Hi allemaal, Ik ben nu 25+1 weken zwanger maar ik slaap echt zo rot. Ik ga tussen half 10 en half 11 slapen elke avond... Maar wordt standaard snachts wakker en ben dan klaar wakker. Soms na een uurtje val ik (gelukkig) weer in slaap. Maar het komt ook voor dat helemaal niet meer in slaap vak. Iemand tips om beter te slapen?
Hier hetzelfde, ik ben doodmoe maar midden in de nacht vaak wakker en dan lukt het niet om verder te slapen ... Heb geen tips want de oplossing zoek ik ook nog. Vannacht ook om 3.30 wakker en dan val ik vlak voor de wekker om 6 uur gaat wel weer in slaap. Maar daar heb ik dus niks aan !
Klinkt een beetje suf, maar accepteren... Bij m'n zoontje nachten wakker geweest zonder reden. Wat wel soms hielp was op m'n linkerzij liggen. Of even iets saais doen. Op je gsm kijken schijnt erg slecht te zijn om weer te kunnen slapen maar bij mij werkte en werkt het vaak wel. Daarnaast zorg dat je niet teveel drinkt in de avond zodat je niet wakker wordt om te plassen. Sterkte!
Herkenbaar, heb het al vanaf week 6. Hoort erbij begreep ik van de verloskundige. Ik slaap dus vaak na het werk en in de weekenden overdag een uurtje of max 2 extra. En S nachts niet op je telefoon kijken, maar even opstaan, wat drinken , stukje lezen en dan weer proberen. Wordt hier dus vaak tussen 3 en 4 wakker en meestal val ik dan tegen 6 weer in slaap. In de weekenden niet zo erg, door de week moet ik een half uur later op
Tja ... het hoort erbij, i know Probeer ook me telefoon er nooit bij te pakken maar na een kwartier/ halfuur toch maar even kijken Had vorige week vakantie dus dan kan je gewoon rustig aan doen Maar nu weer werken dus hopelijk overleven we de dagen 😊
Inderdaad er even uitgaan, ik ging altijd naar beneden maar keek ook soms op mijn telefoon hoor. Beste is het accepteren want als je er ook gefrustreerd over raakt word het alleen maar lastiger om weer in slaap te komen. Heb het trouwens deze zwangerschap niet wat opzich wel heel fijn is! Al heb ik nu nog een dreumes die me uit me nachtrust haalt 😂
Jawel hoor. Is bij mij begonnen tijdens mijn eerste zwangerschap en heb sindsdien geen 1 nacht meer doorgeslapen, en mijn zoontje is al 22 maanden moet je denken. Ik zet nu regelmatig een relaxatietape of spa music op. Of natuur geluiden. Klinkt misschien beetje 'hippie' maar bij mij helpt het wel om sneller terug ik slaap te vallen. En 's avonds een kopje (kamille)thee en verder niet teveel drinken.
Oh ja heel herkenbaar en vervelend! Helaas is het gewoon biologich zo geregeld, zodat je vast went aan de gebroken nachten. Ik had het bij mijn eerste zwangerschap ook, maar ja, toen had ik nog geen kindje dat de ochtend gewoon aan de dag begint, no matter what! Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik niet meer op mijn telefoon ga kijken, want dan ben ik nog verder van huis. Bij mij hielp destijds het drinken van een mok warme melk met honing. Ga ik nu ook weer doen als zelf in slaap proberen te vallen niet meer helpt.
Ik lees ook even mee. Helaas herkenbaar. Nu helemaal drama nu ik verkouden ben en niet fatsoenlijk door mn neus kan ademen als ik lig. En last heb van mn buik zodra ik op mn zij lig. Of ik moet eruit om te plassen of wat te eten. Laatste week verhuis ik vaak 's nachts naar de bank in de woonkamer, als ik het in bed echt niet meer uithou. Playlist met rustige liedjes aan (altijd dezelfde) en soms ook een spelletje op mn ipad spelen omdat ik daar soms ook moe van wordt. En overdag mn rust proberen te pakken. Maar een wondertip heb ik helaas echt niet.
Herkenbaar, geen oplossing gevonden?en verschillende dingen geprobeerd. Uiteindelijk maar gaan netflixen 😉 Ik had het gelukkig mn alleen in mijn verlof, dat haalde de druk er wel af bij mij. Met Netflix Duurden de nachten wat minder lang. Bevallen was de enige oplossing daarna sliep ik ineens geweldig goed... Ik hoop dat je snel weer goed slaapt
Heel herkenbaar, nog van de vorige zwangerschap en ook nu begint het langzaam meer te komen. Ik word ook steeds door van die mega rare dromen wakker, heel storend. Het enige wat ik kan bedenken is eraan toegeven. Als ik niet meer in slaap val ga ik een beetje lezen op mijn e-reader, maar je moet voorkomen dat je mobiel pakt en fb gaat doen ofzo dan wordt je eigenlijk weer te alert.
Heel herkenbaar. Vaak is het bij mij zo dat ik dan net voor de wekker toch weer in slaap val waardoor je nog meer vermoeid wakker wordt.. Ik probeer altijd zo lang mogelijk geen telefoon te pakken, maar uiteindelijk doe ik het toch maar wel vaak.
Herkenbaar hoort er echt bij. Ik accepteer het ook maar gewoon en ga soms even lezen of gewoon lekker kroelen met mijn vent😀
Ik ga daar zo tegenop zien! De vorige zwangerschap heb ik wekenlang snachts in de woonkamer gezeten, tot het ineens over was. Vanalles geprobeerd, maar er aan toegeven wat het enige dat ik kon doen. Serie kijken en in de middag maar wat bijslapen. Ik hoefde niet te werken toen, dus dat ging gemakkelijk. Hoe ik dat nu weer moet gaan doen weet ik echt niet. Ben nu 26 weken, ik hoop dat het nog even op zich laat wachten
Vraag aan je verloskundige of je saliethee mag (niet zelf zomaar mee beginnen alsjeblieft!) ik moest t drinken om stuwing tegen te gaan omdat we toch niet door wilden met borstvoeding, werd me echt teveel allemaal, maar ik merk dat ik enorm tot rust kom van die thee! Inmiddels is de stuwing weg en drink t graag, smaakt ook niet verkeerd. (komt weg bij de gezondheidswinkel maar ik denk dat de tuinen o.d. het ook wel heeft). Maar nogmaals, vraag het even na juist omdat het stuwing tegenwerkt en ik weet niet wat t met je zwangerschap doet