Met Ogen knipperen/ dichtknijpen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Hale, 30 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hale

Hale Lid

30 aug 2023
    17
    1
    3
    Vrouw
    Mijn zoontje van 3 knippert en knijpt sinds 8 weken erg veel met zijn ogen
    Met name bij tv kijken of bij autorijden doet hij dit. Het was minder en ik dacht okay het gaat gekukkig over maar vandaag beetje stres met zijn neefje van 4 jaar gehad en plots weer gestart met knipperen knijpen
    Wij waren bij de oogarts hij zegt het is een tic gaat weer over . Heeft iemand ervaring ?

2. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.136
    884
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje van 3 deed dit een paar maanden, toen was het maanden weg, en nu sinds een paar weken knippert en knijpt hij ook weer.. maar wel minder dan voorheen. Het is me opgevallen dat wanneer hij spanning ervaart (ook leuke spanning als veel bezoek etc) dat het erger wordt.

Misschien eens kijken of je hem een aantal dagen wat meer kunt laten ontspannen en of dat verschil uitmaakt. Mijn zoon ontspant heel erg als ik zijn arm of rug kriebel.. dat hielp hier destijds erg.

Mijn nichtje had dit ook anderhalf jaar ongeveer op deze leeftijd, werd ook erger met spanning zei mijn tante.. het is ineens over gegaan. Ik lees het vaker op deze leeftijd. Ik vind het ook een beetje een overgangsleeftijd, waarbij ze in een keer veel meer gaan begrijpen van de wereld om hun heen.. misschien heeft dat er mee te maken.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als er niks met zijn ogen is dan is het zeker een tic.
    Volgens mij hebben alle 3 mijn kinderen dit gedaan en vooral mijn oudste heeft een periode heel veel geknepen met zijn ogen. Is uiteindelijk vanzelf weer verdwenen.
    Ik heb zelf als klein meisje ook best veel tics gehad.
    Ik kan me herinneren dat mijn moeder zelfs met me naar een of anders arts ging maar daardoor werd het alleen maar erger want dan werd de nadruk erop gelegd.
    Zelfs nu op volwassen leeftijd ben ik nog gevoelig voor tics maar die kan ik nu makkelijk beheersen. Bij mij is het echt een ontlading van stress.
    Ik zou je kind er niet op aanspreken en als je ziet dat die veel aan het knijpen is zoek dan wat afleiding met hem. Even een spelletje doen of even naar buiten toe, dan haal je hem er even uit. Het kan namelijk ook best vermoeiend zijn.
    Volgens mij hebben best veel kinderen op deze leeftijd een periode/ fase van tics.

4. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.675
    1.787
    113
    Ik heb zelf als kind zijnde enorm veel tics gehad. Echt de ene na de andere. Is vanzelf weer overgegaan rond 10-jarige leeftijd ofzo. Geen idee meer. Niemand schonk er echt aandacht aan (al hoorde ik het wel af en toe om mij heen dat ik dat blijkbaar deed/had), en toen is het eigenlijk vanzelf weer weggegaan. Sindsdien ook nooit echt meer tics gehad. Is volgens mij vrij normaal ook:)

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Jij dus ook, ik heb er ook heel veel gehad. Vreselijk, ergens kan ik me ook wel voorstellen dat mijn moeder er stiknerveus van werd. Dan was de ene tic verdwenen en dan kwam vervolgens weer de andere tic. Poeh ;)

Marlena vindt dit leuk.
  6. Hale

Hale Lid

30 aug 2023
    17
    1
    3
    Vrouw
    Ja dat kan ik denk ook dat het met spanning me
    Hoe lang was het weg ? Hoe oud is jouw zoontje nu ? Ja ik denk ook dat het met spanning meer wordt maar hij will heel graag tv kijken ik weet niet is het nu goed of niet goed ik hoop dat het overgaat

7. Hale

Hale Lid

30 aug 2023
    17
    1
    3
    Vrouw
    Dankjewel voor jouw antwoord ik hoop bij ons gaat het ook snel weer over

Anouk2005 vindt dit leuk.
  8. Hale

Hale Lid

30 aug 2023
    17
    1
    3
    Vrouw
    Dankjewel voor jouw antwoord ik hoop ook dat het weer snel overgaat

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Mijn zoon had het ook een tijdje, wij en huisarts dachten idd ook een tic. Bleek later hooikoorts te zijn, waardoor zijn ogen gingen prikken. Met medicijnen voor zijn hooikoorts ging de tic ook weg.

10. Hale

Hale Lid

30 aug 2023
    17
    1
    3
    Vrouw
    Maar was het bij jullie ook erger met tv kijken ?

Deel Deze Pagina