel voor mij vrij laag om hem ziek te melden. Als ik moet werken en ze moeten naar oma of de gastouder dan doe ik er wel wat meer moeite voor en is hij eigenlijk nog nooit thuis gebleven. Maar afgelopen maandag zou zoontje ook naar de peuterspeelzaal moeten, maar hij is al een poos flink aan het hoesten, lag om 7.15 nog lekker te slapen en er lag 10cm sneeuw, waar ik dan of trekkend met de kinderwagen of glibberend met de auto doorheen had gemoeten. Ik heb 'm ziek gemeld en hij heeft lekker uitgeslapen tot 8.45. Doet hij anders nooit, dus had het blijkbaar echt even nodig, ondanks dat hij dus geen koorts had of echt duidelijk ziek was. Gewoon kijken hoe je kindje zich voelt. Ik houd hem echt niet voor elke snotneus thuis en ik heb 'm ook wel eens laten gaan en toen ik 'm ophaalde had hij 39 graden koorts, maar had het volgens de juffen 's morgens wel prima naar z'n zin gehad. Dus inderdaad niet bepalen aan de hand van de thermometer, maar kijkend naar je kind.
Inderdaad kijken hoe je kind is, jij kent je kind het beste en moet je luisteren naar je gevoel. Beter nog 1 extra dag thuis om goed uit te zieken.
Maar dit is toch geen twijfelgeval? Hij slaapt veel, wordt wakker van niet lekker voelen, misselijk, keelpijn... Dan is de psz niet de plek om uit te zieken.