Buikpijn en nachtelijke paniekaanvallen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Naamlozemevrouw, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naamlozemevrouw

Naamlozemevrouw Nieuw lid

13 nov 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik ben inmiddels 34+5w. Nu heb ik al een aantal dagen enorme stekende pijn in m'n maag/ribbenstreek. En dan echt pijn alsin; in elkaar gedoken zitten of liggen. Gisteren mocht ik langs de vk komen omdat er eerder wat eiwitten in m'n urine zaten en ik nu ook aangaf dat ik hoofdpijn had (beginnende migraine voelde het voor mij). Dit keer geen eiwitten in m'n urine, bloeddruk was voor het eerst in m'n zwangerschap netjes. Ligging van die kleine was alleen wat onpraktisch. Hij is dus helemaal ingedaald, maar ligt tegelijkertijd ook nog met z'n kont erg hoog in m'n buik. M'n buik zelf lijkt ook niet meer te groeien. Vermoedelijk komt de pijn dus door z'n onhandige ligging aldus de vk. Conclusie; ga maar naar huis en neem een paracetamol, maar ze kon niks doen voor me.

Inmiddels een zware nacht verder. Nog meer pijn dan gisteren. Gisteren kon ik nog liggen om de pijn te verzachten, maar het maakt op dit moment niet meer uit hoe ik zit of lig. Het doet hoe dan ook mega pijn. Vannacht dacht ik ook even te gaan zitten, kreeg een flinke duw omhoog m'n longen in en kreeg gelijk geen lucht meer. Gevolgd door hartkloppingen, zweten en enorm naar adem snakken. Schrok me kapot! Ben nu ook ontzettend benauwd en kortademig.

Ik heb een beetje moeite om weer de vk te bellen omdat ik eigenlijk een beetje het gevoel krijg dat ik me aanstel. Ben al eerder gestopt met werken omdat ik meer rust moet houden, maar het enigste wat ik doe is dus op de bank liggen omdat ik niks anders meer kan. Mentaal helemaal gesloopt op het moment.

Zijn er meiden die dit herkennen? Of delen ervan? Of heeft iemand tips om de pijn dragelijk te maken. Kan nu ook niet eten/ademen zonder mezelf te pijnigen namelijk.

2. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Dat lijkt me heel naar zeg!! :(
    Vooral als je ook nog het gevoel krijgt niet bij je vk terecht te kunnen. Misschien kun je proberen om over dat gevoel heen te stappen en toch nogmaals om hulp vragen, daar is ze wel voor!
    Heel veel sterkte met de laatste loodjes!

3. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ja heel vervelend. Bij mij schopte hij steeds tegen mijn ribben waardoor ik fors gekneusde ribben had. Zo pijnlijk. En dan tegen je longen is helemaal niet fijn. Ik vrees alleen dat de verloskundige hier niet veel aan kan doen. Het is geen reden het kindje eerder te halen o.i.d. En als het kindje al ingedaald is kun je ook niet wat draaien ofzo. Maar je kunt altijd nog even overleggen natuurlijk. Ik heb toen ook wel af en toe een paracetamol genomen. Mag best.
    Veel sterkte met de laatste loodjes.

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Wat destijds bij mijn dochter nog wel eens hielp als ze hoog lag bij die termijn was dat mijn man zijn handen laag op mijn buik legde. Dan ging ze vaak een beetje naar beneden waardoor ik weer iets meer lucht kreeg.

Veel sterkte met de laatste loodjes.

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Is de pijn van ene op andere moment weer over?
    Ik heb het ook gehad en had galstenen. Toen mijn dochtertje 6 weken was ben ik geopereerd en is mijn galblaas verwijderd
    .

6. Naamlozemevrouw

Naamlozemevrouw Nieuw lid

13 nov 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas niet Juffie, ik heb het nog steeds.
    Verloskundige zei dat ik er maar aan moest wennen dat ik nog wel 6 weken zo moet lopen.. Werd ik heel vrolijk van (not..)!

Deel Deze Pagina