Onze dochter (bijna 3) heeft sinds ze op het kinderdagverblijf zit (zo'n driekwart jaar) heel vaak te kampen met koorts. Dit komt maandelijks voor. Aantal keren oorontsteking/keelontsteking gehad. We kregen het advies naar de KNO te gaan. Die heeft gekeken en gaf meteen aan dat ze een fikse oorontsteking had, aan beiden kanten. Niks merkten we aan haar, geen koorts, niet jengelig, gewoon vrolijk en speels. Kon het eigenlijk niet eens geloven. Maar KNO arts gaf aan dat ze dit mogelijk zo vaak heeft (wellicht daarvan ook de koorts) dat ze de pijn "normaal" is gaan vinden en adviseert buisjes. Ik heb juist gehoord dat kinderen die buisjes krijgen, dit vaak krijgen omdat ze last hebben van gehoor of uitspraak. Dit is bij onze dochter helemaal niet aan de orde. Herkent iemand dit? Advies buisjes doordat ze zo vaak koorts heeft en nu ondanks dat ze niks mankeert een dikke dubbele oorontsteking te pakken heeft? ......
Mijn dochter heeft om exact dezelfde reden als jouw dochter buisjes. Is ook een harde tante (veel gewend). Buisjes helpen goed. Ze heeft nu vel minder oorontstekingen. Toevallig nu op het moment een.
Wat ben ik blij met je reactie! Hartstikke bedankt! Had ze ook vaak koorts? Hier iedere maand en laatste tijd om de twee weken. Laatste keer is de koorts zelfs zonder zetpil verdwenen binnen paar uurtjes, twee weken later bij de KNO hoorde we dus van die dubbele ontstekingen en gok dat daar die koorts even door kwam. Nu het dichterbij komt (buisjes) denk ik steeds, is het wel nodig? Kan ze er niet overheen groeien? Want we merken niks aan haar! (Ja nu dan, voor hetzelfde geldt heeft ze volgende week wel koorts) Ik zie een beetje tegen narcose op. Heb we vanalles in m'n hoofd gehaald door iedere keer koorts. Jij niet?
Mijn dochter kon uit het NIETS ineens koorts krijgen. Zo heftig dat ze lag te ijlen op de bank. Vaak riep ze: "haal het weg mama...het doet zo'n pijn". Na een nacht slapen met zetpillen kon het dan ook weer weg zijn. Soms kan ze niet tegen harde geluiden, slaat handen over haar oren heen. Ze praat zelf heel hard, hoort slecht. Soms ineens zo moe dat ze niks meer wil eten en alleen op de bank wil liggen. Al deze klachten had ze voor ze buisjes kreeg. DIRECT na de operatie zag je haar opleven! Ze zat een uurtje later weer op school. Heel lang goed gegaan. Na 3 keer een loopoor (de ontsteking kwam wel, maar kon direct eruit lopen) zijn de buisjes weer verdwenen. Inmiddels lopen we weer 3 maanden te kwakkelen. Aanstaande donderdag mag ze weer nieuwe buisjes en het kan ons niet snel genoeg zijn!! Zij wil het ook erg graag. Het hielp zo goed! Hopelijk gaat het dan ook weer wat gezelliger worden in huis.... Die van mij is ook een harde tante trouwens...die zal je niet snel horen over pijn.
Soms lees ik; we kregen een heel ander kind terug! Hoorde beter enzo. Maar dat is dus bij ons allemaal niet aan de orde. Ons meiske is al vrolijk, zélfs met oorontstekingen en koorts en hoort en praat uitstekend. Maar jullie dus ook regelmatig koorts. Gek werden we er van. Zo zielig. Echt iedere maand, nu zo'n 7 maanden lang en de laatste maanden tweewekelijks. Maar nu we dus weten dat ze oorontstekingen heeft zonder dat we het merken, ja.. wie weet hoe vaak ze wel niet met een ontsteking kampt dan. Maar ik werd echt onzeker en onrustig van de koorts. De dokter daarintegen absoluut niet. Die heeft het maar over weerstand opbouwen. Maar wanneer iemand dan zij: "oe alweer koorts, jeetje das wel veel. Is toch een teken dat er iets niet goed zit".. plof.. dan werd ik echt onzeker.
Het was hier echt een opluchting.. Nu heeft onze dochter niet snel koorts maar was wel heel veel ziek zwak en misselijk. De narcose is echt heel goed te doen. Het is een hele korte narcose. Ik snap best dat je er tegenop ziet maar dat hoeft echt niet. Je bent als het goed is zo weer thuis. Het is een mini ingreepje. En echt beter dan al dat gekwakkel! Hebben ze ook direct naar de amandelen gekeken?
Die van ons piept ook echt nooit. Ze heeft nu toevallig oorontsteking (een fikse incl. koorts). Ze is gewoon aan het spelen. Eergisteren nacht begon ze alleen ineens te spugen (deed ze vaak als ze oorontsteking had). Dat is voor mij het teken dat ze echt wel pijn heeft. Zelfs tijdens het spugen geen kik. Ze zei alleen achteraf ik heb een beetje een zeer oor mama.
Ja de KNO heeft ook naar amandelen gekeken maar die zagen er normaal uit, geen reden voor verwijdering. Maar oortjes waren heel erg rood, aldus de kenner.
Nou ja! Wel enorme toeval dit! Onze dochter heeft van vrijdag op zaterdag veel gespuugd. Maar ik denk dat het eten verkeerd gevallen is.. De dag erna nergens last van..
Hier ook een harde bikkel ondanks zijn ontstekingen maar toch na het buisjes krijgen een heel ander kind links is zijn buisje eruit en nu toevallig rechts een ontsteking die al 3 weken duurt.. Maar geen koorts of pijn nu doordat alles eruit loopt.. Stinken doet het wel
buisjes zijn ook maar tijdelijk he! Mijn dochter krijgt ze nu voor de 2e keer, maar ze blijven maar kort zitten (van 3 maanden tot een half jaar geloof ik). Mocht het niet bevallen, dan doe je het de volgende keer niet. De narcose is heel licht. Met 10 minuutjes zijn ze alweer buiten. Bij de amandelen duurde het zelfs maar 2 minuten! Ze krijgen geen zware narcose. Natuurlijk reageert de 1 er slechter op dan de ander, maar mijn dochter had er geen last van en zat dezelfde dag weer op school. Ook al is ze hard: oorpijn is verschrikkelijk! En zo makkelijk op te lossen...
Dit deed ze voordat ze buisjes had regelmatig en dan de volgende dag niks meer aan de hand en eten als een bouwvakker. Ik dacht elke keer buikgriep of verkeerd eten. Totdat ik erachter kwam dat ze eigenlijk dan ook altijd oorontsteking had. Ze kunnen er (vooral als ze liggen) ook duizelig van worden. En het drukverschil is ook niet echt prettig.
Toevallig ook wat rode billen? En dan met name de voorkant?op kdv zeiden ze ook dat ze wat rood keek en hebben, omdat poetsen zo zeer deed in badje gezet. Nu heeft ze gevoelig huidje en hier thuis wordt een poepluiers eerder opgemerkt dan op het kdv maar is dit toevallig ook een bijkomend iets van oorontsteking?? (Omdat spugen schijnbaar ook herkend wordt)
Hier ook een kindje met buisjes! Wat een verademing voor hem. Hij leek er in onze ogen niet veel last van te hebben maar hebben bij de kno arts een aantal keer mee kunnen kijken pffff. Zag er geheel heftig en pijnlijk uit. Nadat hij buisjes had zagen we gelijk grote verschillen! En een nog vrolijker mannetje Wat betreft de narcose. Wij hebben de timer gezet. Binnen zeven minuten vanaf het moment van wegbrengen tot het moment dat wij weer werden geroepen nadat de buisjes waren gezet! Kleine was wel even goed verdrietig toen hij wakker werd maar mocht gelijk mee naar hus en zat 's avonds alweer aan tafel!
Waar hebben jullie bij de kno arts mee mee mogen kijken en zag er heftig uit? 7 minuten !! Tjee Ik zie vooral op tegen onder narcose brengen. Zielig! En ik zei van de week oef... Jak... Als ze ze maar wel terug kunnen halen!!!! Komt denk ik ook omdat "uw dochter staat gepland voor operatie" even heftig in de oren klonk. Maar wat zijn 7 minuten he.
Ik hoorde trouwens dat ze dan twee weken geen water in oren mogen krijgen? Hoe hebben jullie dat opgelost? Oordoppen op maat zei Iemand pas ?
Buisjes valt opzich wel mee qua narcose, met 10 min is het achter de rug, maar het nare vond ik, het in slaap brengen, je mag bij je kindje blijven totdat hij/zij in slaap is, maar dat gaf hier wel een naar beeld met stuiptrekken en wegdraaiende ogen, maar zij weten daar niks meer van. Het wakker worden ging hier erg goed, hij is in slaap gevallen met een speelgoed stuur en die wou hij meteen weer hebben en na een paar uurtjes mogen ze weer naar huis.
Ja heb ik meer gehoord die wegdraaiende ogen enzo. Daar zie ik dus ook aardig tegenop. Na een paar uurtjes pas naar huis ja?! O, ik dacht vrijwel meteen.
Het onder narcose verengen van de kleine is idd heftig! Heel zielig idd, maar in gedachten houden dat je het voor de bestwil van de kleine doet. Bij onze kno arts kan je op een beeldscherm meekijken. Dus als hij in het oortje kijkt zien wij hetzelfde maar dan in het groot op een beeldscherm. Wij hoeven nog geen gebruik te maken van oordoppen, vond dit erg vreemd idd. Maar de buisjes zijn zo klein dat dat nog niet nodig is. Onze man wordt in april twee. De 29e krijgt hij voor de tweede keer buisjes.