Tevreden over verloskundige?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mmmrolmops, 17 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Ik heb bij mijn eerste dezelfde verloskundigen gehad, het zijn er 3, uitgezonderd de invallers. Nu was dat in de zomertijd, en dat zal nu weer zo zijn. De kans is dus heel groot dat ik een invalster krijg, dat had ik de eerste keer ook. Alleen toen was dat was een leuke fijne vk, van de vaste garde is er maar 1 waarvan ik de kriebels niet krijg.

Het slechte luisteren tijdens gesprekken en (wat lijkt op) desinteresse maken mij wat geirriteerd, evenals het zweverige van een andere vk.

Ik heb maar besloten een iPod met een hoop muziek te downloaden voor het geval ik tijdens de bevalling me wil afsluiten van hetgeen me irriteert, met name (mogelijk) een vk.

De eerste keer heb ik er geen gehad, dat was een ziekenhuis bevalling, met gyn.

Nou vraag ik me af, hebben jullie irritaties en hoe ben je er mee om gegaan. Ik ga niet naar een andere praktijk, dat gaat me te ver, bovendien bedenk ik me maar dat ik over 10 weken van ze af ben.

2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Heb dat ook dat de ene me veel beter ligt dan de ander. Ben altijd blij als ik voor controle kom en ik tref er 1 waar ik het goed mee kan vinden. Had er ook al over nagedacht hoe dat zou zijn als ik zou gaan bevallen en net een dienst had waar ik minder mee heb. Maar heb niet dat ik de kriebels ofzo krijg.

Ben net doorverwezen naar gynaecoloog dus heb dat 'probleem' niet meer, weet het nu al helemaal niet, Haha

Denk dat het voor jou de goede strategie is. Gewoon maar afwachten. En wie weet, dat het tijdens de bevallig meevalt?

3. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik heb tot nu toe 9/10 keer een waarneemster gehad bij de controle en die komen toch wat meer onzeker over. Rommelig omdat ze dingen niet weten. Ben dus best wel ontevreden. Toch voor gekozen om terug te gaan van de gyn naar de vlos omdat het gewoon veel dichterbij is... een andere praktijk is er niet in mijn woonplaats dus ik moet het er maar mee doen.

Tijdens mijn vorige zwangerschap woonden we ergens anders en daar heb ik geen enkele keer een waarneemster gezien. Er was wel één vlos waarvan ik dacht: hoop dat ik die niet krijg als ik moet bevallen! Nou je raad al wie er voor de deur stond op het moment suprème.... maar daarvan weet ik ook dat het me tijdens de bevalling zelf geen ruk interesseert wie er aan mijn bed staat!

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Bij de praktijk zaten 3 verloskundigen, degene die ik het minst leuk vond, kreeg ik bij m'n bevalling.
    Ik vond haar een beetje zweverig en zeurderig.
    Maar tijdens de bevalling was ze geweldig! Ze heeft het helemaal top gedaan, viel me alleszins mee. Ze voelde aan wat ik nodig had, liet me m'n eigen keuzes maken en het voelde gewoon allemaal goed.

Dus wie weet valt het ook nog wel mee.

5. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Opzich tevreden, al vind ik ze soms wel iets te zweverig ofzo..

Mis een beetje het spontane, gezellige gevoel.

Maar opzich prima, heb veder ook een keus hun zijn hier de enige praktijk.

6. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Misschien valt het wel mee inderdaad. En zijn het mogelijk mijn hormonen die alles onder een vergrootglas leggen. Zo had ik 2 dagen na mijn 20 wk echo een afspraak en moest de groei bepaald worden. Dus ik zei dat ik me afvroeg waarom eigenlijk, en waarom ik überhaupt eigenlijk al een afspraak had. Krijg ik een standaard riedeltje over waarom je voor controle bij een vk komt.

Vervolgens vraagt ze of alles oké gaat, waarop ik wat ongemakken op noem. En krijg als antwoord: ja dat hoort er bij.

Grrr, vraag dan niks.o_O

7. Kancamagus

24 nov 2015
    89
    34
    18
    Hier een verloskundige die aan huis komt. Alle controles door een en dezelfde vk en dat allemaal gewoon bij ons op de bank of aan de keukentafel. Zo fijn! Neemt alle tijd, mag regelmatig even spieken via de echo en luistert naar al mijn twijfels.
    Ik geloof dat ze werkt volgens een caseload concept.
    Afijn, we zijn dik tevreden!

mmmrolmops en Sado vinden dit leuk.
  8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Héél herkenbaar. Ik liep bij de gynaecoloog ipv verloskundige en had in principe mijn vaste gyn. Een paar keer een waarnemer gehad en mán wat was dat vreselijk.
    Ik liep de deur uit met het gevoel een zwakkeling en een zeikerd te zijn. Alles werd genuanceerd en "hoorde er gewoon bij", moest niet zo stressen, moest zelf vragen om foto's van de echo. Nee, echt niet fijn,

Hoe ik er mee omgegaan ben, tja, heb het maar gewoon geaccepteerd. Kon mijn eigen gyn gelukkig tussendoor ook gewoon bellen met vragen. Controle bij een vervanger/waarnemer zag ik dan maar gewoon als even leuk "baby kijken". M'n vragen bewaarde ik wel voor de volgende afspraak bij m'n eigen gyn of belde ik even door.

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Thuis? Wat heeeeerlijk! Lijkt me echt super fijn!!!

10. Kancamagus

24 nov 2015
    89
    34
    18
    Yes, thuis! Zo fijn!

11. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik zit bij een praktijk met 5 verloskundigen en vind ze eigenlijk allemaal heel aardig, meelevend, adequaat en kundig. Echt dat je weet dat je in goede handen bent.

Dus ik baalde juist bij mijn eerste bevalling dat ik werd ingeleid :confused: met een arts assistent die er niet voor me was en dito verpleegkundige (ook nog eens chaggerijnig).

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier hebben ze 5 a 6 verloskundige en ze proberen alles zo te plannen dat je iedereen hebt gehad.
    De aller eerste keer bij de intake had ik iemand waar ik geen klik mee had. Ze kwam erg nep over.
    Dus ik zei tegen mn vriend; met de bevalling hebben we haar.

En ja hoor we hadden haar. Vreselijk mens. Gelukkig had de baby in t vruchtwater gepoept dat ik moest bevallen met een gyn.

Heb er eigenlijk niks van gezegd.

13. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Bij mijn praktijk is het op dit moment een rommeltje omdat de vaste krachten met verlof zijn, gaan of terugkomen. Schijnbaar is een zwangerschap soms besmettelijk. Een band opbouwen of iemand een beetje leren kennen zit er voor mijn gevoel niet echt in, maar hecht niet zoveel waarde aan band met verloskundige eiegenlijk.
    Ik heb hypnobirthing gedaan, wil mij sowieso afsluiten tijdens de bevalling en alle communicatie gaat -tijdens de bevalling- via mijn partner. Ik vind het belangrijk dat ze professioneel zijn en mijn wensen tijdens de bevalling nakomen. Een klik met iemand hebben hoeft van mij niet.

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Mijn huisarts is mijn verloskundige. :)
    Erg blij mee, nooit problemen gehad.
    Alleen dat het spreekuur soms gigantisch uitliep. :p
    Dokters heh..

15. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Gelukkig had de baby in het vruchtwater gepoept???
    Geen idee zeker wat de risico's daarvan zijn...

16. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Dat denk je dan op dat moment he als je een heks van een VK hebt.

17. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

De verloskundige bij mijn eerste vind en vond ik een vreselijk, onprofessioneel type.. brrr. Ben in het ziekenhuis bevallen, dus geen idee hoe ze met de bevalling zou zijn.

Nu in een grotere praktijk met vijf verloskundigen ofzo. Op zich allemaal aardig, maar ik vind het wel lastig al die jonge meiden uit elkaar te houden, want wie is nou ook weer wie ha ha.

Maar ze zijn allen heel enthousiast en spontaan, dus komt vast goed

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ging het op zich prima, tot ik medisch werd en ze me heel graag bij de praktijk wilden houden ipv bij de gyn; dat vond ik echt vervelend want ze hadden echt geen kennis van zaken. In het begin had ik telkens dubbele controles, dus bij gyn en bij vk, en zei de vk altijd allemaal dingen die afweken van wat de gyn zei. Die dubbele controles dus gestopt en volledig bij de gyn gebleven, tijdens mijn inleiding kwam gelukkig de fijnste vk langs en aan haar heb ik veel steun gehad.

Bij mijn oudste had ik de 'vervelende' vk bij de bevalling, en ineens bleek ze juist super fijn ;) Ook in de kraamweek was ze heel doortastend toen ik kraamvrouwenkoorts bleek te hebben.

19. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    O kan dat ook nog, en een vk en een gyn? En ook tijdens de bevalling de vk erbij? Ik dacht dat als het medisch werd de vk ook verdwijnt/het overdraagt. Dat was bij mij iig zo, mijn eigen vk niet gezien met de eerste bevalling nadat ze geconstateerd had dat ik naar het zh moest.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ze bleef erbij zo lang ze kon tijdens de weeen, uiteindelijk werd ze opgeroepen en moest ze gaan. Niet standaard, maar beetje een extraatje :) Na de bevalling deden de vk's ook de controles bij mijn dochter na ontslag uit het zkh.

Bij mijn oudste werd ik tijdens de bevalling medisch en toen moest de vk ook echt de kamer uit.

Deel Deze Pagina