Waar speelt jullie kind zelf mee?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama van 2 meiden, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris is nu ruim 2,5 en soms kan ze ontzettend goed zelf spelen, de laatste tijd weer wat minder. Ze wordt in mei 3 en ben vast wat dingen aan t bedenken voor haar verjaardag.
    Dus...ben benieuwd waar jullie kindjes (rond de 2,5 / 3,5) zelf veel mee spelen.

Iris speelt veel met haar poppen, little people stad, kleuren, boekjes lezen, soms met de treinbaan en duplo.

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.288
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    auto's, auto's en nog eens auto's en sinds kort zijn nieuwe parkeergarage met je raad het al auto's! :D

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter speelt graag met klei, alle andere knutselspullen, puzzels, duplo, tandwielenset, keukentje.

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter speelt graag met playmobile, barbies/poppen ,ze knutselt graag

5. snoemf

snoemf Actief lid

4 nov 2007
    191
    0
    16
    kevin speelt het leifst met zijn auto's, cars spullen, boekjes lezen, duplo en zijn spelcomputer of op onze computer.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zijn hijskraan (gekregen op zijn derde verjaardag) en vrachtwagen met zo'n hijs-ding zijn favoriet.
    Daarnaast mag hij graag met klei spelen, verven en kleuren.

Het aller aller liefste is hij buiten, met een bal of bellenblaas :D

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter is dan wel wat jonger, maar haar keukentje (met 'eten' lepels, en pannetjes) is een groot succes..

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    haar krijtbord met krijtjes, haar knikkerbaan (een moderne, van plastic, die je op allerlei manieren in elkaar kan zetten) -hier speelt ze trouwens het meest mee op dit moment.
    verder vind ze het leuk om cakejes te bakken etc, het keukenschort + mutsje+ ovenwant vind ze dan ook érg leuk.

verder blijven de duplo en haar houten blokken (met kleurtjes, die ze benoemt en op kleur opstapelt) en haar kassa ook wel favoriet eigenlijk...

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

kleuren, vooral veel puzzels, duplo, houtentrein, kleien, blokken, boekjes, boerderij van FP

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie speelt ook graag met bambino loco. Dat kunnen ze vanaf 3 jaar wel zelf spelen. Natuurlijk wel een beetje hulp af en toe, maar mijn jochie kan een paar puzzels achterelkaar oplossen.

En van "smart games" zijn ook leuke 1-persoons spellen. Wij hebben de smartcar, dat is een auto met bouwblokken. Die moet je dan precies zo nabouwen als in het boekje. Daar is hij ook lekker zoet mee. Maar die fabrikant hebben nog andere soorten voor deze leeftijd.

11. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Playmobil, stickers plakken, klei, schaartje en vouwblaadjes en véél lijm.

12. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    mijn meiske speelt uren met haar keuken (nadeel is dat je veel lucht moet proeven als moeder) barbies vindt ze geweldig. en een dierenkliniek met van die kleine dieren. niet petshop maar van simba.. Echt heel leuk!
    Lezen kan ze goed zelf.. of althans ze doet of ze leest..
    de kinderwagen en poppen..
    En ze mag in huis steppen;) dat doet ze ook graag..

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn oudste puzzelt graag, speelt mer haar pop en wagentje... bouwt met blokken, en een speelhuisje van nijntje is haar favoriet... met een bal, ze knutselt erg graag... en kijkt boekjes door...

14. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Playmobil, barbies, knutselen dus knippen,plakken, sticker plakken, kleien, poppen, keukentje

15. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik zal wel raar aangekeken worden, maar ik heb een klusser! Hij heeft zijn eigen echte werkbank (gemaakt door papa). met echte schroevendraaiers en schroeven, hij haalt er van alles af en hij heeft wat oude autos die uit elkaar gaan en door mama weer in elkaar worden gezet. Hij gaat er echt goed mee om.

Verder speelt hij met lego (geen duplo meer),Hij heeft ook een houten keukentje wat op de aanrecht gaat als ik sta te koken, hij kookt op zijn manier mee.

kleuren af en toe, verder is het een echt buitenkind, geef hem een schep, water en zand en hij is gelukkig!

16. Tamio

Tamio Niet meer actief

Hier is ook het keukentje nog steeds erg in trek. In combinatie met de pop meestal, daar wordt voor gekookt.
    Ze kan ook heel goed alleen spelen met de duplo, al wil ze meestal wel dat ik eerst wat voor haar bouw, waar ze dan verder mee gaat spelen.
    Little People speelt ze ook soms nog mee
    Verder speelt ze soms op de v-smile motion, 1 keer per week maar ongveer.
    Op de v-tech juniorlaptop kan ze ook bijna alle spellen zelfstandig.
    Wat ze ook erg leuk vind is haar jumbo letterkoffertje, als ik er bij in de kamer ben vraagt ze steeds welke letters ze moet leggen, maar als ik even weg ben doet ze het alleen.
    En met de barbies speelt ze soms ook.
    Tekenen etc. moet ik altijd bijzitten van d'r

17. Tamio

Tamio Niet meer actief

Knap hoor!, ik geef mijn dochter echt geen schroevendraaier, die wordt gelijk kwaad als het niet lukt en dan vliegt de schroevendraaier door het raam! :D

Wat betreft de Duplo, mijn dochter heeft voor zo'n €250 aan duplo (een expedit bak tot de nok toe vol), en nu wordt ze er al groot voor, terwijl ze er maar heel kort mee heeft gespeeld. Achteraf gezien zou ik hier niet zoveel van gekocht hebben en inderdaad wat eerder op de lego zijn overgegaan. Ik ga nu playmobil voor haar kopen en geen lego, ze is niet zo'n bouwer tot nu toe, ze speelt voornamelijk met de assecoires.

18. Samama

Samama Niet meer actief

Mijn dochter speelt enorm veel met haar poppen. Caring Corners vind ze ook wel leuk en sinds zondag heeft ze een fiets waar ze heel druk mee is.
    Duplo was hier ook niet zo'n enorm succes. Heb Playmobil voor haar verjaardag gekregen en wil dit binnenkort voor haar neerzetten, kijken of ze dat leuk vindt. Kleuren vind ze ook leuk en dvdtjes van Mickey Mouse zijn hier favoriet.

19. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Auto's auto's en auto's!! Het is echt een autokind...heel af en toe met wat Duplo maar auto's zijn favoriet.

20. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Knutselen, boerderij met diertjes, keuken, grote kassa waar ze achter kan staan, lego, boekjes, sinds enkele dagen weer haar vormenbal ( waar je figuurblokjes in doet) verder vermaakt ze zich met de gekste dingen dat ik af en toe denk, waarom koop ik uberhaupt speelgoed :d ze zit sinds kort heel erg in haar fantasie wat overigens echt ontzettend leuk is en ipv een febomuur hebben wij een fietswinkel en restaurant muur en deze winkels zijn van alle markten thuis ;)

Deel Deze Pagina