Onze zoon van 4 is afgelopen woensdag geopereerd aan zijn amandelen en heeft buisjes gehad. Hij heeft heel veel pijn gehad. Maar met 4x paracetamol en diclofenac was het redelijk te doen. We zijn nu dus al bijna een week verder en hij redt het nog steeds niet alleen op 4 x paracetamol. Overdag wel mitst we echt wel de om de 6 uur een zetpil zetten. 240 gr paracetamol. Maar zodra hij naar bed gaat wordt hij huilend wakker en grijpt hij naar zijn oren dat deze pijn. We hebben weer diclofenac voorgeschreven gekregen. Wie herkend dit? Kan de pijn lang aanhouden? Bij onze oudste was het na 3 dagen wel over met de pijn.
Bij mij zoon van.4 zijn ook de keel- en neusamandelen geknipt vorige week woensdag. Hij redt het ook nog eigenlijk net niet op 4 paracetamol. Meestal gaat hij een half uur voor zijn volgende dosis huilen. Gelukkig helpt het hem dan om wat water te drinken, daar gaat de pijn een beetje door weg. Hij krijgt nu nog 1x per dag diclofenac erbij, voorhet slapen gaan. Vande arts mogen we donderdag kijken of hij zonder de diclofenac kan
Nou dat klinkt dus hetzelfde. Hier inderdaad ook echt voor de volgende gift huilen en naar zijn oren grijpen. Maar het meest last heeft hij in bed.. gisteravond ook diclofenac nog gehaald.
Ik zet diclofenac maar op mn lijstje. G krijgt volgende week buisjes... Wat een narigheid en oorpijn is al zo nasty (net als kiespijn)
Nou buisjes stelt volgens mij niks voor hoor. De kindjes naast me met alleen buisjes die liepen binnen een 15 rond als of het niks was. volgens mij komt het pakken naar zijn oren van zijn keel en neus amandelen vandaan. Deze staan allemaal in verbinding met elkaar
Hier paar maanden terug zijn bij onze dochter van 4 ook de keel en neusamandelen geknipt. Duurde ook verl langer dan ik had verwacht, de pijn. Met 1-1,5 week begon het beter te gaan. Sterkte..ik vind het zo naar iets die amandelen knippen. Het trooste ons dat ze er wel echt direct voordeel bij had. Sliep in ene goed, ademde goed, geen spneus meer. Zo kwam ik er een beetje doorheen
Ja ik zie nu ook al verschil. Ik had niet verwacht dat we al zo snel de positieve gevolgen van het knippen van de amandelen zouden zien. Mijn zoon had een hoestvirusje te pakken maar na 2 dagen was het hoesten al voorbij . Normaal gesproken zou hij wekenlang hebben gehoest. Dus dit geeft hoop dat we inderdaad de goede beslissing genomen hebben. Maar wat een ellende zeg, ik hoop dat zijn pijn snel voorbij gaat
Misschien als tip voor de nacht het hoofdeind van het bed iets verhogen zodat er minder druk op de oren komt. Dus bijvoorbeeld iets onder het matras op de lattenbodem te leggen. Misschien scheelt dat voor de pijn..
Lief dat je het vraagt. Niet goed. We gaan vanmiddag even naar de huisarts. Hij blijft echt pijn aan zijn oren houden. Zit nu nog steeds aan de 4x 240 paracetamol en 2 x diclofenac. met name s nachts wordt hij wel 4 wakker huilend dat zijn oren zo’n pijn doen.
Dit is wel uitzonderlijk hoor. Meeste kinderen gaan de dag na alleen buisjes gewoon weer naar school. Doorgaans hebben ze geen/weinig oorpijn. Zelf heel vaak buisjes gehad, dag erna misschien nog wat gevoelig. Dochter mag volgende week ook voor buisjes. Kijken ernaar uit. Wachtlijsten zijn lang. 16 weken voor de eerste afspraak en dan nog 10 weken voordat ze aan de beurt was. We lopen al sinds Kerst te klooien.
Ach arme jongen! Hopelijk gaat het snel beter met hem! Met mijn zoon gaat het gelukkig wel al een stukje beter. Hij is vandaag voor het eerst een halve dag naar school geweest, zo wat was hij moe toen ik hem kwam halen. Hij heeft bijna de hele middag op de bank gelegen
Wij kwamen er gelukkig wat sneller doorheen, maar dat zal regio afhankelijk zijn. G is enorm prikkelgevoelig dus we gaan er even van uit dat ze de dagen erna niet op school is. Mocht alles meevallen mag ze uiteraard naar school. Momenteel heeft ze 80% vermindering dus t kan, mogelijk, nog wel een openbaring zijn voor dr.
Ik zou even een koptelefoon adviseren.. onze zoon hoorde ook echt niks… totdat hij dus buisjes kreeg… met zijn oren dicht zitten als ik ga stofzuigen
Wat fijn zeg dat het way beter gaat! We zijn bij de huisarts geweest. En hij had een oorontsteking… nu oordruppels en ik durf voorzichtig te zeggen dat het beter gaat