Te lage FT4 waardes, ervaring?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Silverdawn, 2 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silverdawn

Silverdawn Actief lid

5 jul 2015
    146
    11
    18
    Hoi dames,

Ik heb even een vraagje m.b.t. afwijkende ft4 waardes.
    Met 11.1 wkn zwangerschap heb ik bloed laten prikken. Met 12.3 wkn kreeg ik van de verloskundige te horen dat mijn ft4 waarde 9.8 was en deze moest minimaal 10 zijn. Met schildklieraandoeningen in de familie werd mij door de verloskundige verteld dat ze me doorstuurt naar de gynaecoloog en dat ik zeer waarschijnlijk medicatie moet gaan slikken om de ft4 waarde omhoog te krijgen. Deze afspraak heb ik a.s. dinsdag. Ik ben dan inmiddels 14.2 wkn zwanger. Ik las op het internet dat met name een lage ft4 waarde tijdens het eerste trimester schade aan kan richten bij de baby. Optimaalwaarde zou ongeveer 14 moeten zijn en dat een lager IQ bij de baby een gevolg kan zijn van lage ft4 waardes tijdens het eerste trimester.... Nu vraag ik me af of ik niet al veel te laat ben met beginnen met medicatie. Immers werkt de schildklier van mijn kindje nu al zelf. Ik vroeg mij af of er dames zijn die hier wat meer vanaf weten. Ik krijg nu heel erg het gevoel dat door het late controleren en de tijd die ertussen heeft gezeten, mijn kindje misschien al schade heeft ondervonden van mijn lage waardes.

2. Lisababy

Lisababy Lid

7 nov 2016
    31
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb een te snel werkende schildklier. Dit was wel al bekend voordat ik zwanger werd. Het is zeker nog niet te laat hoor om medicijnen te slikken! De schildklier van je kindje werkt nog niet zelf. Ik kreeg na 23 weken geloof ik om de 2 a 3 weken een echo om de hartfrequentie en de schildklier van mijn kindje in de gaten te houden. Ik ben nu de uitgerekende datum verstreken maar bij mijn kindje geen afwijkingen verder gevonden.

Deel Deze Pagina