oh bah zo vies, schaam me!

Discussie in 'De lounge' gestart door marilouise, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik schaam me omdat ik ze nooit gehad heb het voelt voor mij echt alsof ik heel vies ben en nooit schoonmaak.
    Hij staat in de voortuin, deksel een stukje open er komt er bijna niet 1 uit ze zitten ingesloten tussen de zakken er zit heet water in met chloor.
    Als die woensdag geleegd is ga ik hem met de hogedruk uitspuiten en met chloor na schrobben de nieuwe zak erin en dan ga ik aan de slag met klimop op de bodem in en buiten de zak zout langs de randen mottenballen in de container hangen, bleek tussendoor erin en ja bah als ze dan nog komen weet ik het niet meer!

2. pinkelientje

pinkelientje Bekend lid

22 dec 2011
    514
    0
    16
    begeleidster gehandicaptenzorg/psychiatrie
    Mooi huisje
    Heb ze ook eens gehad, stokje tussen het deksel zodat die kiertje open blijft staan zo gaat het niet broeden!

Gebruik zelf ook om de paar weken gftcontainerspray van HG, ideaal!
    Heb het idee dat dit ook helpt tegen fruitvliegjes enzo!

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.810
    9.317
    113
    Gelderland
    Wij hebben het op het werk gehad. De kliko stond binnen in het magazijn en mijn collega kwam na het weekend binnen en alles zat onder die vieze beesten..bah bah. Thuis gelukkig nog nooit gehad maar na het lezen van dit topic weet ik wat ik moet mocht het een keer voor komen!

4. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Ik weet niet of de tip al gegeven is maar wat hier een heel groot succes is om ze niet te krijgen is. En boterham zakje vullen met motteballen zakje dicht doen. Dat hang je vast aan je handgreep en zakje in de bak. En dan krijg je dus geen maden meer in je bak

De tip was dus al gegeven zie ik:)

5. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    inderdaad. van die mottenballen en de klep open laten had ik ook gelezen. wij hebben ze gelukkig nog niet gehad maar ik verwacht 1 dezer dagen toch wel maden in de bak. :)

er is hier een tijdje terug ook een topic geopend over waar een link vermeld was met tips tegen van alles en nog wat en daar stond ook een tip om maden uit je bak te houden.

dacht ook dat oude kranten bovenop je zak ook wel hielp maar weet t niet zeker. heb t ook nog niet geprobeerd haha

TS : succes met je maden bestrijding, fijne beesten zijn t niet;)

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nou dan mag ik mij wel DOOD schamen?????????????????????????

als er niks meer bij past (en dat gebeurt regelmatig...) dan scheur ik de zak open en prop ik het er zo allemaal netjes in , en stamp ik het aan met een schep.....

En ik ga ECHT niet die container schoonmaken??? Hier sluit de container gewoon goed , nooit last van luchtjes of maden....

7. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    alle raad is al gegeven geloof ik haha. Mijn ma had het ook, te ranzig.
    Gelukkig zijn wij hier in de gemeente overgegaan in ondergrondse containers, zak vol, hop de bak in, dus we hebben helemaal geen containers meer in de tuin, er zijn bakken om het te scheiden, echt makkelijk! Geen vieze beestjes meer die uit bakken kruipen :S

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wij gooien altijd alles los in de container en maken het af en toe helemaal schoon. Vorig jaar of dat jaar ervoor was het lang achter elkaar heel warm en toen kropen er dus ook maden in en op de container. Zo ranzig!!!

Heb ze nu nog niet weer gezien, maar snap dat je het vies vindt.

9. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Lees ook even mee voor handige tips.

Hier kwam mijn man gisteravond achter dat er maden in de
    container zaten.
    Stond die daar om 22.30 al onze vuilniszakken eruit te halen
    om dat ding schoon te spuiten.
    1 fles chloor gebruikt bij wijze van en nu maar hopen dat ze wegblijven.

Van die mottenballen wist ik nog niet en zal idd eens een
    kiertje open laten.

10. marilouise

Dat had ik ook willen doen ware het niet dat ik dat niet kan met mijn rug en mijn man 1 week geleden geopereerd is aan zijn enkel dus helaas niet in staat dit te doen nu. Dus ja hij staat mij nu best in de voortuin niet het mooiste gezicht maar er komt vooralsnog niets uit! (dit is trouwens vragen om een maden regen zo!);)

11. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Het zijn gewoon smerige beesten en helaas kan je er niks aan doen. We hebben er ook last van als het paar dagen warm is geweest. Dan wor ik er altijd aan herinnerd om motteballen te pakken en dan gelukkig geen last meer:)

12. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen maar ik heb 2x maden in de kliko gehad, terwijl we ook altijd alleen dichte zakken in de kliko doen en geen los afval.

De eerste keer was ik ook helemaal panisch en toen ben ik heel hysterisch van alles gaan proberen: chloor met kokend water eroverheen, zout eroverheen, spuitbus tegen vliegen (want vliegen leggen de eitjes voor de maden), spuitbus tegen kruipend ongedierte....:) toen waren ze wel weg maar ik wist niet welk middel nou echt geholpen had.

De tweede keer ben ik wat rustiger te werk gegaan; toen heb ik alleen zout over de maden gestrooid. En dat werkt echt goed. Je moet het een paar keer herhalen en echt zorgen dat je een dikke laag zout over ze heen strooit. Dan drogen ze helemaal in.

En om te voorkomen dat je maden in de kliko krijgt: mottenballen. Werkt echt heel goed! Sinds ik dat doe, heb ik geen maden meer gehad. Ik gebruik zelf een pantykousje waar ik een paar mottenballen in doe en die hang ik dan in de kliko.

13. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ik heb niet alles gelezen maar hier werkte zout ook. Dikke vette laag zout op en in de kliko en ze waren zo weg. Ook klimop erin gedaan.

14. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik heb zelf nooit last van maaie gehad, maar mijn zus deze zomer wel! ( Sorteerd en verpakt ook alles netjes ). Toen zei mijn vader dat ze de klep van de container iets open moet zetten en korsjes brood op de rand moest leggen, want dan komen de vogels en die pikke zo de maaie dr uit!!

15. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor, je bent echt niet de enige. Momenteel is het drama met insecten. Net als vlooien. Mijn buuf is op vakantie maar die staat ook nog wat te wachten als ze terugkomt. Waardoor wij ook meteen weer de bestrijder moeten laten komen want wij hebben voor haar kat gezorgd en..... tel uit je winst :D.

Maden nog niet gehad maar met dit weer de laatste jaren zitten ze er zo. Doe je helemaal niets aan. Hoeft maar een minuscuul stukje eten aan je zak te zitten, of een geur die zich toch verspreidt en je bent de sjaak. Ik ben niet snel vies van insecten maar maden, eeeew. Ik vind ze zo ranzig.

Wat je kunt doen om te voorkomen (al denk ik niet dat dat met dit weer echt gaat lukken) is insprayen met een of ander insectenmiddel. Maar nogmaals, geen idee hoor of dat helpt.

Succes.

16. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Niet alle reacties gelezen, dus misschien ben ik de zoveelste....maar zout werkt enorm goed. Sowieso in de zomermaanden een flinke laag onderin je bak gooien en af en toe een lage tussen de zakken.
    Hier moeten we de zakken gewoon twee weken in de garage laten staan en we hebben er nooit last van (even afkloppen). Wel let ik heel erg op vleesrestjes. Die stop ik in een diepvrieszakje in de vriezer en haal ik op de dag dat het vuil wordt opgehaald pas eruit.

17. libelle85

libelle85 Actief lid

23 jul 2012
    140
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons komen ze de kliko eens in de 2 weken legen... Sowieso irritant omdat we niet genoeg hebben aan 1 kliko! En dan in het warme weer ook nog eens de maden die dan lekker de kans hebben om te leven in de kliko... Je kan er zo weinig aan doen helaas!!!!!

18. marilouise

Hier ook maar eens in de 2 weken hij staat nu vanaf vrijdag in de volle zon in de voortuin deksel een stukje open maar ik zie niets meer in ieder geval, maar of het nu van de spiritus, zou t chloor, kokend water, klimop of wat dan ook komt geen idee, weet wel dat je er volgens mij geen vlammetje bij moet houden nu!
    Gelukkig mag die vanavond aan de weg morgenavond even flink poetsen mottenballen al in huis!

19. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Dit zou mijn tip geweest zijn maar denk dat hij al geleegd is. maar idd in de volle zon met de deksel open.

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij hadden het vorige week ook, zo smerig! Heb een dikke laag zout op de randen van de kliko en er rondom heen gestrooid. Zodra ze daarin terecht komen gaan ze dood. En zodra de kliko geleegd was heb ik hem schoon gemaakt met chloor...

Je hebt hier trouwens zo'n kliko reinigingsdienst, denk dat ik daar maar lid van ga worden in de zomer. Hyconcar

Deel Deze Pagina