Ogentest niet goed, dan schrik je toch...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Benzoblij, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Daar was ik eerst ook bang voor maar als ik het nu hoor allemaal...
    De juf had al gezegd heel resoluut: oh maar aan pesten doen we hier niet. Pestkoppen worden zeer hard aangepakt.
    En als ik het nu hoor...al haar vriendinnetjes vinden de bril zo mooi..ze willen hem zelfs ook op..haha. De pleisters zijn ook van heel leuk motief in vijf soorten printen met glitters...dus ook daarop wordt heel goed gereageerd op school!
    Kinderen zijn wat dat betreft een stuk fijner dan volwassenen. Die kijken niet om naar een kind met pleister op de oog...Terwijl ik merkte dat afgelopen zaterdag bij het winkelen in de stad echt veel volwassenen haar nakijken...stom!

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    tuurlijk is het schrikken, wij schrokken ook toen bekend werd dat Esmee +7 en + 8 had (en zij was toen 18 maanden)
    en zielig is het ook niet hoor want met bril gaat een wereld voor ze over , het is pas zielig als ze niet goed kunnen zien.
    en ze hebben tegenwoordig hele leuke brillen, Esmee heeft een Mega Mindy bril.
    wij gaan elke 3 maanden naar de orthoptist en ze mag nu ook plaatjes kijken en we merken dat het steeds beter gaat, in maart moeten wij weer heen voor de oog meting .
    ze begon met +7 en + 8 en vorig jaar maart had ze +5.5 en +7.5

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Vervelend dat de pleister er niet zo makkelijk af gaat. Hier hadden we de eerste keer om te proberen van elk merk een paar gekregen van de orthoptiste en inderdaad sommige waren echt drama. Ik ben erg tevreden over de orthopad zijn op textielbasis en gaan er echt niet moeilijk af. Ik heb het mijn dochter zelf geleerd, dus op school hield de juf de tijd in de gaten en hoefde dat alleen maar te zeggen dan haalde ze ze er zelf af. Hier werd er om gevochten in de klas iedereen wilde hem mee naar huis.:$ Ik wist dat eerst niet maar hoorde het van een moeder dat jongetje had hem in zijn tas en zij dacht echt van bleh, ik zeg nou dan gooi je hem toch weg.:D Maar haar zoontje was er weg van ik zeg nou dan op een papiertje plakken.;)
    Ortopad Girls Junior Oogpleister 50 stuks online bestellen. Snel, veilig en discreet!

4. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Zo wat fijn dat haar ogen goed vooruit gaan mijn docher is in drie jaar tijd een kwartje vooruit gegaan!! Van +6 en+7, naar 5,75 en 6,75!!

5. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Onze orthoptist geeft aan dat je de pleister eerst een paar keer op de bovenkant van je hand moet plakken en erweer afhalen en dan pas plakken.

Mijn dochter is bang voor de pleister.

Wij plakken nu haar brillenglaasje af. Evt. moet er nog een druppeltje in het oog bij.

6. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ik had zelf een slappe oogspier scheel kijken, plus ook gewoon slecht zien.
    Bij het cb hebben ze altijd gezegt tegen mijn moeder nee hoor ze heeft een scheve neus :(
    Naja na enkele jaren toch naar de HA, toen een brilletje pleisters 2 oog operaties.
    Ben nu ondertussen 24, maar zie nog steeds vrij slecht, hoe erg het op het moment is weet ik niet is een jaar geleden dat ik bij de oogarts ben geweest, moet nu nog steeds naar de orthoptist maar heb nog nog geen afspraak gemaakt, want ze willen opnieuw gaan opereren. Ik zie in ieder geval met links echt minimaal, en zie helemaal geen diepte, plus mijn oogspieren die weer te los staan, waardoor je onbewust weer het scheel kijken erbij krijgt :) waar ik nog steeds niet blij mee ben

Deel Deze Pagina