zo onzeker

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Mammatje89, Nov 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mammatje89

Mammatje89 Actief lid

Oct 10, 2011
    373
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik ben zooo ontzettend onzeker.

Ik ben nu net 6 weekjes zwanger. Maar nu had ik vorige week 1 keer roze verlies met af vegen. Schrok me dood maar niks ergs.
    Nu heb ik al een paar dagen, niet achter elkaar, maar de ene dag wel en de andere dag niet, bruinverlies.
    Opzich niet zo erg, is oud bloed kan geen kwaad, maar net had ik wel rood bloed. Niet echt rood rood, maar een beetje donker en menstruatie bloed.

Ik heb verder geen pijn ofzo. Geen buikpijn.
    En heb wel echt de zwangerschapskwaaltjes zoals, gevoelige borsten, humeurig, opruimerig, vaak plassen, meer eten.

Kan het kwaad als je 1 keer wat roodachtig bloes verlies, is er reden tot paniek of moet ik gewoon even afwachten. Ik heb dinsdag de 15e me 1e echo.

Liefs,

Mammatje89

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Een keer wat bloedverlies kan, heeft te maken met de betere doorbloeding van de baarmoedermond en hier kan een vaatje kapot gaan wat naar buiten komt, een vaatje kan kapot gaan door moeizame ontlasting, gemeenschap, tillen, sporten, veel doen.
    Is niet erg als dat gebeurd.
    Heb je vaker last van helder rood bloedverlies en word het meer mag je altijd je verloskundige bellen.

Groetjes Ineke

3. Mammatje89

Mammatje89 Actief lid

Oct 10, 2011
    373
    0
    0
    Hoi Verloskundige,

Nog even terugkomend op mijn bericht.

Ik heb dus donderdag avond een bloeding gehad. Dit was ook helderrood. Heb het aangekeken en het herderrode trok later wel weg waardoor het meer lichtrood-roze-bruin was. Het was net een soort menstruatie. Ik heb dit donderdag nacht ook nog gehad. Het is niet hevig, want het loopt er niet uit, het is alleen met afvegen en plassen dat er rood bij zit.
    Ook vrijdag dag en nacht een beetje verlies nog. Ook meer bruin en roze, weer gewoon een soort van menstruatie. In de loop van de dag op zaterdag was het meerendeels weg. Heel licht bruinig was het nog.
    Zaterdag avond was het helemaal weg. Zondag ochtend ook (vandaag dus) en net ging ik plassen en was het weer licht rood. Weer net een ongesteldheid.

Ik heb verder absoluut geen pijn. Ben alleen een beetje onzeker en zenuwachtig omdat ik niet weet wat me te wachten staat.

Ik ga morgen zowieso me verloskundige bellen om een echo afspraak te maken.

Maar mocht het een miskraam zijn? Dan had ik toch al pijn moeten hebben en was het denk ik toch al afgekomen?

Is er reden tot paniek ???

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je zo weinig verliest spreek je nog niet van een miskraam. We zien vaak in het begin van de zwangerschap roze/rood/bruin verlies. Zolang het nog niet heel veel helderrood bloedverlies is met heftige kramp heb je nog prima kans dat alles goed zit.
    Het is en blijft een onzekere periode, die eerste 10 weken, dat geldt voor iedereen.

Mirjam

Share This Page