Ogtt uitslagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kikkert, 5 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

    Kikkert VIP lid

    25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Meiden ik heb een vraagje aan diegene die ook de ogtt hebben gehad .
    Met name de meiden met een afwijkende waarde.

    Mijne waren

    Nuchter 5.3 (0.2 te hoog)
    Na een uur 6.1
    Na 2 uur 4.6

    Ik ben verwezen naar een diëtiste, maar moet nog even wachten ivm drukte. Wat zijn jullie ervaringen en hielp het om de nuchterwaarde te verminderen?
     
  2. 86Laura

    86Laura Bekend lid

    3 jun 2012
    772
    1
    0
    Bij mij nuchter 5.3 (streef bij mijn zkh 5.3) en 2u na suikerwater 8.5 (streef 6.8)

    Waren de waardes bij jou na suikerwater? Dan snap ik niet wat er fout aan is. Of gaat het ze alleen om de nuchtere waarde?

    Ik zit sinds een week aan de insuline omdat het met voeding niet meer te doen was.
    Nuchtere waarde kan je weinig aan doen is mij verteld.

    Succes!
     
  3. Kikkert

    Kikkert VIP lid

    25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Hier in het Zh houden ze 5.1 mmol als maximale nuchterwaarde aan. Ik heb een vies glucose drankje moeten drinken wat dik en stroperig was z'n 300ml.

    De 5.3 was dus echt geheel nuchter had vanaf de avond van te voren 22uur niks meer gedronken en gegeten.

    Het is hier puur en alleen de nuchter waarde wat iets te hoog was al zou ik niet weten wat ik er verder nog aan kan doen aangezien ik al heel goed op mijn suiker inname let (en dus ook de koolhydraten)
     
  4. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Kikkert je kan ook aan de verloskundige vragen of ze bij een controle je nuchtere waarde nog een keer wil prikken. Want hij kan verhoogd zijn door wat je dag van te voren hebt gegeten.

    Mijn ogtt was goed maar ik had juist bij de verloskundige dat mijn waarde 6,4 nuchter was ( ze houden 6 aan als grens).
    Heb toen nog een keer laten bloedprikken nuchter en alles was goed
     

Deel Deze Pagina